Jos teillä on makkari eri kerroksessa kuin keittiö
montako kertaa ravaat aamulla makkarin ja keittiön väliä, ennenkuin lähdet ovesta ulos ja töihin.
Kommentit (16)
ensin keittöön kahvi tipumaan, sitten suihkuun, haen vaatteet, menen aamupalalle, haen lisää vaatteita, taas syömään, ja lopuksi petaamaan peti jos jää aikaa
Käyn suihkussa, pukeudun, meikkaan ja sitten aamupalalle jonka varhainen lintu on jo laittanut valmiiksi.
Herään, käyn suihkussa, meikkaan, laitan tukan, puen. Menen alakertaan, syön aamupalan ja lähden.
Ei minulla aamun aikana ole ylös nousemisen jälkeen asiaa makkariin.
Ainut poikkeus on, jos minulla on miehelle asiaa, ennen kuin hänkin nousee ylös.
No mä kyllä ravaan aika helevetin monta kertaa....
on vaatehuone myös siellä....
Mutta ei mun tarvitse sinne mennä enää sen jälkeen kun olen pukeutunut. Miksi sä siellä ravaat?
Mun vanhemmilla on toimiva, kun yläkerrassa on keittiö kaikki makkarit yhtä lukuunottamatta ja olohuone. Alakerrassa on 1 makkari, sauna, varasto yms. Tuo toimii. Alakerrasta tosin mennään sisään, mutta ylösalas ravaamista ei juuri ole.
Meillä taas on alakerrassa olkkari ja keittiö, yläkerrassa päämakkari. Hankalaa. Käytönnössä yläkerrassa ei käydä juuri kuin nukkumassa, kun ei jaksa ravata ja jatkuvasti jotain illalla unohtuu alakertaan.
No mä kyllä ravaan aika helevetin monta kertaa....
on vaatehuone myös siellä....
Mutta ei mun tarvitse sinne mennä enää sen jälkeen kun olen pukeutunut. Miksi sä siellä ravaat?
haen milloin mitäkin tai vaihdan, syystä tai toisesta....
Herään, käyn suihkussa, puen, petaan sängyt, pesen lasten hampaat ja katson että heillä on vaatteet päällä ja menen alas. Alhaalla meikkaan, laitan hiukset ja syön aamupalan. Sitten menoksi.
Itsekin pelkäsin alkuun että 2 tasossa asuminen olisi jotenkin raskasta, mutta parin vuoden kokemuksella sanon nyt, että rakastan sitä! Aivan mahtavaa kun lapset kavereineen voi patistaa yläkertasn touhuamaan. Tai kun tulee vieraita (meillä käy usein) niin ei ole niin väliksi miltä yläkerta näyttää kun aikuiset eivät siellä käy. Yhdessä tasossa koko koti oli näkyvillä ja sen vuoksi paineet järjestyksenpidosta oli suuremmat.
käydä keittiössä aamulla.
eli en kulje tuota väliä edes sitä yhtä kertaa.
ylimmän kerroksen makkarista, niin puen viereisessä vaatehuoneessa vaatteet ja menen keskikerrokseen, jossa keittiö on. Aika harvoin joudun menemään uudestaan makkariin tai vaatehuoneeseen.
Härään, menen keittiöön laittamaan kahvit päälle. Odotan alakerrassa sen aikaa, että kahvi tippuu. Otan kupin kahvia ja menen terassille tupakalle. Sen jälkeen yläkertaan kylppäriin, laittamaan tukan. Siitä makkariin pukemaan. Sitten alakertaan syömään aamupalaa. Sit ulkovaatteet päälle ja ulos ovesta.
Eli nousen ylös,herätän lapsen, menen alas pesulle ja pukemaan, huudan lapselle että vessa on vapaa nyt ylös sängystä heti, teen aamupalan ja otan kupin miehen valmiiksi keittämää kahvia, lapsen patistelua, ulkovaatteisiin ja pihalle.
Aivan mahtavaa kun lapset kavereineen voi patistaa yläkertasn touhuamaan. Tai kun tulee vieraita (meillä käy usein) niin ei ole niin väliksi miltä yläkerta näyttää kun aikuiset eivät siellä käy. Yhdessä tasossa koko koti oli näkyvillä ja sen vuoksi paineet järjestyksenpidosta oli suuremmat.
Saatika sitten kun ne lapset alkaa olemaan teinejä. On ihanaa, kun makkarit on yläkerrassa. Itse en ramppaa rappusissa, vaan aamulla otan vaatteet mukaan, käyn suihkussa alakerrassa. Ei ole vaikeaa.
useimmin en kertaakaan. Käyn pesulla , puen ja meen alakertaan kahville. Ja sit töihin.