miten omaa aikaa?
Hei
Onko teillä samanlaisia mietteitä, kun tuntuu välillä että, tällä menolla musta tulee oikea katkera vanhaämmä!!
Niin siis, kun ei koskaan ole OMAA aikaa, lapset ei käy säännöllisesti isiensä luona, eikä ketään (molemmilla eri isä) sukulaisia koko paikkakunnalla.
olen ollut monta vuotta yksin, ja nyt pikkuhiljaa on alkanu tuntua että, voisi olla ehkä elämässä jotain ihan omaakin. Siis sellaista aikuisen ihmisen kanssa olevaa vuorovaikutusta, ja ehkä syliäkin silloin tällöin.?
Mitään ei voi rakentaa, kun ei koskaan ole vapaa viikonloppuja, edes tietoisuus jossain tulevaisuudessa häämöttävästä vapaasta piristäisi mieltä kovasti!
En halua vaikuttaa itsekkäältä, mutta ihminenhän se yksinhuoltaja äitikin on. Mullakin lapset jo koululaisia, et siinä mielessä on helpottanut..
Miten muut olette selvinneet näistä tunteista, vai olenko todella ainoa joka haaveilee välillä vapaasta?
Kommentit (4)
Hei!
Isä ei anna lapsen kulkea suoralla bussiyhteydellä omalle paikkakunnalleen, tänne se ei voi tulla kun en halua. ainoa vaihtoehto mennä itsekin, mutta eipä siinä sitten omaa aikaa tulekkaan..
Mummoja yksi kummallakin, eivätkä valitettavasti asu lähelläkään.
Mutta, kyllä tästä TAAS noustaan, välillä tulee sellaisia huonompia fiiliksiä..
Toivon oikein isolla sydämellä jaksamista kaikille jotka kamppailevat samanlaisten asioiden kanssa! :)
Oma lapseni on vasta reilun vuoden ikäinen ja siksi niin kiinni äidissä, etten edes ajattele lähteväni vapaalle.
Samansuuntaisia ajatuksia olen kuitnekin pyöritellyt päässäni eli miten sitä tälläisessa tilanteessa edes tutustuisi kehenkään aikuiseen...
Olisi varmaan ihanne, jos saisit bongattua lähistöltä vaikka jonkun nuoren lapsenvahdiksi silloin tällöin, mutta jos ei ketään löydy mll:n lapsenvahdit tuntuisivat ihan luotettavilta. Eikä hintakaan ole mikään hirmuinen.
Muuta ehdotusta ei minullakaan ole. Joissain suurissa kaupungeissa on ilmeisesti jotain sijaismummo-toimintaa.
Toivottavasti pulmasi ratkeaa.
olen kuullut, että mm. seurakunnilla ja joillakin järjestöillä on ns. viikonloppuperheitä yksinhuoltajille. Eräällä ystävälläni oli tälläinen perhe seurakunnan kautta, koska ystävälläni ei ollut ketään, joka olisi lapset ottanut edes silloin tällöin. Tämän ns. tukiperhe siis otti lapset(2) kerran kuussa viikonlopuksi ja äiti sai hengähdys tauon.
Koska mun vanhemmat asuu lähipaikkakunnalla ja auttaa aina tarvittaessa (lapsen isä ei ole kuvioissa mitenkään). Mutta tuli mieleen, että koska sun lapset on jo koululaisia eivätkö voi esim. junassa matkustaa mummolaan viikonlopuksi?
Kirjoitit, että lapset eivät käy säännöllisesti isiensä luona. Mutta käyvät silloin tällöin? Onko mahdollista järkätä käynnit samalle viikonlopulle? Onko sinulla ystävää joka voisi olla lastenvahtina niin pääsisit esim. elokuviin / yöelämää katsomaan? Onko paikkakunnallasi mll:n lastenhoitajia? Onko itselläsi sisaruksia, jos joku heistä ottaisi lapset viikonloppukylään?
Toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaan, sillä kuten sanoit, ihminen se yh:kin on :)
-HN-