oletko myynyt luotettavasti tori.fi:ssä tavaroitasi?
itselleni on sattuneet rehelliset asiakkaat jotka maksaneet aina. mutta tässä mietin että kun ilmoituksen laitan niin onkohan enää rehellisiä maksajia. kun tuotteen lähettää niin saakohan maksua. ? onko teillä jättäneet maksamatta?
on vissiin joku postiennakko juttu mutta maksaakohan paljon?
Kommentit (12)
Osta-heti -hinnalla vain myyntiin. Maksaa 10 euroa vuodessa että saa lisäominaisuudet käyttöön, kuvatkin joka tuotteelle.
ja kaupankäynti on tapahtunut face to face. Maksu käteisellä. Huonekaluista ja koneista pääsee helposti eroon kun tarjoaa kuljetuspalvelua kympillä tai 15 eurolla lähialueelle. En laita puhelinnumeroa ilmoitukseen vaan vastaan sopiville ostajille sähköpostilla ja annan numeron vasta siinä. Varsinainen kauppa pitää sitten ostajan sopia puhelimella. Jokaiseen ilmoitukseen tulee 4-5 viestiä jotka kysyy missä päin tuote on tms. Kun niille vastaa niin mitään ei kuulu.
en yleensä lähde postittamaan tuotteita. Eräälle tavaralle löytyi kuitenkin ostaja toiselta puolelta Suomea ja sovin, että lähetän tavaran hänelle heti kun rahat näkyvät tililläni. Hyvin toimi. En tietenkään ala postittelemaan tavaroita ennen kuin olen saanut maksun.
Torissa on sattunut kohdalle pari huvikseen ostelijaa, jotka peruvat kaupan päivän-parin sisällä. Mutta ylipäätään kauppa on käynyt hyvin (paremmin kuin huuto.netissä!!!) ja kauppakumppanit ovat olleet luotettavia.
Kyse on ollut kalusteista ja lastentarvikkeista, vaatteita en ole torissa myynyt.
näkyviin vaan sähköpostiosoitteeni (joka on tosin muotoa etunimi.sukunimi).
-5-
Olen neljän (!) eri myyjän kanssa sopinut ostavani tuotteen, kyse on ollut sohvista. Kaikki näistä kuitenkin soittivat edellisenä päivänä ja sanoivat myyneensä tavaran jo :o. Vaikka oli sovittu nouto ja käteismaksu heille sopivina aikoina! Kyllä ketutti niin vietävästi! Kaksi kertaa olin jo ehtinyt sopia pakettiauton vuokraamisestakin, itsellä kun ei kuljetusvälinettä ole.
eipä ole tullut mieleenkään lähettää tuotetta ennen kuin maksu näkyy tililläni.
Joo on olemassa postiennakko, mutta onko siinä mitään järkeä? Sinä lähetät tuotteen postiennakolla ja vastaanottaja jättää en hakematta postista. Sinä maksat sekä lähetys, palautus että postiennakkokulut ennen kuin saat tavarasi takaisin.
olen myynyt paljon torilla, mutta pyydän rahat etukäteen tilille tai sitten tavara noudetaan ja maksetaan samalla.
Petturiasiakkaita on ollut sellaisia, että lupaavat tulla noutamaan ja eivät ilmaannu ikinä paikalle ja olen monena iltana ollut heitä varten kotona.
Olen saanut asiakkailta aina kiitosta jälkikäteen reiluista kaupoista, paitsi yhden kerran sain sellaisen palautteen, että meni vähän aikaa murehtiessa asiaa.(syytön olin)
Osta-heti -hinnalla vain myyntiin. Maksaa 10 euroa vuodessa että saa lisäominaisuudet käyttöön, kuvatkin joka tuotteelle.
tori.fi:ssä ei mikään palvelu maksa mitään ja kuvia voi laittaa yhteen ilmloitukseen aika monta.
Kaikki toiminut hienosti.
ja on toiminut hyvin.
Sähköpostikyselyjä ja lupauksia kaupoista on tullut, mutta sitten on tehty oharit.
Yksi pyysi varaamaan hänelle luistimet, jotka olisi pitänyt toimittaa 50 km:n päähän Turkuun. Viikon sisällä ilmoitti, ettei ostakaan luistimia.
Jouluisia kukkakoreja etsi eräs nainen ja sopi jo kaupoista ja hinnasta kanssani ja näin paljon vaivaa hänen kanssa asioidessani, ja oharit sitten kuitenkin teki.
Kaksi kertaa on ollut kaupat sovittuna yhdestä matosta ja kumpikaan ei johtanut lopulta mihinkään.
Peilikaapista sovittiin hinta ja nouto, eipä tullut noutamaan.
Kalliit korvakorut myin niin, että sain maksun tilille ja lähetin tuotteen sitten. Ilmoitin ostajalle, että jos haluat luotettavuutta katsoa, huutonetissä tunnukseni on xx. Hyvin toimi ja ostaja oli tyytyväinen.
Itselle ei tulisi mieleenkään huijata, mutta näköjään tuo ohareiden tekeminen tori.fi:ssä on enemmän poikkeus kuin sääntö.
Olen myynyt kirjoja, ja tosiaan, lähetän vasta sitten, kun rahat on tilillä. Jos joku tähän ei suostu (epäilee huijariksi), suostun toki postiennakkoon, sillä riskillä, että jään itse häviölle. Kukaan ei ole vielä epäillyt. Hyvin on kaupat sujuneet, mutta ei tulisi mieleenkään postittaa ennen maksua. Lisäksi huijaaminen on myös mahdotonta, koska jos maksaa tilisiirrolla Suomalaiselle pankkitilille, jää huijari aina kiinni, vaikkei omalla nimellään esiintyisikään, koska Suomessa on mahdotonta omistaa pankkitiliä väärällä nimellä.
Puoli-ilmaiseksi pitäisi myydä, että ostavat ja monet pyytää, että lähetyskulut sisältyisi tuotteen hintaan 🙄
Ei ole kokemusta postittamisesta, mutta huonekaluja olen myynyt ja ohareita on tullut aika monta. Siis että ostaja ilmoittaa tulevansa noutamaan ja sitten ei ikinä enää kuulukaan yhtään mitään. Huutiksen kautta myydyissä ei ole kukaan tehnyt ohareita ikinä (ja olen myynyt paljon).