Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustulo 620 euroa jokaiselle suomalaiselle

Vierailija
19.11.2012 |

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/55221-vasemmistoliitto-haluaa-perustulo…

mitäpä on av:n kansa tästä suunnitelmasta mieltä?

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vielä saako ottaa tuon räntäsateessa raatavien selkänahasta revityn 640 euroa ja matkustaa Thaimaaseen lomailemaan. Thaimaassa 640 euroa vastaa 6400 euroa Suomessa

...eli jos asuisit Suomessa yli 6 kk vuodesta ja pystyisit todistamaan sen, saisit Suomesta tuon perustulon.

Eli Vihreät talvet mukavasti Thaimaassa kun persusuomalaiset raataa pakkasessa tuon elätin takia.

Voi jumalauta mietikää nyt vähän

Sen kummemmin kuin nytkään. Taitaisi mennä niin että persut täältä ensimmäisenä olisivat kanarialle tunkemassa.

T: vihreä

Eiköhän ne pössytteljät ruohon polttajat ole Vihreissä.

Kerropa muuten mitä töitä teet? Ai et mitään

Vierailija
82/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kannustaisi töihin, kun jokainen saisi saman rahan ja palkkatulot tulisi päälle... Kannatan ehdottomasti tätä mallia!

Jos on työhaluton ei sitä oteta töihin vaikka haluaisi. Työhaluista työvoimaa löytyy muualta ihan riittävästi

:D

Miten voi olla työhaluton, jos haluaa mennä töihin?

Työhaluton no semmoinen joka pysyy kotona jos työkkäristä saa melkein saman kuin töistä. Ei sellaista kukaan halua töihin vaikka hän itse haluaisi perustulon päälle tula tienaamaan lisää.

Menisin pienipalkkaiseen töihin, kun olen työttömänä ja kaksi pientä lasta? Lapsista menee yhteensä 500€/kk hoitomaksua. Jos menisin vaikka kauppaan töihin, luultavasti jäisin miinukselle koska kaupan-alalla on suurin osa töissä osa-aikaisesti ja tuntipalkka on helvetin pieni. Tai sitten "tienaisin" satasen kaksi, siitä hyvästä että raadan töissä ja raahaan lapseni jonnekin kakaralauman keskelle saamaan kaikki kulkutaudit?

Olisihan se kiva sanoa ihmisille että olen töissä, enkä työtön, mutta siihen se hyöty hyvin pitkälti jäisikin. Elintasoon ei vaikuttaisi mitenkään.

Kylläpä vaan menee täydet hoitomaksut, eikä osa-aika hoitokaan ole paljoa halvempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotisivuillaan paasaa niin luonnonsäästämisestä yms.

Sitten toisaalla kertoo, kuinka lentävät usein Intiaan hakemana elämyksiä ja lentävät lomalle sinne ja tänne.

Sillä hiilijalanjäljellä, mitä tämä vihreä lentelee hakemaan elämyksiä, voin aivan hyvin yksityisautoilla töihin ja polttaa takassa puita.

Vierailija
84/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä saat 600 euroa perustuloa ja 600 euroa asumistukea eli 1200 euroa.

Kannattaako lähteä lähärin töihin 1500 euroa saamaan käteen kun saman saa makaamalla kotona.

Vai meinaatko, että saisin 1500 euroa ja lisäksi 600 euroa perustuloa ja 600 euroa asumistukea?

että töissäkäyvät eivät hyötyisi perustoimeentulosta tippaakaan.

Eli tavallinen duunari maksaisi niin korkeaa veroa, ettei saisi perustoimeentulosta mitään käteen. Kannattaisi sanoa itsensä irti ja elää perustoimeentulolla ja käydä tekaisemassa pieni työkeikka pari kertaa kuukaudessa.

Tämä on ilmiselvä tuloloukku, mikä ei kannusta työntekoon.

Sitäpaitsi jos olet työtön ja saat perustoimeentulotukea, saat myös asumislisän eli periaatteessa yli 1000 euroa kuussa. Miksi kannattaisi lähteä duunarin töihin kun kotona makaamalla tienaisi näin hyvin.

Vertaa tilannetta: työtön ja saat töitä, työ alentaa tukia ja menet miinukselle jopa.

Työtön ja perusraha ja saat töitä joka ei alenna tukia. Haluat tehdä lisähommia.

Pienituloinen työssäkäyvä hyötyisi perustulosta, suurituloinen ei, miksi ihmeessä suurituloisen pitäisikään hyötyä systeemistä joka on tehty nimenomaan PERUSturvaksi, eli se turvaa sinun perustoimeentulosi silloin kun et ole töissä tai saat todella vähän palkkaa. Jos tämä suurituloinen sitten jäisi yllättäen työttömäksi, hänellä olisi tuo perustulo turvanaan.

Se on totta, että jotkut varmasti lopettaisivat kokopäivätyön ja tyytyisivät siihen mitä saavat, mutta se olisi siinä mielessä erittäin hyvä, että Suomessa ei ole kaikille ihmisille tällä hetkellä töitä jotka haluaisivat nostaa omaa elintasoaan töitä tekemällä, töitä pitäisikin jakaa tasaisemmin. Mitä järkeä on nykyisessä systeemissä jossa osa ei pääse koskaan kunnon töihin vaikka miten haluaisivat, ja osa tappaa itsensä työtaakan alle, tekevät ylitöitä ja kuolevat nuorena ehtimättä koskaan nauttia työnsä hedelmistä?

vaan se menee portaittain. Kyllähän siihen asumistukeenkin vaikuttaa se paljonko tienaat ja kuinka iso kämppä on ja paljonko vuokra on.

Asumistukihan ei kata koko vuokraa, eli se joka saisi perustuloa 600€+600€ asumistukea, ja maksaisi vuokraa vaikka 700€ eli elämiseen jäisi 500€. Jos on töissä ja saa 1500€ palkaa käteen, ja vaikka 200€ asumistukea ja vaikka 100€ perustuloa, jäisi töissä käydessä 1100€ elämiseen, sillä pärjää jo aika paljon paremmin kuin 500€, vai mitä?

T:vihreä

Vierailija
85/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän mielestä, kuin tämänhetkinen systeemi?

Eihän eroa olisi kustannuksissa, eikä siinä että jotkut nyt saa rahaa vaan makaamalla kotona.

Miksi vedätte työhaluttomat mukaan perustulokeskusteluun, kun kyse on lähinnä siitä että luukuilla juokseminen lopetetaan ja työn tekeminen olisi kannattavampaa pienituloiselle?

että jotain perustuloa maksettaisiin myös sitä tarvitsemattomille, mutta sitten verotuksen progression keinoin käytännössä heiltä tämä maksettava summa verotettaisiin pois, koska tietenkään meillä ei ole varaa "tukea rikkaita" tai vaikka sururta keskiluokkaa joka elättää itsensä työllä.

Minusta parempi on että on kuten nytkin, eli tukia saa vain silloin kun on tarve. Niiden tukien myöntämistä voisi kyllä huomattavasti virtaviivaistaa ja yksinkertaistaa ilman, että täytyy ryhtyä maksamaan tukea kaikille.

Vierailija
86/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ Selitä miksi ihmeessä esim. minä

Menisin pienipalkkaiseen töihin, kun olen työttömänä ja kaksi pientä lasta? Lapsista menee yhteensä 500€/kk hoitomaksua. Jos menisin vaikka kauppaan töihin, luultavasti jäisin miinukselle koska kaupan-alalla on suurin osa töissä osa-aikaisesti ja tuntipalkka on helvetin pieni. Tai sitten "tienaisin" satasen kaksi, siitä hyvästä että raadan töissä ja raahaan lapseni jonnekin kakaralauman keskelle saamaan kaikki kulkutaudit?

Koska nuo 500 euroa ei ole SINUN. Sinun pitää tienata ne ensin, sitte ne on sinun. Olet työhaluton paska.

Kerro miksi minun pitää tienata pienipalkkaisessa työssä jotta sinä saat löhötä kotona

Kun minä menen pienipalkkaiseen töihin, sinun ja minun verorahoilla maksettaisiin n. 2000€/kk mun lasten hoidosta. Otapa huomioon tämä seikka että jonkun pitää minun kaksi kolmevuotiasta hoitaa silläaikaa kun minä raadan töissä.

Vierailija
87/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän mielestä, kuin tämänhetkinen systeemi?

Eihän eroa olisi kustannuksissa, eikä siinä että jotkut nyt saa rahaa vaan makaamalla kotona.

Miksi vedätte työhaluttomat mukaan perustulokeskusteluun, kun kyse on lähinnä siitä että luukuilla juokseminen lopetetaan ja työn tekeminen olisi kannattavampaa pienituloiselle?

että jotain perustuloa maksettaisiin myös sitä tarvitsemattomille, mutta sitten verotuksen progression keinoin käytännössä heiltä tämä maksettava summa verotettaisiin pois, koska tietenkään meillä ei ole varaa "tukea rikkaita" tai vaikka sururta keskiluokkaa joka elättää itsensä työllä.

Minusta parempi on että on kuten nytkin, eli tukia saa vain silloin kun on tarve. Niiden tukien myöntämistä voisi kyllä huomattavasti virtaviivaistaa ja yksinkertaistaa ilman, että täytyy ryhtyä maksamaan tukea kaikille.

Minä kyllä ottaisin lapsilisänkin kaikilta pois jotka pystyvät sen laittamaan lapsen tilille säästöön opiskeluja varten.

Vierailija
88/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreäthän ovat ajaneet kansalaispalkkaa jo pitkään.

Vierailija
89/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ottaisin lapsilisänkin kaikilta pois jotka pystyvät sen laittamaan lapsen tilille säästöön opiskeluja varten.

Jos säästää täytyy niin kuin koko ajan puhutaan että täytyy, niin kaikki tuollaiset tulonsiirrot jotka eivät ole oikeasti välttämättömiä saajilleen saisi lopettaa heti ensialkuun. Minusta on jotenkin hassua että meillekin, perheelle jossa molemmat vanhemmat tienaavat luokkaa 50 K€ vuodessa, maksetaan lapsilisiä. Vielä hullumpaa olisi että tulisi jotain perustuloakin.

Vierailija
90/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kannustaisi töihin, kun jokainen saisi saman rahan ja palkkatulot tulisi päälle... Kannatan ehdottomasti tätä mallia!

Jos on työhaluton ei sitä oteta töihin vaikka haluaisi. Työhaluista työvoimaa löytyy muualta ihan riittävästi

:D Miten voi olla työhaluton, jos haluaa mennä töihin?

Työhaluton no semmoinen joka pysyy kotona jos työkkäristä saa melkein saman kuin töistä. Ei sellaista kukaan halua töihin vaikka hän itse haluaisi perustulon päälle tula tienaamaan lisää.

Ihan hyvin minä ainakin olen töitä löytänyt, vaikka en nollapalkalla mihinkään halunnut lähteä.

Kyllä minä työstäni pidän, ja haluan sitä tehdä.

Silti rohkenen väittää, että en pitäisi monistakaan nälkäpalkkatöistä.

Ei työ ole itseisarvo.

työn sisällöllä ja palkkapussin sisällöllä on paljon merkitystä :)

Vierailija
91/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vielä saako ottaa tuon räntäsateessa raatavien selkänahasta revityn 640 euroa ja matkustaa Thaimaaseen lomailemaan. Thaimaassa 640 euroa vastaa 6400 euroa Suomessa

...eli jos asuisit Suomessa yli 6 kk vuodesta ja pystyisit todistamaan sen, saisit Suomesta tuon perustulon.

Eli Vihreät talvet mukavasti Thaimaassa kun persusuomalaiset raataa pakkasessa tuon elätin takia.

Voi jumalauta mietikää nyt vähän

Sen kummemmin kuin nytkään. Taitaisi mennä niin että persut täältä ensimmäisenä olisivat kanarialle tunkemassa.

Eiköhän ne pössytteljät ruohon polttajat ole Vihreissä.

Kerropa muuten mitä töitä teet? Ai et mitään

Meidän kaupungissa on suurin osa vihreistä opettajia ja yrittäjiä, eikä kukaan pössyttele yhtään mitään.

Minäkin olen ollut yrittäjä, mutta tällä hetkellä ei pysty ottamaan yrittäjän riskiä kun taloudessa on asuntolaina joka on pakko saada maksettua, yhden ihmisen palkkatuloilla ja työkkärinrahoilla on jo valmiiksi tiukkaa. Maksan entisen firman velkoja vielä lopun ikääni muutenkin. Kun lapset on isompia perustan yrityksen jos en ennen sitä pääse vieraalle töihin.

Minulla on kahdelle alalle koulutus (kaupan-alaa ja isännöitsijän ammattitutkinto), mutta kaupungissa on yli 2000 työtöntä ja avoimia työpaikkoja aina alle 100.

No, kertaakaan en ole eläissäni mitään pössytellyt, enkä myöskään lentokoneella lentänyt.

Mihinkään Thaimaahan ei ole koskaan mitään hinkua ollut vaikka rahaakin olisi, oksettaa ajatuskin että siellä pitäisi nukkua kauheiden ötököiden seassa ja syödä ties mitä epähygieenistä.

Vierailija
92/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tulois ukko sais jotain 580 euroo, minä kotihoidontukea n.360 euroo, kahdesta lapsesta yhteensä 200 euroo...eli yhteensä n.1140 euroo... Sillä maksetaan vuokraa/talolainaa, mahdolliset autolainat, vakuutukset, tankkaus, lasten vaatteet, vaipat ruoat, lääkärikulut, joita tulee monille lapsille paljon, ruokaostokset, puhelinlaskut, shkölaskut yms.. Ei tulis mieleenkään tehtailla lapsia rahan takia..noilla tuloilla ajautuis jo eroon kun ainainen ongelma et miten rahat riittää ruokaan yms..Vaikka ukko on töissä, alle kolmivuotias lapsi, ja itse työnhakijana, asumme vuokralla, siltikään ei se perusturva meinaa täyttyä, ukko käy kaukana töissä, itse oon saanu vain pikku-sopimuksia jotka on päättyneet...ei se ihanaa oo olla kotona, kun potee huonoa omatuntoa, et toinen maksaa suurimman osan..itse maksan kaikki muut mahdolliset menot päivärahastani, jotta ukolleni jäisi rahaa tankata autoo et pääsis töihin kaikkien näitten eellämainittujen jälkeen... Ihmiset ei haluu palkata uusia työntekijöitä, kun ovat tiukalla säästölinjalla, tai yt-neuvottelut menos.. Kesäksi aina saa hommaa, mutta kun syksy koittaa, potkitaan pihalle..

Vierailija
93/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nuo 500 euroa ei ole SINUN. Sinun pitää tienata ne ensin, sitte ne on sinun. Olet työhaluton paska.

Kerro miksi minun pitää tienata pienipalkkaisessa työssä jotta sinä saat löhötä kotona

Kun minä menen pienipalkkaiseen töihin, sinun ja minun verorahoilla maksettaisiin n. 2000€/kk mun lasten hoidosta. Otapa huomioon tämä seikka että jonkun pitää minun kaksi kolmevuotiasta hoitaa silläaikaa kun minä raadan töissä.

Jos sä opettelet löhöömään kotona et mene/kelpaa töihin senkään jälkeen kun lapsi on koulussa

Vierailija
94/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä opettelet löhöömään kotona et mene/kelpaa töihin senkään jälkeen kun lapsi on koulussa

Minä en ole kelvannut tähänkään asti mihinkään, koska olen valmistunut koulusta -92 pahimpaan lamaan, silloin ei ollut edes siivoojan töitä Helsingissä. Joskus -95-96 alkoi olla puhelinmyyjän pakkoja mistä ei tienannut yhtään mitään. Kyllä sitä kuule on tässä kahdenkymmenen vuoden aikana väännetty muutakin kuin kampea!

Minä menen juosten töihin, kunhan vaan joku maksaa siitä sen verran palkkaa että sillä elää!

Vierailija
95/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on ihan vartavasten perustettuja kouluja, joihin voi mennä jos haluaa lähäriksi tai metallimieheksi ja opintotuella ja -lainalla sitä kaikki muutkin opiskelee.

Sitten voisi lopettaa te-keskukset ja sosiaalitoimistot. Pelkkä kela riittäisi kun kaillle napsahtaisi tuo perustulo automaattisesti. Tulisi jopa säästöä! Eiköhän työkkärien ja sosiaalitoimistojen pyörittäminen ympäri maata mahda olla kallista sekin.

kuten myös sosiaalitoimistoja, vai mitä?

Jos kerran kela hoitaisi rahaliikenteen niin mihin työkkäri enää tavitaan? Työttömät eivät sitä tarvitse nytkään ja työnanatajat osaavat kyllä laittaa työpaikkailmoituksia ilman työkkäriäkin. Eikä sosiaalitoimistonkaan toimenkuvaan juuri muuta kuulu kuin tt-tukien myöntäminen. Olisi hirveän paljon parempi lakkauttaa sekin pulju, ihmiset voisivat pitää itse huolta lapsistaan ja perheestään kun saisivat perustulon. Sillä saisi jokainen pärjäillä miten parhaaksi taitaa.

huolehtimaan, tai vajaakuntoisten työllistämisestä. Tai opettamaan, miten töitä haetaan.

Työvoimakoulutushan on sellaista turhaa tilastojen siivoamista muutenkin ja jos on vajaakuntoinen eikä saa töitä niin elää sillä perustulolla vaan. Koulussa sitä paitsi kyllä on työnhakua opetettu, ei sitä varteen mitään kokonaista virastoa tarvita! Siis haloo! Työkkäri on pelkkä suojatyöpaikka epäonnistuneille akateemisille muutenkin! Voiko enää olla säälittävämpää ihmistä kuin se, joka joutuu työkkäriin töihin?! Joo, ei voi. Roskakuskinakin on arvostetumpi.

miksi lähihoitajakoulutus on tilastojen siivoamista? Tai metallin ammattitutkinto?

Työvoimakoulutuksen aikana taloudellinen tilanne on parempi kuin aikuiskoulutuksessa muuten.

Vierailija
96/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että mä en enää jaksa mennä mihinkään töihin vaikka joku jotakin tarjoaisikin kun olen turhaan vuosikausia töitä hakenut. Kun valmistuin -92 niin ei ollut töitä vaikka olin perhana hoitoalan koulutuksen opiskellut ja olisi tosiaan luullut, että hoidettavia on aina! Helsinki pani pihalle kaikki määräaikaisetkin eikä tosiaan ollut mitään työtä! Mitä sitä nainen sitten muutakaan kun tekee lapsia parempia aikoja odotellessa ja niitä ei ole ainakaan mulle vielä tähän päivään mennessä tullut.

Minä en ole kelvannut tähänkään asti mihinkään, koska olen valmistunut koulusta -92 pahimpaan lamaan, silloin ei ollut edes siivoojan töitä Helsingissä. Joskus -95-96 alkoi olla puhelinmyyjän pakkoja mistä ei tienannut yhtään mitään. Kyllä sitä kuule on tässä kahdenkymmenen vuoden aikana väännetty muutakin kuin kampea!

Minä menen juosten töihin, kunhan vaan joku maksaa siitä sen verran palkkaa että sillä elää!

Vierailija
97/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun laskisin näin, että saat 600 perustuloa ja 600 euroa asumistukea ja ilmaisen hoitopaikan kahdelle lapselle.

Käteen jää

500 euroa vuokran ja hoitopaikkojen jälkeen

Menet lähärinhommiin ja saat 1500 euroa

ja maksat kahden lapsen hoidosta 400 euroa ja maksat vuokran

käteen jää elämiseen

100-200 euroa

Näin se menee oikeasti, vaikka kuinka puhuttaisiin porrastetusta turvasta. Se ei kannusta työntekoon vaan jos 1500 euron tulolla et saa enää kuin 100 euroa ja menetät asumistuen ja maksat normaali päivähoitomaksun, olet taas tuloloukussa ja työttömänä pimeitä töitä tehden elämä on leveämpää.

Perustulo ei toimi kuin silloin kun sen saa kaikki, palkasta riippumatta. Silloin se kannustaa vasta töihin.

Kannattaako lähteä lähärin töihin 1500 euroa saamaan käteen kun saman saa makaamalla kotona.

Vai meinaatko, että saisin 1500 euroa ja lisäksi 600 euroa perustuloa ja 600 euroa asumistukea?

Eli tavallinen duunari maksaisi niin korkeaa veroa, ettei saisi perustoimeentulosta mitään käteen. Kannattaisi sanoa itsensä irti ja elää perustoimeentulolla ja käydä tekaisemassa pieni työkeikka pari kertaa kuukaudessa.

Sitäpaitsi jos olet työtön ja saat perustoimeentulotukea, saat myös asumislisän eli periaatteessa yli 1000 euroa kuussa. Miksi kannattaisi lähteä duunarin töihin kun kotona makaamalla tienaisi näin hyvin.

Vertaa tilannetta: työtön ja saat töitä, työ alentaa tukia ja menet miinukselle jopa.

Työtön ja perusraha ja saat töitä joka ei alenna tukia. Haluat tehdä lisähommia.

Pienituloinen työssäkäyvä hyötyisi perustulosta, suurituloinen ei, miksi ihmeessä suurituloisen pitäisikään hyötyä systeemistä joka on tehty nimenomaan PERUSturvaksi, eli se turvaa sinun perustoimeentulosi silloin kun et ole töissä tai saat todella vähän palkkaa. Jos tämä suurituloinen sitten jäisi yllättäen työttömäksi, hänellä olisi tuo perustulo turvanaan.

Se on totta, että jotkut varmasti lopettaisivat kokopäivätyön ja tyytyisivät siihen mitä saavat, mutta se olisi siinä mielessä erittäin hyvä, että Suomessa ei ole kaikille ihmisille tällä hetkellä töitä jotka haluaisivat nostaa omaa elintasoaan töitä tekemällä, töitä pitäisikin jakaa tasaisemmin. Mitä järkeä on nykyisessä systeemissä jossa osa ei pääse koskaan kunnon töihin vaikka miten haluaisivat, ja osa tappaa itsensä työtaakan alle, tekevät ylitöitä ja kuolevat nuorena ehtimättä koskaan nauttia työnsä hedelmistä?

vaan se menee portaittain. Kyllähän siihen asumistukeenkin vaikuttaa se paljonko tienaat ja kuinka iso kämppä on ja paljonko vuokra on.

Asumistukihan ei kata koko vuokraa, eli se joka saisi perustuloa 600€+600€ asumistukea, ja maksaisi vuokraa vaikka 700€ eli elämiseen jäisi 500€. Jos on töissä ja saa 1500€ palkaa käteen, ja vaikka 200€ asumistukea ja vaikka 100€ perustuloa, jäisi töissä käydessä 1100€ elämiseen, sillä pärjää jo aika paljon paremmin kuin 500€, vai mitä?

Vierailija
98/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saat kulkea töissä, jää käteen 600 euroa.

Vierailija
99/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsin että et mene jos saat vain saman tai satasen pari päälle

Vierailija
100/118 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että mä en enää jaksa mennä mihinkään töihin vaikka joku jotakin tarjoaisikin kun olen turhaan vuosikausia töitä hakenut. Kun valmistuin -92 niin ei ollut töitä vaikka olin perhana hoitoalan koulutuksen opiskellut ja olisi tosiaan luullut, että hoidettavia on aina! Helsinki pani pihalle kaikki määräaikaisetkin eikä tosiaan ollut mitään työtä! Mitä sitä nainen sitten muutakaan kun tekee lapsia parempia aikoja odotellessa ja niitä ei ole ainakaan mulle vielä tähän päivään mennessä tullut.

SOL harjanvarressa näkee jopa mamuja. Oletko huonompi siivoamaan kuin kielitaoidoton mamu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä