Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna töihin vai sairaslomapäivä?

Vierailija
18.11.2012 |

Pyörryin tänään sunnuntaina ja löin pääni kivilattiaan. Pyörtymisen syy kova äkillinen kipu kun kolautin jalkani. Nyt mietin, että menekö normaalisti huomenna töihin vai pitäisikö levätä?

Soitin tuolloin päivystykseen ja kerroin tapahtuneesta. Pää oli helvetillisen kipeä, mutta verta ei tullut. Niskat aivan jumissa ja nytkään ei pää oikeastaan kunnolla käänny. Pääkipu on aika hyvin helpottanut, ainoastaan äkkinäisissä liikkeissä tuntuu. Takaraivolla melkoinen patti. Ohjeeksi sanottiin tämän päivän osalta, että lepoa eikä ollenkaan fyysistä rasitusta. Yöllä miehen pitää herättä pari kertaa.

Mieheni on sitä mieltä, että hakisin saikkua, mutta itse jotenkin ajattelen, että onko tämä nyt pätevä syy...tiedän, että olen saanut ainakin lievän aivotarahdyksen. En ole kuitenkaan oksentanut, ei näköharhoja, ei puheen sopertamista, pupillit saman kokoiset, olen ollut pieniä päiväunia lukuunottamatta hereillä ja selväjärkinen tämän päivän.

Mitä siis teen huomenna?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niskat ei käänny.

Vierailija
2/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi TIETENKIN töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko työkykyinen?

Jos olo on ihan hyvä niin menet tietenkin töihin, jos päivän mittaan olo alkaa huonontua niin mene ihmeessä lääkärin kautta kotiin.

Jos taas susta tuntuu jo nyt, että sä et ole kunnossa niin mene lääkäriin äläkä töihin.

Mua ihmetyttää niin monet tällä palstalla kirjoittelevat "en tiedä pitäisikö jäädä saikulle". Jotenkin sitä aina itse on osannut arvioida onko työkykyinen vai ei, mutta mulla ei olekaan koskaan ollut tarvetta lintsata töistä eli ottaa saikkua heti kun pikkuisen nenä tuhisee.

Vierailija
4/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi TIETENKIN töihin?

täällä moista asiaa arpoa, niin silloin tuskin on kovinkaan kipeä.

Vierailija
5/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman auton rattia. uositelisin jäämään kotiin ja seuraamaan tilannetta huomisen. Pään kolautukset voi olla arvaamattomia.

Vierailija
6/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sehän tästä vaikeaa tekeekin, että mieheni ja pari muuta läheistä ovat olleet niin huolissaan ja puhuneet päivän ajan, että huomenna ehdottomasti EI töihin. Itse olen kokenut itseni suht hyvävoimaiseksi vaikka pää onkin hieman kipeä, eikä oikein käänny puolelta toiselle. En ole ollut sairaslomalla kun kerran ja tuolloinkin olin yli 40 asteen kuumeessa ja influenssassa. Eli en jää huvikseen saikulle. teen asiantuntijatyötä, eikä kukaan tee töitäni sillävälin kun olen pois.

ap.

Vierailija
7/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sis ajan itse :)

ap.

Vierailija
8/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sehän tästä vaikeaa tekeekin, että mieheni ja pari muuta läheistä ovat olleet niin huolissaan ja puhuneet päivän ajan, että huomenna ehdottomasti EI töihin. Itse olen kokenut itseni suht hyvävoimaiseksi vaikka pää onkin hieman kipeä, eikä oikein käänny puolelta toiselle. En ole ollut sairaslomalla kun kerran ja tuolloinkin olin yli 40 asteen kuumeessa ja influenssassa. Eli en jää huvikseen saikulle. teen asiantuntijatyötä, eikä kukaan tee töitäni sillävälin kun olen pois.

ap.

Ei se töissäolo vaivaasi mitenkään pahenna.

Vierailija
9/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tässä pohdin, että otanko yhteyttä lääkäriin ja pyydän saikkua vai jätänkö yhteydenoton tekemättä ja menen töihin.

Tänään kun soitin päivystykseen, juttelin sairaanhoitajan kanssa, enkä muuten edes kysynyt huomisen osalta hänen näkemystään.

ap.

Vierailija
10/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu työehtosopimuksesta. Meillä esim voi olla 3 päivää sairaslomalla oman ilmoituksen perusteella eli ei tarvitse mitään erillistä todistusta.

AP: jos sun olo on hyvä niin sä itse tietänet voitko mennä töihin, ei sun mies tai muut läheiset sitä voi tietää (ellet käyttäydy oudosti ja ovat siksi huolissaan). Eiköhän se sh olisi jo puhelun aikana sulle suositellut oma-alotteisesti sairaslomaa jos sellainen olisi suositus. Jos olisin sinä niin menisin töihin (kun olo kerran on ihan hyvä ja normaali) ja lähtisin lekurin kautta kotiin jos kesken päivää oloon tulisi muutos. Mutta toki teet niin kuin parhaaksi näet - itsehän itsesi tunnet.

-5-

Eikö saikusta päätä lääkäri?

Vierailija
11/13 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu työehtosopimuksesta. Meillä esim voi olla 3 päivää sairaslomalla oman ilmoituksen perusteella eli ei tarvitse mitään erillistä todistusta.

AP: jos sun olo on hyvä niin sä itse tietänet voitko mennä töihin, ei sun mies tai muut läheiset sitä voi tietää (ellet käyttäydy oudosti ja ovat siksi huolissaan). Eiköhän se sh olisi jo puhelun aikana sulle suositellut oma-alotteisesti sairaslomaa jos sellainen olisi suositus. Jos olisin sinä niin menisin töihin (kun olo kerran on ihan hyvä ja normaali) ja lähtisin lekurin kautta kotiin jos kesken päivää oloon tulisi muutos. Mutta toki teet niin kuin parhaaksi näet - itsehän itsesi tunnet.

-5-

Eikö saikusta päätä lääkäri?

En jää sairaslomalle jos minulla ei ole lääkärintodistusta, vaikka se olisikin sallittua, koska valitettavasti töissä on niin moni lusmuilija, että vaikka en ole usein saikulla niin en halua että kukaan kuvittelee että saikuttelen "huvikseni".

Vierailija
12/13 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin mustavalkoista.

Olen itse ollut sairaslomalla, ja siihen patisti lääkäri ja läheiset. En minä.

Koin huonoa omaatuntoa töistä pois jäämisestä.

Vierailija
13/13 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyörryit? Pyörrytkö usein? Ja onko sut tutkittu?

häiritsis sen verran, ettei tarvis miettiä ollenkaan työhömenoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi