Mitä järkeä tilata jotain Hesaria Ivalossa?
Ei se niin hyvä lehti ole. Stockmannin uutisia ja Helsingin säätä, kuolleita helsinkiläisiä sivukaupalla.
Kommentit (30)
Ikinä en oo Hesaria tilannut enkä tilaa.
T. Riihimäkeläinen
Ei kai kukaan maakuntalehtien tilaaja tilaa lehteään nähdäkseen päivän tarjoukset lähikauppaan?
Kannattaisi ehkä vertailla näitä lehtiä. Hesari on valtakunnan ykköslehti, vaikka tottakai samalla myös suurelta osin paikallislehti.
tiede-, kuluttaja- ja ruokasivut, sunnuntaisivut, työelämä, koti. Kuukausiliite. Tuossa muutama syy.
Vai eikö esim. Talvivaaran kaivoskatastrofi niinku kiinnosta kuin helsinkiläisiä?
Ainoat osat mitkä ovat oikeasti turhia Helsingin ulkopuolella ovat Nyt-liite ja kaupunkisivut.
Mainoksia ja tarjouksia ei tarvitse lukea missään.
asioihin toisenlaisen näkökulman. Meidän paikallislehti antoi siihen tasan kahden toimittajan näkökulman, joka riippui aika lailla siitä, ketä sukulaistaan he kävivät milloinkin haastattelemassa.
Minä luin hesaria koko nuoruuteni (asuin lappilaisessa tuppukylässä) ja se pelasti suurinpiirtein mielenterveyteni. Hesarissa oli siihen aikaan järkyttävän radikaaleja mielipiteitä esimerkiksi tasa-arvosta, luonnonsuojelusta ja demokratiasta ja siinä julkaistiin aitoa keskustelua asioista jotka omassa kasvuympäristössäni olivat kiellettyjä. Tuntui hienolta lukea sitä lehteä ja tajuta, että jossain on erilainen maailma, ja että se on minun ulottuvillani heti kun pääsen itsenäistymään.
voi verratakaan esim. Hämeen Sanomien ja Hesarin kulttuuri- ja tiedejuttuja keskenään!
Missä muussa lehdessä esitellään vaikkapa uudet,ilmestyneet kirjat? Pari kertaa vuodessa on koko sivun mittainen luettelo. Tämä vain yhtenä esimerkkinä.
Paikallisesta lehdestä luen paikalliset asiat.
Molemmissa on omat mielenkiintoiset puolensa. Niin kalliita nuo lehdet kyllä ovat, että onnekseni voin toisen lukea työpaikallani tai sitten läheisessä kirjastossa.
Kaipa kaikki keinot on käytettävä hyödykseen, jos joutuu sellaisessa paikassa asumaan. En tajua kuka sinne edes lomillaan haluaa. Mulle on riittänyt pari käyntiä koko elämäni aikana.
päässä Helsingistä ja meille tulee töihin jostain ihme syystä Hesari. Joka aamu on kahvipöydässä paikallislehden kanssa ja joka aamu heitetään suoraan paperikeräykseen. En edes tiedä miksi se on tilattu, kun ei sitä kukaan lue. Sitä ei ihan oikeasti kukaan koskaan avaa, vaikka työpaikkamme on sellainen, jossa käsitellään yhteiskunnallisia asioita ja ollaan päivittäin tekemisissä paikalisten päättäjien ja virkamiesten kanssa.
ilmoitin tilaavani mieluummin paikallislehden. Myyjä ilmoitti hyvin närkästyneenä, että jos todella haluaa olla perillä maailman asioista niin silloin pitää tilata hesari, paikallislehdet ei tiedä ollenkaan samoja asioita kuin hesari. Sellasella äänensävyllä vielä, että oletpas todella tyhmä ja maalainen kun meinaat jonkun pikkulehden tilata hesarin sijaan. Löi luurin korvaan kun edelleen sanoin että ei kiitos.
Että varmaan siksi se hesari pitä Ivaloon tilata, tietääkseen mitä maailmassa todella tapahtuu :)
Kaipa kaikki keinot on käytettävä hyödykseen, jos joutuu sellaisessa paikassa asumaan. En tajua kuka sinne edes lomillaan haluaa. Mulle on riittänyt pari käyntiä koko elämäni aikana.
Kannattaa tosiaan pysyä siellä Helsingissä eikä lähteä kovin laajalle omaa tyhmyyttään esittelemään
Voi taivas mikä nuija
Kannattaa tosiaan pysyä siellä Helsingissä eikä lähteä kovin laajalle omaa tyhmyyttään esittelemään
Jos tuntee tervettä vastenmielisyyttä suomalaisia tuppuperäkyliä kohtaan, niin silti jää aika paljon maailmaan muutakin? Eiks niin. :)
Kyllä sivistykseen jää valtavia aukkoja ilman Hesaria. Sen huomaa helposti, kun keskustelee ihmisten kanssa, jotka eivät Hesaria lue.
Kyllä sivistykseen jää valtavia aukkoja ilman Hesaria. Sen huomaa helposti, kun keskustelee ihmisten kanssa, jotka eivät Hesaria lue.
Ja kyllähän helsinkiläiset on niiiiin sivistyneitä että huomaahan sen jo päällepäinkin.
Jos tuntee tervettä vastenmielisyyttä suomalaisia tuppuperäkyliä kohtaan, niin silti jää aika paljon maailmaan muutakin? Eiks niin. :)
Olet käynyt yhdessä paikassa ja koko lappi on sitten samanlaista? Hiukan ontuvia selityksiä
Olet käynyt yhdessä paikassa ja koko lappi on sitten samanlaista? Hiukan ontuvia selityksiä
Olen käynyt missä olen käynyt, enkä selitä sulle yhtään mitään. En todellakaan muuttaisi Lappiin paitsi aseella pakotettuna. Mitä se sua noin haittaa, jos jonkun mielipide on tämä? Jääpähän sulle enemmän tilaa olla siellä. :D
Olen käynyt missä olen käynyt, enkä selitä sulle yhtään mitään. En todellakaan muuttaisi Lappiin paitsi aseella pakotettuna. Mitä se sua noin haittaa, jos jonkun mielipide on tämä? Jääpähän sulle enemmän tilaa olla siellä. :D
kuvittelisin tietäväni jostain aluesta kaiken kahden käyntikerran jälkeen. Huh miten typeräää.
Tämä aloitus yhdessä "Veikatkaa mikä julkkispari eroaa seuraavaksi"-ketjun kanssa kertoo taas kylmän totuuden AV:n tasosta.
Ihmetteleekö tämän ketjun aloittaja oikeasti tuota? Ei ole koskaan tainnut edes avata Hesaria...
Täällä yksi savolaispariskunta, jolle aamukahvin tärkein puheenaihe oli miehen kuolleen kollegan kuolinilmoitus ...
kuvittelisin tietäväni jostain aluesta kaiken kahden käyntikerran jälkeen. Huh miten typeräää.
En ole tuo sinun väittelykumppanisi, mutta en minäkään muuttaisi Lappiin kuin aseella pakotettuna. Kesällä mäkäröitä, talvella koko ajan pimeä ja joka paikkaan valtavat välimatkat. Nuo syyt riittävät ihan hyvin, mitään niin hyvää ei vastapainoksi tule, että kumoaisi nuo työntävät tekijät.
Ne muiden maakuntalehtien kulttuuri-, urheilu- ja varsinkin ulkomaansivut ovat huomattavasti suppeampia, pintapuolisempia ja huonommin toimitettuja. Kannattaa niitä toki lukea, että saa paikallistapahtumistakin tiedon, mutta Hesaria ne eivät korvaa.
Mitään Kuukausiliitteen vertaista lehteä ei myöskään ole toista Suomessa. Tosin Suomen Kuvalehti tulee osin lähellä.