Eronnut pari viettää kaikki perhejuhlat yhdessä. Onko yleistä?
Yhteiset lapset siis. Äitienpäivät, isänpäivät, lasten synttärit, joulun pyhät... Kaikki vietetään yhdessä, tehdään exälle aamiaiset sänkyyn jne, joulu vietetään jomman kumman luona perheen kesken.
Onko tällainen yleistäkin?
Kommentit (32)
eli eron jälkeen ovat pysyneet ystävinä ja halunneet säilyttää perheen, vaikka eivät asu yhdessä. Lapsille helpottavaa huomata, että eivät menettäneet erossa mitään. Tietty nyxät on ongelma, harva hyväksyy sitä, että mies lähtee äitienpäivänä exän luokse laittamaan tälle aamupalaa.
Enkä katselisi, jos mies vastaavassa tilanteessa niin tekisi. Menisi mies vaihtoon.
käytös, että jäädään kavereiksi eron jälkeen.
Nyxät kokivat sen niin, että ex-vaimo on niin säälittävä, että on jäänyt roikkumaan mieheensä, eikä anna sille vapautta.
Itse myös tunnen tuollaiseia perheitä kakai. Joulut viettävät kumpikin perhe yhdessä ja muina perhejuhlina käy isä entisessä kodissaan tai ex-vaimo uusine puolisoineen heidän kodissaan.
Lapset tykkää tällaisesta käytännöstä.
Täällä myös kuvio toimii noin ja paremmin kuin saman katon alla. With benefits! ;)
Nyxät kokivat sen niin, että ex-vaimo on niin säälittävä, että on jäänyt roikkumaan mieheensä, eikä anna sille vapautta.Itse myös tunnen tuollaiseia perheitä kakai. Joulut viettävät kumpikin perhe yhdessä ja muina perhejuhlina käy isä entisessä kodissaan tai ex-vaimo uusine puolisoineen heidän kodissaan.
viettää yhdessä. Meillä on lapsen synttärit ym. pidetty siten, että lapsen äiti uuden liittonsa lasten kanssa tulee meille, mutta kyllä kummallakin perheellä on omat juttunsa jouluna/juhannuksena jne.
kun luin sitä ketjua, olin aivan ihmeissäni, kuinka raivona nämä naiset olivat, jotka eivät voineen kuvitella tuollaista käytäntöä. Reagoivat juuri kuten sinä. Pakkoko sitä on tehdä niin kun mekään emme tee niin ja onko se pakko mennä sinne kun minä en mene ja onko se pakko olla hyvissä väleissä kun minä en ole.
Onko se sinulta pois jos joku muu toimii toisin ja se heille sopii?
Nyxät kokivat sen niin, että ex-vaimo on niin säälittävä, että on jäänyt roikkumaan mieheensä, eikä anna sille vapautta.Itse myös tunnen tuollaiseia perheitä kakai. Joulut viettävät kumpikin perhe yhdessä ja muina perhejuhlina käy isä entisessä kodissaan tai ex-vaimo uusine puolisoineen heidän kodissaan.
viettää yhdessä. Meillä on lapsen synttärit ym. pidetty siten, että lapsen äiti uuden liittonsa lasten kanssa tulee meille, mutta kyllä kummallakin perheellä on omat juttunsa jouluna/juhannuksena jne.
kun luin sitä ketjua, olin aivan ihmeissäni, kuinka raivona nämä naiset olivat, jotka eivät voineen kuvitella tuollaista käytäntöä. Reagoivat juuri kuten sinä. Pakkoko sitä on tehdä niin kun mekään emme tee niin ja onko se pakko mennä sinne kun minä en mene ja onko se pakko olla hyvissä väleissä kun minä en ole.
Onko se sinulta pois jos joku muu toimii toisin ja se heille sopii?
asia on. Mulle on ihan sama miten muut asiansa järkkäävät, mutta tosiaan meillä tuo ei edes onnistuisi, koska vietetään joulut yleensä lapissa ja juhannus mökillä. Ja on tuota muuta sukua kenen kanssa ennemmin juhlia pidetään, kuin ex-poliso perheineen ja heillä sama juttu.
musta toi on varsinkin lasten kannalta kauhean kiva järjestely jos vaan ex-puoliskoilta onnistuu. Eipäilen kyllä, että voi tulla ongelmia jos jompi kumpi löytää uuden puolison.. ihan ymmärettävää jos aiheuttaa mustasukkaisuutta tai muita ongelmia.
Mutta verrattuna monien kavereiden tilanteeseen, joilla vielä aikuisiälläkin on ongelmia kun vanhempia ei voi kutsua samoihin juhliin (esim. häät, ristiäiset) kun eivät kykene edes sellasiin diplomaattisiin väleihin.. niin paljon parempi!
Näen exää max 12/krt vuodessa,minuutin verran,ei kummammaan kotona.Tavataan julkisilla paikoilla.Ei tulisi mielenkään antaa lasten ymmärtää että ollaan ystäviä,kun ei olla.Siedän exää vain lasten takia.Eipä hänkään minusta pidä,sama että lasten takia sietää.Ollaan molemmat tahoillamme varattuja.Emme näe toistemme sukulaisia koskaan enää.Tosin pöhkö huumeveljeni sekopäinen hoitsuvaimo seurailee ex-miestäni ja oli tullut läheiseen kauppaan itseään tekemään julki.
ongelmia ettei voi kutsua siskoa kylään,pelkää että sisko soittaa kytät paikalle ja tehdään kotietsintä,terkut Raisioon!
Jouluna ex on mun luona yötä. Nukkuu lasten huoneessa./ex ei ole meillä koskaan.
Äitien/isänpäivänä yhdessä juodaan kakkukahvitsyödään./ei edes onnittele mua äitienpäivänä ja viime isänpäivän joi kavereiden kanssa.
Synttärit vietetään mun luona. Exä auttaa rahallisesti lähinnä./lapset ei vietä kotisynttäreitä./ex ei auta rahallisesti.
Mutta nähdään kyllä lähes 16 kertaa viikossa, joskus exä käy vaan kahvilla kun lapset nukkuu.
Ollaan exän kanssa todella hyviä ystäviä.
/ei olla hyviä ystäviä.Vihaan häntä todella paljon.Mulla on ollut tosi huonoa sen jälkeen kun jäin yksin lasten kanssa.Hampaan kolossa on paljon kaunaa ja kostettavaa.
Enkä vaivaudu sitä kaivamaan. ;)
Onhan tuo lapsille ihan loistava järjestely, ja arvostan ko. paria, että ajattelevat lastensa parasta noinkin pitkälle.
Kuten arvata saattaa, mä olen alkanut tapailemaan tuota miestä. Ihailen, että on niin täysipainoinen isä edelleen lapsilleen. Itse en mitään uusperhekuviota halaja. Vähän silti mietityttää tuleeko tämä myöhemmin ongelmaksi minulle.
Itsekään en ole aiemmin tällaiseen kuvioon törmännyt, siksi täällä nyt asiaa pohdin.
ap
Jouluna ex on mun luona yötä. Nukkuu lasten huoneessa.
Äitien/isänpäivänä yhdessä juodaan kakkukahvitsyödään.
Synttärit vietetään mun luona. Exä auttaa rahallisesti lähinnä.
Mutta nähdään kyllä lähes 16 kertaa viikossa, joskus exä käy vaan kahvilla kun lapset nukkuu.
Ollaan exän kanssa todella hyviä ystäviä.
minä muutin kotoa pois, melkein naapuriin. Lapset jäivät uuteen ok-taloon isän kanssa. Kävin vuoden verran töiden jälkeen siivoamassa ja laittamassa ruoan entisessä kodissani kuten aiemminkin. Lapset olivat yötä jomman kumman luona.
Jouluaterialla istuimme aina yhdessä. Uudet kumppanit tulivat molempien luokse vasta myöhemmin aattoillalla, jos sittenkään. Nyt, kun lapset ovat aikuisia, olemme olleet pari vuotta joulut erillään. Tapaamme silti toisiamme uusine kumppaneinemme.
Lapsille järjestely oli paras mahdollinen. Samoin minulle, koska eron jälkeinen yksinäisyys oli hirveää.
oletko varma, että mies on "eronnut"? Erota voi paperilla, mutta ovatko eronneet myös henkisesti vai onko se yhteenkuuluvuuden tunne kuitenkin vielä sen perheen luona.
Ehkä sinä olet vain ulkopuolinen pano miehelle, johon hän ei kummoisempaa henkistä yhteyttä halua rakentaa.
Siis ymmärrän, että lapset tykkäävät. Varmasti.
Ovatko nämä erot ns. turhia eroja? Eli erotu, kun on vain siltä tuntunut. Vai millainen ihminen pystyy tällaiseen?
En jaksa uskoa, että jos avioliitossa on kokenut henkistä tai fyyistä väkivaltaa, alistamista, konrollointia tms. voi ikinä ryhtyä tuollaiseen systeemiin. Vai voiko?
sillä se edelleen _on_ hänen perheensä.
Mitään parisuhdetta heillä ei kuitenkaan ole ollut pariin vuoteen ja sitäkin ennen meni jo huonosti.
Uusperhettä mies ei halua, mutta en kyllä minäkään.
ap
oletko varma, että mies on "eronnut"? Erota voi paperilla, mutta ovatko eronneet myös henkisesti vai onko se yhteenkuuluvuuden tunne kuitenkin vielä sen perheen luona.
Ehkä sinä olet vain ulkopuolinen pano miehelle, johon hän ei kummoisempaa henkistä yhteyttä halua rakentaa.
muistakin syistä voi erota! Tai jos nyt joskus on riidelty ja loukattu toista, niin aikuinen ihminen pääsee siitä yli.
En jaksa uskoa, että jos avioliitossa on kokenut henkistä tai fyyistä väkivaltaa, alistamista, konrollointia tms. voi ikinä ryhtyä tuollaiseen systeemiin. Vai voiko?
jossa näin. Lisäksi exiä on kaksi eli mukana juhlimassa on useampi ex-puoliso.
Mun mielestä ihan aikuista touhua, koska tulevat hyvin toimeen keskenään ja lapset tykkäävät.
Yhteiset lapset siis. Äitienpäivät, isänpäivät, lasten synttärit, joulun pyhät... Kaikki vietetään yhdessä, tehdään exälle aamiaiset sänkyyn jne, joulu vietetään jomman kumman luona perheen kesken.
Onko tällainen yleistäkin?
Ehkä yksi pari kahdestakymmenestä eroaa, mutta pysyy niin hyvinä ystävinä, että tuo on mahdollista. Kovin mustasukkainen luonne ei saa olla, eikä kovin kiinnittynyt uuteen puolisoon.
Veljeni viettää paljon aikaa ex-perheensä kanssa. Vanhemmassa ikäpolvessa tiedän yhden perheen, jossa uudet puolisot ja heidä lapsensa pidetään mukana yhteisissä perhejuhlissa.