Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa omalle siskolle että tämä juo liikaa?

Vierailija
16.11.2012 |

Sisarusasetelma meillä on sellainen, että isosiskoni on se vahvempi ja suorasukaisempi, minä se kiltti tyttö.

Tässä aikuisvuosien varrella (olemme lähemmäs 40-vuotiaita molemmat) on käynyt aika selväksi, että vaikka siskoni ei ole sentään mikään rapajuoppo, hänen alkoholinkäyttönsä on mielestäni viikonloppuisin liiallista.

Joka ikinen kerta kun menemme siskoni perheen luo kylään, siskosta on ensisijaisen tärkeää ja hän jopa painostaa meitä jäämään yöksi. Oluet aukeavat sillä sekunnilla kun pääsemme ovesta sisään. Pidän kyllä oluesta, ei siinä mitään, juon sitä ja muutakin alkoholia, mutta en känniin asti kotosalla. Baari-ilta tai kotibileet on eri asia jos lastenhoito on järkätty.

Siskoni juo nopeasti itsensä kotona aikamoiseen humalaan jo lasten ollessa hereillä. Joku kontorolli on kuitenkin vielä silloin päällä. Lasten mentyä nukkumaan tila heikkenee nopeasti, sisko ei tunnu muistavan mitä sanoi 5min sitten vaan toistaa samoja lauseita. Kuuntelee täysillä biisejä ja laulaa humalaisella sössötyksellä mukana ja haluaa halailla ja notkua biisien tahdissa.

Kun haluan itse mennä nukkumaan klo 12 tai vaikka 02 (mikä on mielestäni tosi myöhään kun lapsia on talossa ja täytyy herätä) sisko haukkuu nynnyksi ja yrittää pakottaa valvomaan ja ryyppäämään aamuun asti. Tiedän, että hän jatkaa vaikka aamukuuteen jos seuraa riittää, ja ihan vaikka itsekseenkin.

Mua ahdistaa tää ihan hulluna ja aavistelen sen vaikuttavan sisko parisuhteeseen ja lapsiin, mutta en koe voivani ottaa asiaa puheeksi siskon kanssa ollenkaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että olet huolissasi ja todnäk siskon mieskin on kyllästynyt menoon jos ei ole siinä mukana. Miettikää yhdessä mitä tehdä. Se siskosi mies on kuitenkin se lähin hänelle.

Vierailija
2/3 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, että olen huolissani hänen hyvinvoinnistaan, koska hän on minulle rakas. Sanoin , että toivoisin hänen olevan niin onnellinen, ettei hänellä olisi tarvetta juoda.

Veljeni reaktio oli todella positiivinen, hän alkoi pohtia raitistumista siltä istumalta ja mielestäni hänen elämänsä onkin kohentunut tuon keskustelumme jälkeen. Hän kiitti minua siitä, että otin asian puheeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielestäni sinä juot liian paljon."/"Jag tycker, att du dricker för mycket."

Niin minä tekisin.