Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kohtuullinen aika opettajan vastata vanhemman Wilma-viestiin?

Vierailija
16.11.2012 |

Siis missä ajassa opettajan pitäisi vastata?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poissaoloilmoihin en vastaa mitään.

Parin päivän sisällä vastaan ei-akuutteihin juttuihin.

Reksillä ei pitäisi olla tapauksessasi valittamista - tietty jos hän itse pitää maailman tärkeimpänä asiana wilmaviesteihin reagoimista, niin asian ymmärtää.

Ja AINA kannattaa hoitaa yhteydenpito oppilaiden kotiin kirjallisesti, näin opasti vanha reksimme (jolle ei vanhemmat olisi edes kehdanneet soitella aiheesta "opettaja ei ole vieläkään vastannut viestiin, jonka aamulla laitoin"). Äläkä koskaan soita pyydettäessä, soittakoon itse, jos on tärkeää asiaa.

Teillä on johtoportaassa ongelma. Kohta vanhemmat vie koulua kuin pässiä narussa. Reksi luulee olevansa joku palvelupäällikkö.

Vierailija
22/23 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aineenope yläkoulussa, ja minulla on 180 oppilasta. Wilmaan tulee kymmenittäin viestejä joka päivä, enkä ehdi vastata niihin välitunneilla enkä edes viimeisen tunnin jälkeen, kun pitää juosta toimittamassa käytännön asioita kuten viedä erityisopelle tehtäviä, monistella seuraavan tunnin juttuja, olla valvonnassa... lista on loputon. Tai vain käydä vessassa. Ja tunnin aikana tulee joskus vilkaistua uusi viesti, muttei siihen ehdi vastata.

Itse koitan kuitenkin vastata kohtuupian, esim. 2-4 päivässä, jos asia ei ole kiireinen. Huolenilmaisuviesteihin itse vastaisin kyllä alle kahdessa vuorokaudessa. Tapanani on lojuta iltaisin läppäri sylissä sohvalla käydä läpi työpostia ja Wilmaa. Äskenkin vastasin sairaana olevan oppilaan läksytiedusteluun, ja nyt on perjantai klo 20.39... Moni ope ei kuitenkaan näin tee, koska yksinkertaisesti haluaa vaihtaa joskus vapaallekin. Kahdeksan tuntia työtä, kahdeksan vapaa-aikaa ja kahdeksan lepoa. Siitä on ihmisen elämä tehty. :)

Mitään säännöstä viesteihin vastaamisen ajankohdasta ei ole, mutta esim. virkamiestasolla on kuulemma sellainen pykälä, että sähköposteihin tulee vastata kolmen vuorokauden sisällä. En ole ihan varma tästä. Voisihan siitä synnyttää keskustelua koululla, koska mielestäni kiireisissä ja huolestuttavissa asioissa yhteys on saatava ylle pian.

Kehoittaisin sinua laittamaan viestin tälle opettajalle ja kertomaan, että olisit toivonut hänen vastaavan sinulle menneinä päivinä. Jos hän ei siihenkään vastaa moneen päivään, niin sitten asia rehtorille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen wilman joka aamu ja pyrin vastaamaan heti. Yleisesti koulussamme opettajat käyvät wilmassa päivittäin ja vastaavat siis yleensä heti luettuaan.

Mutta sanoisin, että yli 3 arkipäivää on jo liian pitkä aika.