Voiko oikeasta raha siirtyä pankista toiseen näin kauan?
Vuokranantaja vakuuttaa, että on palauttanut vuokravakuuden keskiviikkona klo 9.15.
Hänellä tili toisessa pankissa kuin minulla.
Raha ei vieläkään näy tililläni.
Meni sitten viikonloppu pilalle, totaalisesti!
Kommentit (5)
Tai on ainakin ennen kestänyt. Ainoa pankki, joka käyttää tätä lain suomaa maksimiaikaa. Elektronisestihan se siirtyisi silmänräpäyksessä, mutta pankki voi ns. sijoittaa rahaasi ilmaiseksi sen 3 päivää ennen kuin tekee siirron vastaanottajan tilille.
pitäisi näkyä, jos on tehty sepa-maksuna (kuten kai kaikki maksut nykyään Suomessa menee) ja on tehty ennen klo 16.15.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yhten%C3%A4inen_euromaksualue
"Tällä hetkellä sallittu maksun viive on T+3 päivää SEPA-alueelle, mutta vuoden 2012 jälkeen se on T+1[1]. Toisin sanoen vuonna 2012 maksun on oltava seuraavana päivänä vastaanottajan käytettävissä hänen pankkitilillään."
tuo on wikipedista, mutta olen lukenut saman myös muualta, se pitää kyllä paikkansa. Ja tuo on kirjoitettu ennen vuotta 2012, aiemmin viive oli T+3. Ja maksu pitää olla kirjattu ennen klo 16.15, jotta se ehtisi seuraavaksi päiväksi.
Tai on ainakin ennen kestänyt. Ainoa pankki, joka käyttää tätä lain suomaa maksimiaikaa. Elektronisestihan se siirtyisi silmänräpäyksessä, mutta pankki voi ns. sijoittaa rahaasi ilmaiseksi sen 3 päivää ennen kuin tekee siirron vastaanottajan tilille.
siirry toiseen pankkiryhmään, koska se menee kuitenkin suomen pankin kautta. Mutta oman pankkiryhmän sisällä siirtyy silmänräpäyksessä.
Kyllä nykyään pitäisi parissa päivässä tulla. Periaatteessa pitäisi tulla päivässä, mutta monesti olen huomannut, että se kaksi päivääkin voi mennä. Kurja tilanne. En ole kyllä ikinä kuullut, että kolmea päivää menisi. Rahat olis pitäny olla sun tilillä jo klo 8 aamulla.