Tuliko elämästä kaaosta kun toinen lapsi syntyi?
Mua jännittää hirveesti toisen lapsen tulo, perinteinen 2 vuoden ikäero tulossa. Oon aika huono organisoimaan mitään, toisaalta en kestä sotkua ja epäjärjestystä. Pelottaa että vauva "räjäyttää" elämän ihan sekaisin, just kun alkaa olla taas helpompaa. Miten teillä on käynyt ja miten olette selvinneet?
Kommentit (24)
Ikäeroa 4 vuotta, mutta silti leikkivät keskenää. Ei tarvitse itse viihdyttää koko ajan.
Meillä ikäeroa melkein 4 v..
Vauva nukkui aluksi hyvin, sitten alkoi 6-8 kk iässä valvomaan ja valvoo edelleen ja on koht 1 v. Onneksi. Onneksi esikoisen uhma on hieman laantunut, alussa oli rankkaa kun esikoisen kanssa taisteltiin aamut vaatteita ja syömistä vastaan ja vauva oli tissillä.
Nyt ainoa ongelma on unen puute, olen niiiiin poikki. Esikoinen oli tänään ekaa kertaa siten veikan syntymän jälkeen hoidossa yötä ja huomaa eron. Sain nukkua tunnin pidempään kun ei heti aikaisessa aamussa tarvinut katkaista omaa unta ja mennä laittamaan piirrettyjä yms. Eli, me voitais vauvan kanssa nukkua peräti 8-9 asti, mut esikoinen on aina ollut aamuvirkku, niin me herätään parhaimmillaan jo 6 huonostikin nukuttujen öiden jälkeen.
Ikinä ei pitäis sanoa ei koskaan, mut itekin lähestyn 30 veetä niin tuntuu kyllä että kiitos, olen nyt valvonut kahden vauvan kanssa tarpeeksi ja se riittänee :D
Ja entäs tuo oma aika? Sitä ei ole enää sitten ollenkaan kun on 2. Se ei aluksi haittaa, mutta laittaa kyllä suhteen koetukselle, aina ei saa 2 lasta hoitoon jos haluaisi edes kerran vuodessa käydä jossain kahdestaan..... ;/
Ikäero on vähän alle kaksi vuotta ja kaksi vaippahousua tuotti kyllä aikamoisen kasan työtä ja stressiä.
Meillä ei tosin ole tukiverkostoa lähellä, joten sekin vaikeutti alkua tai teki siitä vähän enemmän kaaoksen. Nyt kun lapset ovat 3v ja 5v ovat parhaimmat kaverit vaikka eri sukupuolta ovatkin.
Kolmaskin on nyt talossa ja uusi vauva ei ole saanut aikaan läheskään samanlaista kaaosta ja stressiä, vaikka ei ole edes yhtä helppo vauva kuin toinen oli. Ikäeroa on juuri sen verran enemmän, ja vanhemmat leikkivät hyvin keskenään.
Voisin harkitä jopa neljättä, ja toisen jälkeen ajattelimme kummatkin miehen kanssa, että ei enempää lapsia:)