Milloin 3. lapsi vai ei milloinkaan?
Mies olisi valmis 3. lapseen vaikka heti, itse en tiedä, haluanko ja jos haluan, niin milloin..
Mutta jos asiaa järkeilisi, niin miten olisi "kannattavinta" toimia. Siis eihän se ole varmaa, että vauvaa tulee edes jne, mutta silti:
Ikää minulla 31v ja lapset tällä hetkellä 4v ja 1v. Mietin tuota ikäeroa ja esikoisen koulun aloittamista. Onko huono juttu, jos on ihan pieni vauva ja esikoinen aloittaa silloin juuri koulun?
Kertokaa mielipiteitä ja kokemuksia, kiitos :)
Kommentit (4)
Päinvastoin sinä olet juuri silloin sopivasti kotona vauvan kanssa, kun pieni koululainen tarvitsee tukeasi eniten.
Itse en ole ainakaan koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi niin tarkkaan miettiä juuri sitä oikeaa ajankohtaa vauvan tulla. Jos tuntuu, että nyt olisi hyvä niin annatte mennä ja jos taas tuntuu, että vasta parin vuoden päästä on oikea aika, niin alatte vasta sitten yrittämään. Voihan olla, ettet haluakaan kolmatta koskaan.
Meillä on kolme lasta, vanhimman ja nuorimman ikäero on 3v2kk. Olen ilonen, että tein lapset noin lyhyellä aikavälillä, onpahan nopeasti ohi tämä hullunmylly :) Lisäksi ajattelen, että ei tarvitse enää i-k-i-n-ä olla raskaana jos en halua nyt kun lapsilukumme on täynnä. Jos emme olisi tehneet pienellä ikäerolla, tälläkin hetkellä joutuisin miettimään, että voi ei, kohta täytyy alkaa yrittämään toista tai kolmatta. En pidä raskaana olemisesta ja vauva-aikakin on aina ollut raskasta. Mutta on ihanaa kun on kolme hieman isompaa lasta :)
Maailma on jo liikakansoitettu. kahdesta kun tulee kolme, on se jo ympäristörikos.
paikkassa maksat enemmän. Hotellissa pitää tilata kolmanelle varapatja ja jos katsoo matkoja 2 + 2, niin niitä on aika hemmetin paljon enemmän ja halvemmalla kuin 2 + 3. Toisaalta mitä enemmän sisaruksia, niin sitä hauskempaa on. Mulla on 3 lasta ja kadun tosi paljon ettei tehty neljättäkin. Se kaatui lähinnä siihen, kun olisi pitänyt alkaa ajamaan tila-autolla ja kunnolliset sellaiset maksaa paljon, ovat bensasyöppöjä ja vaikeita parkkeerata.