RKP:n härskiys on ihan uskomatonta - yksikielisestä Kotkasta tehdään kaksikielinen!
http://hbl.fi/nyheter/2012-11-16/forslag-skulle-gora-kotka-tvasprakigt
Eikö tässä ole kyse kunnan identitettin täydellisestä pilaamisesta? Kotkalla ei ole minkäänlaista ruotsinkielistä taustaa, joten sen "pakkoruotsittamisessa" ei ole mitään järkeä, vaan kyseessä on ihan yhtä vastenmielinen toimenpide kuin jos kunta "pakkovenäläistettäisiin".
Kommentit (25)
Tai ruotsinkielisen puolisonsa tossun alla. Kuka suomenkielinen muuten äänestäisi ko. yhden asian puoluetta.
maailmasi, tämä on ilm. henk koht sinulta jotenkin pois? Mahtaa olla kurjaa elämäsi. T: RKP:ta äänestävä suomenkielinen
Onkohan toi tyyppi ihan terve?
Kai se on vastaava tyyppi kuin Storgård. Jokainen pystyi totemaan ko. henkilön terveyden YLE:n pakkoruotsi-illassa.
demareiden, vihreiden ja kommareiden Suomi saa uskomattomia piirteitä. Rehellisempää olis, kun laitettais vaan kaikki vähemmistöt reilusti etusijalle, niin voisi suomalaisenakin purnata.
Nythän sitä on olevinaan valtaväestöä, jolla ei oikeasti ole muuta valtaa kuin valta tehdä töitä, maksaa veroja ja kuunnella valitusta kaikilta omasta mielstään tästä asetelmasta poikkeavilta.
Suomi on kyllä aika kokoomusvetoinen, jos katsotaan suosituimpia puolueita. Kakkosena tulevat demarit, sitten keskusta ja persut. Vihreät on pieni puolue, ja erityisesti kommunistit ovat aivan marginaalisia.
Ruotsinkielinen vähemmistö maassamme on suomalaisia. Heillä on lain takaamat oikeudet. Valtaväestöllä on myös oikeus käyttää omaa äidinkieltään.
Itse olen ihan suomenkielinen, mutten ymmärrä, miksi jostain katukylteistä pitää tehdä ongelma, ja, että lietsotaan vihaa ruotsinkielisiä suomalaisia tai ylipäätään vähemmistöjä kohtaan. En myöskään ymmärrä, mihin perustat väitteesi, ettei sinulla ole mitään oikeuksia tai, että joidenkin muiden, kuten ruotsinkielisten suomalaisten oikeudet olisivat sinun oikeuksia paremmat.
Ruotsinkielinen vähemmistö maassamme on suomalaisia. Heillä on lain takaamat oikeudet. Valtaväestöllä on myös oikeus käyttää omaa äidinkieltään.
Nythän nimenomaan ei toimittaisi lain mukaan, sillä lain mukaan uusi Kotka olisi yksikielinen kaupunki, koska ruotsinkielisiä on niin vähän. Laissa rajat ovat 3000 asukasta tai 6%, eikä kumpikaan näistä täyty. Joten ihan turha vedota lakiin, koska lakia ei aiota noudattaa.
Itse olen ihan suomenkielinen, mutten ymmärrä, miksi jostain katukylteistä pitää tehdä ongelma, ja, että lietsotaan vihaa ruotsinkielisiä suomalaisia tai ylipäätään vähemmistöjä kohtaan.
Eihän tässä mitään vihaa kukaan lietso. Kotka on suomenkielinen kaupunki. Mikä ihmeen oikeus ruotsinkielisillä olisi muuttaa suomenkielinen kaupunki ruotsinkieliseksi? Miksi suomenkieliseen kaupunkiin pitäisi laittaa ruotsinkieliset kyltit?
Tästä kotka keskustelusta se, että vieläköhän siltakylän koulu on olemassa?
Kävin ko koulua kuusikymmentä luvulla.