Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo Eckerö linen uusi Finlandia-laiva onkin Tallinkin Superstarin sisaralus.

Vierailija
15.11.2012 |

Aika noloa ostaa samanlainen kuin kilpailijalla!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöhölö olet



Niitä "sisaraluksia" on kaiketi 8 kpl



Valmistetttu italiassa, koreassa ja ranskassa. Et jos yksi sellainen on tallinkilla ei poista sitä tosiasiaa ettei sinun kannata poiketa finlandialla ja hämmästyä että se on tullessaaan itämeren komein laiva. Ei voisi uskoa "sisaralukseksi"

Vierailija
2/20 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sillä pääsee matkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2012 klo 21:29"]

Aika noloa ostaa samanlainen kuin kilpailijalla!

[/quote]

 

Toivottavasti olet jo käynyt kokeilemassa laivan ja saanut suun kiinni ihmetyksen kauhistuksesta. laivat kun tarjoavat hyvin HYVIN erilaisen risteilyelämyksen ja myös ilmiasu poikkeaa huimasti toisistaan.  Ps: tiesitkö että XPRS ja STAR ovat myös sisaraluksia

Vierailija
4/20 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Virosta tulin finlandialla kotiin viime talvena, laiva on kuppainen vanha vessa, mutta ruoka oli hyvää ja kuorma-autolla kun oli liikenteessä hytti ja ruoka kuului hintaan.

Vierailija
5/20 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaute 2.1.2013 m/s Finlandia Eckeröline Oy



Tervehdys,

ette varmaankaan olleet ihan vielä valmiita vastaanottamaan "uutta" risteilijää käyttöönne?



Varasin matkan, ajalle 1.1.2013 tallinna-Hki lähdölle, "uudelle" laivallenne.

Autokannella ei toiminut portaikkoon johtavat ovet sillä puolella, johon parkkeerasimme joten saimme kiertää kuraisten rekkojen välissä toiselle puolelle, jotta pääsimme portaikkoon. Hissi luonnollisesti ei toiminut.

Varasin Junior-Suiten koska ajattelin, että voisimme ystävän kanssa nauttia hieman korkealuokkaisemmasta matkasta..

Kuitenkin käytävillä vaelteleva viemärin tuoksu, hyttikäytävien useat rikotut lamppujen kuvut, myymälän lattialla lojuva maalipurkki pensseileineen ja kanssamatkustajien tuskailevat kirosanat kertoivat jo omaa tarinaansa etsiessämme hyttiämme.

Kun olimme aikamme etsineet oma-alotteisesti tuota junior-suitea:mme päätimme kysyä vastaantulevalta siivoajalta tietä hyttiimme.

Ystävällinen siivoaja hetken mietittyään sanoi, että näyttääkö hän nyt siltä, että hän tietäisi missä hyttimme on, koska aloitti vasta tänään vuoronsa ja laivakin on vasta tullut heille.

Tämän jälkeen hän jatkoi toisen siivoajan "sättimistä" hitaudesta ja kertoi infotiskin tytölle, joka oli ohjaamassa asiakkaita uuteen hyttiinsä, että eikö tämä voisi viedä asiakkaita niihin hytteihin, jotka ovat jo siivottuina. Hän kuitenkin hieman terävöitti kieltänsä ja huusi "täällä on vittu puoli laivaa siivottu, niin etkö ny jumalauta saa niitä asiakkaita näihin siivottuihin hytteihin"

Mielestä oli onni, että nämä hukassa olevat asiakkaat olivat Venäläisiä, eivätkä ymmärtäneet siivoojaan käyttämää kieltä ja meitä nuoria miehiähän tuo vain siis huvitti.



Se, että emme löytäneet hyttiämme heti johtui siitä, että hyttien numerointi loppui kuin seinään ja seinähän siinä vastassa olikin, nimittäin paloseinä, joka oli mennyt kiinni, koska palo-ovea pitänyt magneetti oli repsahtanut irti seinästä.

Tämän palo-oven kun älysimme avata, niin hyttimme vihdoin löytyi:)



Hytistä täytyy todeta heti, että olen ollut paremmassakin suite-luokassa joskus.

Ovi ei meinannut aueta, televisiossa ei näy yksikään kanava, lamput oli kauniisti vedetty "pintajohdotuksilla", sängynreunasta puuttui maalit, seinissä painaumia, vaatekaapin pinnasta oli hakattu paloja irti, ilmastointihormista oli tukittu jollakin? ja siitä puuttui kansi, vanhassa hetekassa on paksumpi patja, kuin suite-luokan sängyissä, kokolattiamatto täynnä likaläiskiä (ei siis mitään pieniä tahroja), radio ei toimi..jne jne..

Sukka jää kiinni kokolattiamattoon ja seinässä/sängyssä valuu joku tahmea ja ruskea kastike?? EI TÄNNE VOI JÄÄDÄ-siispä infoon.



Mutta ovipa ei aukeakaan.. Soitetaas infoon, mutta puhelin ei kuulu ja myöhemmin selviää infotytöiltä, että laivallamme, eikä varsinkaan siellä nurkassa puhelimen kuulukaan toimia? okei, no ei sitten;)

Aikani räplättyäni tuota hyttimme ovea ja hieman väkivaltaa käyttäen saamme oven auki ja pääsemme pinteestä.

Yritin saada selvyyden oven toimimattomuuteen ja katsoin lukkopesää, joka oli aiemmin väännetty auki väkivalloin, ilmeisesti sorkkarautaa käyttäen ja vaurioitunut lukko oli korjattu yhdellä ruuvilla, joka jumitti tuon lukkopesän, joten jäimme hetkellisesti hyttimme vangiksi tästä johtuen.



Menimme kysymään infosta, että onko räjähtänyt hyttimme normaali asia Eckerölinelle vai onko se vain jäänyt siivoamatta..? Pieni hetki, sanoo infotyttö ja kutsuu radiopuhelimella siivoajat paikalle, jotka eivät nyt heti osaa sanoa, että onko junior-suitet siivottu vai ei.

Samaan aikaan infotiskille saapuu neljän eri hytin asiakkaat, joille on annettu avaimet, jotka johtavat jo varattuihin hytteihin tai avaimet eivät toimi ollenkaan.

Kaikessa kiireessä asiamme unohtuu hetkeksi selvittää, koska infotyttöjen pitää hälyttää laivan turvamies avaamaan hyttejä, koska HEI EIVÄT SAA TEHDÄ INFOSSA UUSIA AVAIMIA?!:D



Tässä kohtaa pitää antaa kuitenkin kiitos infotytöille, jotka osasivat työnsä todella loistavasti ja asiakaspalvelu oli hyvää loppuun asti!



Tytöt pahoittelevat asiakkaille asiaa, että he eivät saa tehdä nyt hytteihin avaimia, koska avainvastaava on jo kotona ja nukkumassa, mutta infotytöillä on ratkaisu valmiina;) tehdään siis näin:

turvamies avaa oven ja käytte sitten vuorotellen ulkona hytistä, niin ette tarvitse avaimia.



Kello kiirii jo yli yhden yöllä ja herätys olisi kuitenkin jo viimeistään 7:00 joten tiedustelen mahdollisuutta saada vastaavaa hyttiä käyttöömme, kuin mistä olen jo maksanut ja mikä on käyttökelvoton.

Noh, laivamme paras hytti eli Owners Cabin (Sviitti) olisi vapaana, kertoo infotyttö.

Kysyn, voitko antaa avaimen, niin haemme tavaramme Juniorista ja siirrymme Owners cabiniin nukkumaan..

Saamme avaimen ilman opastusta, missä hytti lienee.. Numero on 9999 ja etsimme sitä 9-kannelta, sitten 8-kannelta ja lopuksi seiska kannelta.. sitten takaisin infotyttöjen luo: ei löydy hyttiä, voitteko kertoa missä tämä on?

hmm, tämä on kyllä niin sekainen kartta, mutta katsotaan, sanoo tyttö. Se on kerros ylöspäin ja oikealle, siinä ei ole mitään numeroa ovessa, vaan lukee Owners dayroom, sanoo tyttö.

Lähdemme etsimään tätä dayroom:ia ja löydettyämme sen ei tietenkään avain toimi-takaisin infoon.

Infoon saapuu kolmas ja neljäs tyttö päivittelemään tilannetta ja myös yksi siivooja, jonka pitää tässä välissä saada ostettua kolme kartonkia röökiä. Noh, odotellaan sen aikaa..;)

Yksi tytöistä kertoo, että avainta ei tietenkään saa tehtyä, koska järjestelmä sanoo, että kyseessä ei ole hytti laisinkaan?

Aha, no tehtäisikö vanha kunnon turvamiestemppu, kysyn? Juu, huippuidea sanoo tyttö ja pyydämme turvamiehen avaamaan oven.

Turvamies on saanut saman puhekoulutuksen ja saatettuaan meidät hyttiin, sanoo että, jos haluatte poistua hytistä niin ottakaa kaikki tavarat mukaan ja jättäkää, vaikka kenkä oven väiin tai toi kieleke kätsysti silleen auki, niin pääsette sitten takaisin hyttin, koska teillähän ei ole sitä avainta.

Siis mitä kummaa:D Pitääkö siis laivan hienoimmassa hytissä jättää "vaikka kenkä oven väliin"?:D



Sama, ennalta arvattava meno jatkuu: "hyttien kuninkuusluokassa" televisio ei toimi, jääkaappi on kiinni tai muuten vaan lämmin, sähköjohdon paljaat päät näkyy, kun joku laite on poistettu hieman brutaalista työpöydältä, "uudessa" pyyhkeessä on mustia tahroja, hytti on kauttaaltaan hyvin, hyvin kulunut ja pieniä kauneusvirheitä täynnä. ymmärtäisin, jos olisimme 70-luvun viikkarilla säästöluokassa, mutta ei. Nyt olemme siis 2000-luvun, premium hyttiluokassa, siinä parhaimmassa.

Toisin kuin laivan matkasuunnitelmissa, laiva yöpyy Tallinnan satamassa, Viking xprs:n kyljessä.. Tuo toisen laivan läsnäolo ei muuten haittaisi, mutta sen hohtavat valot valaisee koko owners-suite hyttimme, koska luonnollisesti hyttimme ikkunoissa ei ole vielä verhoja!



Kylpyhuoneeseen eli vessaan täytyy mennä kengät jalassa, koska lattialla on hyvin runsaasti vettä, johtuen siitä, että kaadot ovat lattialla väärään suuntaan tai sitten kosteus on nostanut viemärin kohdan ylemmäksi.

Katossa oleva puhallin pitää niin kovaa melua, että ei ole toivettakaan ruveta nukkumaan. Eikä sitä myöskään saa säädettyäkään, koska se on vaurioitunut ja ilmeisesti puhallinosa hieman kirraa johonkin kiinni.

Ei muuta kuin puhaltimen reunoille pyyhe hieman pehmittämään tuota rosoista ujellusta, joka oli siis oikeasti todella, todella häiritsevä!

Kellon ollessa jo kolme on aikaa mahdolliselle yöunelle, ennen satamaan saapumista, 4tuntia 45 minuuttia. Yrityksestä huolimatta, puhaltimen roisoinen ujellus ja Viikkarin valot häiritsevät yöunet ja jäämme odottelemaan Helsinkiin pääsyä.

Ei varmaan tule yllätyksenä, jos kerron, että suihkun kaivo ei vetänyt eli se oli jollakin tapaa tukossa ja suihkun lattia lainehtii suihkun aikana.

Tietysti poistettu suihkuverho oli omiaan edesauttamaan veden leviämistä ympäri kylpyhuone / WC yhdistelmää.



En äkkiä voi suositella Finlandiaa kenellekään, vielä. Eckeröline tarvitsee ehkä hieman lisää aikaa ja on pienien remonttien jälkeen entistä uljaammassa kunnossa.

Myös siivoojat tarvitsevat pienen kielikylvyn tai ainakin huomautuksen, mitä kirosanoja saa päästellä asiakkaiden aikana ja onko korrektia haukkua alaisiaan asiakkaiden kuullen.



Minulle tarjottiin hyvitykseksi infotiskiltä seuraavan matkan jotakin alennuskuponkia, mutta kieltäydyin kohteliaasti, koska en todennäköisesti tarvitse alennuskuponkia laivayhtiöllenne.



Mikäli tämä on se paljon mainostettu "Eckerö Linen uusi aika" niin kehotan kyllä nopeasti kääntämään kelloa siihen vanhaan aikaan.





Ps. antakaa nyt hyvät esimiehet henkilökunnalle avaimet hytteihinsä ja henkilökunnan tiloihin etteivät he joudu infotiskillä enää ruinaamaan, että viitsisikö joku tulla avaamaan:)



Rautavaaran sanoin "ja tämä tarina on tosi"

Vierailija
6/20 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo, luettu jo. Mutta enemmän kiinnostaisi tietää Eckerön vastaus palautteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking XPRS ja Star eivät ole sisaraluksia. Muistuttavat vain paljon toisiaan.

 

Vierailija
8/20 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Estonian sisaralus. Kaveri on töissä sillä laivalla ja vitsailevat Estoniasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiva on ulkoa nätti, mutta sisältä ei todellakaan.

Vierailija
10/20 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustimme 3.-4. tammikuuta. Laiva toimi yllättävän hyvin, koska olettamukseni laivojen vaihtuessa oli nollatasolla mukavuuksien ja palveluiden suhteen. Ihmeellistä, että yhdessä yössä voidaan alkaa liikenne täysin erilaisella aluksella. Pieniä epämukavuuksia vielä havaittavissa, mutta korjaavat varmaan niitä palautteiden mukaan. Lisää hyttejä tai muuta tilaa matkatavarasäilytykseen päivälähdöille. Käynti laivaan pitäisi sujua ilman portaita eli satamalaitteet tulokannen tasalle. Muuten homma kehityskelpoinen. Iloinen henkilökunta poistaa pienet epämukavuudet, kuten ylläolevasta kirjoituksestakin voi todeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tartte Tallinkia enää koskaan käyttää. Hyvä, että tulee kunnon kilpailua.

Vierailija
12/20 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös käydä firman FB-sivuilla, siellä korjataan helpommin pienet liioittelut, mikäli sellaiseen on aihetta. Jos ei ole, niin asia on tosi. Osoittaa avoimuutta ja rohkeutta perustaa FB näinkin herkälle asialle kuin uusi laiva ja sen palvelut. Toisaalta, "tyytyväinen asiakas on kehityksen jarru", opetettiin markkinoinnin oppikirjassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole yölaiva. On siellä kyllä paras henkilökunta ja ruoka. Tallinkin ruoka on pahaa ja syömäkelvotonta. Vikingillä kallista ja keskinkertaista.

Vierailija
14/20 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän tohon voi vastata kuin anteeksi ja antaa ilmaismatka. Se on niin, että Eckerö tulee olemaan paras reitillä ja uhka noille kilpailijoille. Taitaaa joitakin pelottaa, että pikku Eckerö jyrää ne. Nordlandiakin otetaan takaisin liikenteeseen.



Kivaa, kilpailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelua voi odottaa ja ruokaa ei kohta voi syödä sielläkään

Vierailija
16/20 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän haittavaikutuksia tästä on sinun elämällesi?

Vierailija
17/20 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvauksia, kun työt teetetään halpatyövoimalla. Aika moni suomalainen saa potkut vikarilta. Laatu romahtaa.

Vierailija
18/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta Eckerön Finlandialla syksyllä 2015. Tämä italialaiselta varustamolta ostettuun ja alun perin Etelä Koreassa rakennettuun laivaan oli tehty monen kymmenen miljoonan remontti Suomen reittiä varten. Remontti lienee liittynyt koneistoon, varusteisiin, tekniikkaan ja jääolosuhteisiin.

Mutta vain murto-osalla tuota summaa, ehkä vain 1-2 prosentilla olisi tehty loistava ja viihtyisä miljöö laivan eri osiin. Nyt näytti siltä että laiva oli jotenkin halvan oloinen, viihtyisyydestä viis. Pientä pintaremonttia siellä on kyllä asiakastiloihin tehty, mutta huonolla maulla, p**kanruskeat käytävät, hallimainen yökerho ja joka paikassa hyvin halvan näköiset materiaalit ja värit. Värejä ei ole edes osattu käyttää.
Kalusteet ovat oma lukunsa, yökerhon tuolit ovat 80-luvun mallistoa ja hajoamassa, varmaan joku jäännöserä jostain. Kalusto on muutenkin ikään kuin olisi yritetty jotain erikoista, siinä onnistumatta. Valaistus on myös täysin epäonnistunut!

Onko tässäkin käytetty taas ns "suunnittelijaa", joita tuntuu tulevan joka kadunkulmasta ilman mitään kokemusta tai tutkintoa. Tai joka on jo tehnyt pari kuppilaa Perähikiälle.

Tästäkin sokkeloisesta laivasta olisi saanut erittäin viihtyisän ja upean ammattisuunnittelijan avulla,  mielellään sellaisen jolla jo on kokemusta kansainvälisistä ravintoloista, yökerhoista , kahviloista ja pubeista. Nyt laiva on kolkko !

Tämä on Eckerön varustamolta suuri moka! Näin iso laiva täynnä mahdollisuuksia ja asiakastilat silti pilataan huonolla suunnittelulla.

Ruoka sentään oli laivalla hyvää.

Vierailija
19/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 12 vuotias vai miksi koet että samanlaisen tuotteen ostaminen olisi noloa?

Onko mielestäsi noloa että Hersburger ostaa ja sitten myy asiakkaille Coca-colaa kun McDonaldskin tekee samaa?

Mene itseesi ja mieti vähän ennekuin kirjoittelet nettiin.

Vierailija
20/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

V4listaja kirjoitti:

Oletko 12 vuotias vai miksi koet että samanlaisen tuotteen ostaminen olisi noloa?

Onko mielestäsi noloa että Hersburger ostaa ja sitten myy asiakkaille Coca-colaa kun McDonaldskin tekee samaa?

Mene itseesi ja mieti vähän ennekuin kirjoittelet nettiin.

No nykyään hän on varmaan ainakin 17-vuotias. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi