Seksillä ON merkitystä!!!
Olen aikanaan ollut ns. toinen nainen.
Sillä miehellä oli avioliitossaan seksiä kerran viikossa ja kuulemma ihan vaihtelevaa touhua. Mitä nyt tietyt jumittuneet tavat vähän tylsistyttivät.
Mutta vaikka sen miehen arvomaailmassa seksi ei ollut tilastoykkösenä, hän selvästi olisi juuri seksin saralla kaivannut vaimoltaan enemmän ja parempaa. Omat yritykset innostaa vaimoa eivät tepsineet, ja mies tunsi itsensä onnettomaksi. Lapsia oli, ja perhe-elämä oli ihan onnellista. Mutta ei pelkkä hyvä isyys tai hyvä äitiys riitä elämänpituiseen onneen, ellei sitten ole seksikammoinen neurootikko, jolle seksi on iso ongelma ja joka saa tekosyyn seksin välttämiseen siitä, että on isä/äiti.
Meillä oli kivaa seksiä sen miehen kanssa. Kun hän tajusi että vihdoin hänen pitkäaikaiseen kaipuuseensa vastattiin, hän olisi halunnut ottaa eron. Mutta silloin minä peräydyin. Sanoin että selvittäkää tämä asia keskenänne.
Seksillä on hyvin, hyvin paljon merkitystä. Joku väitti aiemmin toisessa ketjussa että iän mittaan seksin merkitys vähenisi. Höpsis sanon minä. Kun tulee ikää, elämän- ja oman vartalon tuntemusta, kypsyyttä, kokemusta, uskallusta, mahdollisuuksia ja seksikumppaneitakin on ollut useampi, alkaa todella tajuta seksin ihanat, kokonaisvaltaiset mahdollisuudet ja mittasuhteet. Kokemukseni mukaan juuri keski-ikäiset miehet kärsivät siitä, että heidät kotona ohitetaan seksuaalisina, tuntevina ihmisinä. Vaimolle kelpaa tilipussi, kerran viikossa -pakkolähetyssaarnaaja ja se että mies hoitaa lapsia kun vaimo juoksee kampaajalla.
Kommentit (56)
Mutta ajattelepa sitä, että jos sanoisit itse miehellesi, että " Mä en saa koskaan kukkia" . Jos mies seuraavana päivänä toisi sulle kukkia, niin etkö muka hakkaisi sitä kukkapuskaa miehesi päähän? :) Ymmärsit varmaan mitä tarkoitin..
Mutta tsemppiä vain kovasti; jutelkaa rauhallisesti asioista kun mies palaa reissusta.
Ymmärrän pointin. Aikaa ja yritystä tässä kyllä tarvitaan, mutta rakastan miestäni ja uskoisin että hänkin kaikesta huolimatta mua, joten emmeköhän vielä saa suhteemme toimimaan seksinkin saralla.
Kiitos sinulle kun jaksoit kommentoida. Tuli jo parempi mielikin :)
myös ja rakkautta myös mieheni mukaan mutta se ei pelkästään riittänyt . Koti ei ollut aina järjestyksessä joten mies lähti vieraisiin...
Kyllä niitä selityksiä aina löytyy mutta loppujen lopuksi se vain on jokin vaihtelunhalu ja jännitys mikä rikkoo perhe-elämän.
En tajua joidenkin kommentteja ollenkaan.
Onko todellakin vedettävä kehiin invalidit ja syöpäsairaat ja muut ääritapaukset että voidaan puolustella omaa seksitöntä elämää? Ankeata. Ei se seksi noin hirveätä ole.
Miehesi on vain loukkaantunut siitä, että joutui torjutuksi.
Lähetä vaikka tekstari ja pyydä anteeksi. Miehesi haluaa sinua,
siksi käytte noita keskusteluja. Hänellä itsellään on vain
hälvennyt raja siitä, milloin sinä jaksat olla käytettävissä.
Miehesi käyttäytyy lapsen tavoin tuossa suhteessa.
kun uutuudenviehätys on kadonnut niin sehän on sama kuin vetäis käteen.
Minusta tuntuu, etten kuitenkaan ala pyytelemään mieheltäni mitään anteeksi. Mielestäni hän käyttäytyi tässä tosiaankin niin lapsellisesti ja hyökkäävästi, että annan hänen nyt vähän mietiskellä asiaa omalla tahollaan.
Tuossa vuodatuksessaan hän nimittäin syyllisti minua tosi rankasti ja sanoi suoraan, että " sinä olet sellainen ettei sinua _ikinä_ kiinnosta, minuakaan ei enää kiinnosta seksi kanssasi, minua ei kiinnosta aina vongata, on väärin että seksistä ei päätä se joka sitä enemmän haluaa" jne. Varsinkin tuota viimeistä argumenttia olen miettinyt paljon. Sanoinkin miehelleni, etten minä ole mikään " panoautomaatti" , joka suostuu seksiin vasten tahtoaan. Se mielestäni rikkoo ihmistä enemmän kuin satunnainen pakkien saaminen.
Miehelläni on tapana muutenkin riitatilanteissa keskustelemisen ja yhdessä ongelmien ratkaisujen etsimisen sijasta syyllistää minua (sinä olet sellainen, tällainen ja tuollainen, teet aina niin ja näin). Minun mollaamiseni ja mitätöimiseni ei luonnollisestikaan tuo minulle lisää seksihaluja, vaan päinvastoin.
Me olemme hyvä esimerkki jonkun viisaan ajatuksesta, jonka mukaan nainen haluaa seksiä silloin, kun kaikki on hyvin muussa suhteessa, kun miehen mielestä suhteessa on kaikki hyvin silloin, kun saa seksiä.
En minäkään usko, että avioliittomme tähän kaatuu. Toivotaan, että mieheni kykenee keskustelemaan ongelmasta kypsästi ja ratkaisuja yhdessä hakien kotiuduttuaan. Lapsellinen taidan olla kyllä minäkin, sillä sen verran on vieläkin paha olo miehen sanoista, että taidan laittaa lapsen puhelimeen tänään, kun mies soittelee töistä. Haluan puhua asiasta vasta kasvokkain, enkä puhelimessa.
-52-
Sitä vähättelevät vain ne jotka ovat kömpelöitä nuljakkeita ko. saralla
ja hankaluuden yli hyvän seksin voimalla.
Läheisyys ja se, että suostuu seksiin kertoo enemmän kuin tuhat sanaa rakkaudesta ja toisen hyväksymisestä sellaisena kuin on.
Täällä joillekkin näyttää olevan kunnia-asia, että omalle (!) miehelle ei anneta jos itseä ei ole ruopsuteltu niskasta oikeina päivinä ja muutenkin kohdeltu täydellisenä prinsessana.
Totuus on, että kun antautuu kumppanilleen, itsekin syttyy ja herkistyy taas aistillisuudelle. Ja yhteenkuuluvuus voimistuu aivan valtavasti onnellisen seksielämän myötä.
Se on pahempaa väkivaltaa kuin lyöminen, vääristää lapsen käsitystä parisuhteesta ja omasta asemastaan perheessä!
En tietystikään laita lasta minkäänlaiseen välikäteen. Meillä on muutenkin tapana se, että miehen ollessa työmatkoillaan hänen soittoihinsa vastaa milloin kukakin.
Tuskinpa lapseni siitä menee tärviölle, jos hän kertoo isälleen kuulumisiaan vähän pidempään ja me vanhemmat vaihdamme muutaman sanan sen jälkeen, jos vaihdamme.
-62-
Itse muistan ainakin viisivuotiaana olleeni hyvin pahoillani, kun jouduin tuollaiseksi välikappaleeksi.
Jos et tuota ymmärrä, perhedynamiikassanne on paljonkin pielessä. Vähättelet nyt isoa asiaa!
t. 68
Surettaa se, että mieheni asenteella kaikki yritykseni seksielämämme vilkastuttamiseksi taitavat mennä tuon " säälipillun" nimiin. Ja siitähän hän kieltäytyi ehdottomasti. Tuntuu, että mieheni löi mulle otsaan leiman " seksiä max. kerran viikossa" eikä anna mulle edes mahdollisuutta korjata tilannetta.
Mutta samaa mieltä olen kanssasi, eivät minun ponnisteluni yksin riitä, vaan tarvitsisi hänenkin miettiä omia toimiaan. Sanoinkin hänelle eilen, että tuntisin oloni seksikkäämmäksi ja halukkaammaksi jos hän huomioisi minua ja näyttäisi arvostustaan naisellisuuteeni myös sängyn ulkopuolella.
Huoh. t.52