Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydystin juuri syksyn kahdeksannen hiiren siivouskomerosta

Vierailija
14.11.2012 |

jäi nalkkiin ja kuuluu nyt räpistelevän ja vikisevän henkitoreissaan. Voi itku :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kamalaa, mutta pakkohan ne on pyydystää pois tai teillä on hiirihotelli.

Vierailija
2/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuuluu räpiköintiä loukussa olen käynyt kuminuijalla tai vasaralla kumauttamassa päähän hengiltä. Eihän semmoista hidasta kuoliaaksikitumista pysty kuuntelemaan, en minä ainakaan pysty :(

Kamalinta on jos on mennyt ihan kunnon iso rotta rotanloukkuun, eikä olekaan kuollut heti. Semmoinen pitää joskus tosi sydäntäriipivää huutoa ja veren määräkin voi olla melkoinen. Joskus mietin että pitäisikö muuttaa takaisin Helsinkiin ja kerrostaloon ihan siksi kun ahdistaa tuo välttämätön tuholaisjyrsijöiden hävitys niin kamalasti :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kissasta on tullut tänä syksynä mun ylin ystävä, kun jatkuvasti pyydystän sille hiiriä. Nyt on kyllä ihan ennätyspaljon noita hiiriä tullut, ei aiempina vuosina tällaista määrää ole ollut. Yleensä 2-3 syksyssä. ap

Vierailija
4/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkän kostean kesän jälkeen.

Vierailija
5/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten oli tosi rauhallista:)) en voinut edes kuvitella

Vierailija
6/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa vaiheessa mä hommaisin jo kissan ja söisin sitten mieluummin allergialääkkeitä...

Vierailija
7/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjasti ylimaaraisia asukkaita nayttaa olevan maalla syrjaseudun taloissa.

Vierailija
8/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotuinen jahti menossa myös täällä,kymmenkunta jo pois päiviltä.

Mäyräkoira on päivät yksin ja osallistuu jahtiin!

Vierailija
9/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös meillä on hiiriä! Ei ne ole pelkästään maalaisten vitsaus ainakaan tänä vuonna. Jostain seinien välistä ovat nakertaneet tiensä parvekkeelle ja edelleen keittiöön.

Vierailija
10/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilusti yli 40 cm mittainen (+häntä siihen päälle) ja yritti karata loukkuineen päivineen, vaikka se loukku oli rautalangalla kiinni seinässä. Hiiri- ja rottabaarit on kyllä kätevämpiä, koska niiden aterioijat kuivuu mätänemättä.

Vierailija
11/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä kaksi kissaa tekivät lopun hiirilaumasta ihan itse.

Vierailija
12/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun kissa tuli taloon.

Kissan hajukin ilmeisesti toimii karkoitteena, tai sitten Viiru tekee jo hyvää hävitystyötä talon alla ennenkuin ne ehtivät sisälle. Yhtään rapsetta ei ole kuulunut tänäkään syksynä.

Varoitan niistä "hiiriystävällisistä loukuista", joihin hiiri jää nalkkiin. Mitä te teette sille hiirelle? Jos sen päästää ulos, se tulee takaisin sisälle. Ja sitäpaitsi ne järsivät siihen loukkuun reiän ja karkaavat takakautta ulos. Näin kävi kaikille hiiriystävällisille loukuille.

Syöttinä kannattaa käyttää Gruyère -juustoa. Hiiret ovat hulluina siihen!

Vierailija
13/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakaupan myyjäkin mainosti kuinka myrkyt kuivattaa ja mä tyhmä uskoin :(

Ei mennyt kauaa kun haisi koko kämppä aivan mädälle!

Vierailija
14/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotat syövät hiiriä. Ainakin meillä oli vain hiiriä, yhtään rottaa en nähnyt. Hyi!

Vierailija
15/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä kaksi kissaa tekivät lopun hiirilaumasta ihan itse.

mutta tekee epäilemättä oman osansa pihan puolella, sen verran pulskaan kuntoon on katti päässyt. AP

Vierailija
16/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levittäkää talon ympärille tuhkaa. Vanhan kansan mukaan hiiret/rotat eivät mene taloon, jossa on ollut tulipalo.

Vierailija
17/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole niin, ettei rotat ja hiiret tule samaan taloon? Rotat syövät hiiriä. Ainakin meillä oli vain hiiriä, yhtään rottaa en nähnyt. Hyi!

Meillä kävi yksi paha hiiritalvi niin, että ensin tuli hiiriä. Ne lisääntyivät valtavasti, eikä kissatkaan saanut niitä hävitettyä, koska jylläsivät lähinnä seinien välissä, välikatossa tms mihin kissat ei pääse. Joskus yksittäisen sai kissa kiinni lattialta mutta hiiripopulaatio ei hävinnyt.

No, juuri kun luulin että hiiret on paha, kylmässä tammikuussa sisään tuli ROTAT! Hiiret tosiaan katosivat vähitellen kokonaan, mutta rotat olikin pahempi riesa. Kissatkaan ei uskaltaneet niitä edes yrittää tappaa, ja rotat oli joskus myös aggressiivisia. Kerran oli rotta syönyt tiensä jääkaappiini muovisen kaapin takaseinän läpi. Aamulal avasin kaapin ja aloin ottaa leipää, kun kohti minua hyökkäsi sieltä yllätetyksi joutunut rotta.

Tässä vaiheessa minä tein sen päätöksen mitä joku meinasi, että muutto kerrostaloon... Talo meni myyntiin ja nyt jo 7 vuotta tyytyväisenä kaupunkilaisena kerrostaloasujana. Ei enää ikinä mitään pikku söpöjä puutöllejä maalta minulle! Asiaa ei helpottanut se että naapuri piti avokompostia tonttinsa minun puoleisella sivulla.

Vierailija
18/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jyrsijäverkkoa, jota voi laittaa esim. rossipohjaisen talon luukkujen eteen (ja katolla ne pitäisi saada ullakon tuuletusrakoihin, siis jos niitä ei ole 70-luvun laajennusrempoilla tukittu piiloon), jolloin hiiret ei pääse alapohjaan, mutta ilma kiertää. Myös kaikki pikkukolot sisällä kannattaa etsiä ja tukkia verkoilla, nastoilla/niittipyssyllä ne kiinni ja uretaania ruiskutetaan vielä verkon päälle. Ainakaan meillä ne ei uretaania syö..

Kolojen tukkimisen jälkeen meillä ei ole ollut hiiriä viiteen vuoteen, samoin säännöllinen loukku-ja myrkkytarjoilu on pitänyt määrän pihalla kurissa.

Rotanmyrkkyä voi laittaa siis myös ulos ennaltaehkäisevästi, samoin loukkuja, kunhan katsoo, ettei lapset ja lemmikit pääse niihin käsiksi.

Vajoissa syksyllä myrkkypurkit tyhjenevät ja pitää täydentää tiuhaan, mutta selkeästi huomaa talvemmalla, että kappas, ei "ravintolassa" enää kulukaan ruokaa.

Pihalla laitan myrkkyä jättilasipurkeissa aina hedelmäpuiden juurelle ja pari kukkapenkkeihinkin, jänisverkkojen sisäpuolelle turvallisuussyistä (lapset). Päälle pistän nurinpäin käännetyn muovisen varastolaatikon, sellaisen missä on reiät kahvojen kohdalla. Hiiret pääsee niistä, mutta ei muut eläimet ja kivi vielä painoksi, niin ei kastu talven aikana. Lumen alta sitä on hankala täyttää, mistä syystä laitan aina kunnon annoksen.

Joskus on kesän aikana rotanmyrkkylaatikko syöty suoraan vajan hyllyltä...

Vierailija
19/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laia pataan ne saat hyvää rottatoulea

Vierailija
20/21 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis laita pataan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme