Pikkusiskoni on rakastunut narkomaaniin
Mitä ihmettä sanoa 17-vuotiaalle teinitytölle saadakseen hänet tolkkuihinsa?
Kommentit (12)
mutta minkäs teet. Tuon ikäinen tekee jo omat päätöksensä kenen kanssa seurustelee. Virallisesti kait vanhemmat voivat häntä jotenkin yrittää rajoittaa mutta itse hän lopulta päätöksensä tekee. Minun siskoni (20v) seurustelee sosiaalipummin puolimustalaisen (anteeksi karkea sanavalinta mutta puoliksi on siis romani) kanssa joka on nähnyt kun omalta äidiltä murretaan molemmat kädet isänsä toimesta. Tämä sälli uhkailee siskoani kaikella järkyttävällä jos koskaan jättää hänet. Ihan kamalaa kun ei voi auttaa mitenkään. Onko muilla ideoita mitä näissä tilanteissa voi tehdä?
mutta minkäs teet. Tuon ikäinen tekee jo omat päätöksensä kenen kanssa seurustelee. Virallisesti kait vanhemmat voivat häntä jotenkin yrittää rajoittaa mutta itse hän lopulta päätöksensä tekee. Minun siskoni (20v) seurustelee sosiaalipummin puolimustalaisen (anteeksi karkea sanavalinta mutta puoliksi on siis romani) kanssa joka on nähnyt kun omalta äidiltä murretaan molemmat kädet isänsä toimesta. Tämä sälli uhkailee siskoani kaikella järkyttävällä jos koskaan jättää hänet. Ihan kamalaa kun ei voi auttaa mitenkään. Onko muilla ideoita mitä näissä tilanteissa voi tehdä?
En osaa sanoa mitään muuta. Tuossa iässä sitä on vielä niin epävarma, sinisilmäinen ja sokea rakkaudelle ja kuitenkin pitää itseään niin kypsänä. Tuollaiset "pahat pojat" saavat niin helposti kiltit sinisilmäiset tytöt retkahtamaan itseensä. Voi kunpa nuo nuoret voisivat nähdä muutaman vuoden päähän välttääkseen sen virheen mennä rakastumaan noihin "pahoihin poikiin". Pikkusisko on niin kovin rakas, että voisin tehdä lähestulkoon mitä vain estääkseni tuon alkavan suhteen.
Ap
Ainoa mitä voit tehdä, on ilmaista huolesi jotenkin hienovaraisesti (ei painostavasti) ja tuoda esiin, että et tuomitse häntä. Ja antaa tulla luoksesi murheinensa. Jos teillä on hyvät ja luottamukselliset välit, hänen on aikanaan helpompi erota tyypistä, sitten kun hänelle alkaa valjeta, ettei haluakaan pysyä tuossa suhteessa. Hän siis tulee tarvitsemaan turvaverkkoa jossain vaiheessa.
Mitä ihmettä sanoa 17-vuotiaalle teinitytölle saadakseen hänet tolkkuihinsa?
vaikka vaihto-oppilaaksi Honoluluun vuodeksi tai kahdeksi.
Narkkari ehtii narkata itsensä hengiltä ennen kun tyttö palaa kotiin. Muussa tapauksessa saatte viettää kahdet hautajaiset vielä alle viiden vuoden sisällä. Asia vaan valitettavasti on näin.
Jos tyttö jatkaa seurustelua, saatte koko porukka osanne narkomaanien arjesta, mikä on lievästi sanottuna järjetöntä väkivaltaa, valehtelua ja omaisuusrikoksia.
" Muussa tapauksessa saatte viettää kahdet hautajaiset vielä alle viiden vuoden sisällä. Asia vaan valitettavasti on näin.
Jos tyttö jatkaa seurustelua, saatte koko porukka osanne narkomaanien arjesta, mikä on lievästi sanottuna järjetöntä väkivaltaa, valehtelua ja omaisuusrikoksia.
[/quote]
"
Tunnetko oikein montakin narkomaania henkilökohtaisesti?
En nyt mitenkään suosittele huumeidenkäyttäjien kanssa seurustelua,mutta olen itse ollut aikoinaan myös tuollainen hölmö teini,jota pahat pojat kiehtoivat ja ymmärrän ap:n tilanteen. Eipä tuossa järkipuhe auta,mutta ei auta tuomitseminenkaan. Toivottavasti siskosi tulee itse järkiinsä,tai ehkä huumehörhö ryhdistäytyy.Voimia ap!
Käytännössä se tarkoittaa rahahuolia - Kaikki rahat menevät viinaan ja lääkkeisiin. KAIKKI!!!
Turvattomuutta. Miehen mielialanvaihteluita. Uskottomuutta. Väkivaltaa. Taloudellisia ongelmia.Pelkoa. Ahdistusta. Itkua. Salailua. Selittelyä sukulaisille ja kavereille. Vieroitushoitoja. Poliiseja kotona. Kuntoutuksia. Retkahduksia.
Jos siskosi on todella sitä mieltä että päättää elämästään niin käske häntä päättämään järkeväati. Koska tulee katumaan. Olen jutellut viimeeksi eilen lääkärin kanssa ja hän totesi minulle että olin viisas kun jtin mieheni. Koska tuollainen ongelma on elinikäinen. Tämä nainen on työskennellyt monta vuotta A.klinikalla ja tietää mitä puhuu. Ja niin mäkin tiedän. Jos siskos ei usko niin käske hänen lukea tämä viestiketju ja käyttäytyä aikuismaiseesti ja ottaa vastuu omasta elämästään kuten järkevä aikuinen tekee. Maalima on pullollaan miehiä. Ja sellaisia mitkä ovat raittiina! PISTE!
" Muussa tapauksessa saatte viettää kahdet hautajaiset vielä alle viiden vuoden sisällä. Asia vaan valitettavasti on näin.
"
Tunnetko oikein montakin narkomaania henkilökohtaisesti?
En nyt mitenkään suosittele huumeidenkäyttäjien kanssa seurustelua,mutta olen itse ollut aikoinaan myös tuollainen hölmö teini,jota pahat pojat kiehtoivat ja ymmärrän ap:n tilanteen. Eipä tuossa järkipuhe auta,mutta ei auta tuomitseminenkaan. Toivottavasti siskosi tulee itse järkiinsä,tai ehkä huumehörhö ryhdistäytyy.Voimia ap!
mutta ei se mitään auta. Nämä narkkarit ja huumehörhöt kun eivät tule järkiinsä, vaikka kuinka toivoisi.
Yleisin tapa lähteä narkkariporukasta on ns. luonnon valinta eli kuolema. Toki poikkeuksiakin on, mutta ne ovat tosi harvassa.
Rakastuin narkkariin kun olin juuri täyttänyt 18v. Hyvin pian vedin itsekin kamaa ja minustakin tuli narkomaani.
jotka alkoivat polttaa pilveä vain _viihdemielessä_ silloin tällöin, joka toinenviikonloppu. Joka ikinen heistä on 15-20 vuoden jälkeen joko kuollut tai psykoosien kautta todettu skitsofreenikoiksi, ja jokaiselta on lapset lähteneet huostaanoton kautta sijoitusperheisiin.
Se pieni ero heihin, miksi voin kirjoittaa tässä omien lasten tuhistessa uniaan- on se, että poltin tupakan siinä missä muut jointin.
Don,t do dat
jotka alkoivat polttaa pilveä vain _viihdemielessä_ silloin tällöin, joka toinenviikonloppu. Joka ikinen heistä on 15-20 vuoden jälkeen joko kuollut tai psykoosien kautta todettu skitsofreenikoiksi, ja jokaiselta on lapset lähteneet huostaanoton kautta sijoitusperheisiin.
Se pieni ero heihin, miksi voin kirjoittaa tässä omien lasten tuhistessa uniaan- on se, että poltin tupakan siinä missä muut jointin.
Don,t do dat
Mun prosentit on n. 50% on kuolleet/mielisairaita/lapset huostassa -osastoa. Toinen 50% taas on ihan kunnon ihmisiä.
Siltikään en todella suosittele seurustelua narkkarin kanssa (vaikka itsekin olin sellainen ennen), kun todellinen riski on alkaa itsekin narkkaamaan. Ja päätyä siihen huonompaan 50%:iin.
Mä veisin sen opintomatkalle johonkin räkäseen luukkuun, missä narkat oikein olan takaa. Sulla ei liene sitä mahdollisuutta?
kun oon taysin koukussa narkomaaniin. on yrittanyt puhua jarkea, en pysty enaa irrottautumaan, liian myohaista siis.
veli oli jopa mennyt pyytamaan apua ystaviltani, sweetheart hanella.
Älä tuomitse rakkautta, anna heidän elää elämää =)