Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismussukat viikonloppuun

02.12.2005 |

Hei kaikille maaliskuisille

Minulla alkoi eilen vähän aikaistettu äitiysloma. Jouduin jäämään sairaslomalle ja mieli on ollut melkoisen maassa. Painajaiset yöllä sattuneesta kummittelivat. Laskettuaikahan meillä on vasta 2.3. Minua on vaivannut jo useaan otteeseen ärtsy urea plasma. Jouduin siihen syömään kolme antibioottikuuria, eikä se niilläkään talttunut. Nyt on tultu siihen, että urea on aiheuttanut kohdun kaulan reilun lyhenemisen ja pehmenemisen. Myös yleinessä verenkuvassa näkyi muutoksia. Kovat ja kipeät supistukset ovat arkipäivää. Niitä yritetään hillitä levolla, mikä oikeastaan onkin tässä vaiheessa ainut keino. Joka viikko on kontrolli äitiyspoliklinikalla ja toivottavasti muutoksia ei nyt jatkossa tule siihen tahtiin, että joutuu sairaalaan osastolle jäämään. Pitkä aika tulee loppuodotukselle jokatapauksessa. Pääasiahan kuitenkin on, että piiperoinen pysyisi masussa mahdollisimman kauan. Sanoivat, että 30 viikkoa on sellainen rajapyykki, jonka jälkeen selviäminen ilman vaurioita on jo todella todennäköistä. Sen jälkeen jokapäivä on voittoa.

Kaikesta huolimatta kaikille piparintuoksuista joulunodotusta ja leppoisaa vauvanodotusta!

Terveisin

mine + piiperoinen 27 + 1

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoonne pyrkivä uusi tulokas esittäytyy.

Elikkäs olen 24.v mamma täältä Pohjois-Helsingistä, perheeseen kuuluu myös ihana esikois poikamme (11/03) ja mieheni 24.v sekä koira vanhus.

Tosikoisen la 23.3.06. :)

Tällä hetkellä olen työssä käyvä, aikaa perheelle jää harmittavan vähän työn iltapainotteisuuden vuoksi. Siksi myös tää mun palstailu voi olla vaihtelevan aktiivista, siis välillä aktiivista ja välillä ei..

Mutta eipä tuota työ sarkaa tällä erää ole paljon enää jäljellä, pitää painaa vielä kun jaksaa, lyhyeksi jäi muutenkin tämä miun töihin paluu.

Elokuussa palasin hoitovapaalta töihin ja viikkoa ennen tämä muhkelo ilmotteli ittestään selvääki selvemmän plussan merkeissä. =D

Rauhallista koti-iltaa vietän täällä poitsun (jonka pitäs olla jo untenmailla) ja masun kans (kaikkea muuta ku rauhallinen), ku isäntä on pikkujouluilemassa. Nukahtas vaan tuo meiän ukkeli ni pääsis itekki sitte tutimaan, että jaksaa aamulla ylös ja töihin. Isukillaki on huomenna työpäivä :)

Alkoholista on ollu puhetta ja mie ainaki tykkään sillon tällön nautiskella lasin viiniä tai pullon olutta. Ekan kolmanneksen aikana en uskaltanu ottaa, mutta sittemmin oon ottanu jos mieli on tehny, alussa ei kyllä tehny mielikään, ei kyllä tehny paljon muutakaan. Lähinnä salaatilla ja hedelmillä elelin ja bulgaaria-jogurtilla. :)

No mutta nyt mie päästän reiät piinasta ja siirrän ruhoni tästä koneelta tonne soffan puolelle, ekaksi ku käyn kurkkaan joko nukkumatti on vieny meiän lapsen untenmaille =)

Rentouttavaa viikonlopunloppu kaikille tasapuolisesti!

Mie, poitsu 2.v ja tosikoinen 24+2

Vierailija
22/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange][b]mie_itte81[/b]!

Eiliset tuparit menivät oikein mukavasti, oli oikein mukavaa ja ruoka oli hyvää ja mähän sitten söin, kun en juodakaan pystynyt. Kotiin tulin jo puoli kymmenen aikaan päästäämään anoppia kotiin lastenhoidosta. Mies tuli yllätyksekseni kotiin jo kahdentoista aikaan, mutta oli kyllä hyvin ehtinyt siihenkin mennessä juhlia =). Nyt makaa tuolla sohvalla olonsa kanssa. Tosta JUOMISESTA on ollut puhetta. Mä en oo tän raskauden aikana juonu ollenkaan, tai no ostin mä kaupasta sitä rainbow:n päärynäsiiderii (0,7) =). Se on muuten hyvää ja maistuu siiderille. Saunan jälkeen oon muutaman kerran juonut sitä. Esikoisen aikaan taisin juoda yhden lasillisen kuohuviiniä. En mitään nollalinjaa orjallisesti kannata, muttei vaan oo tehny mielikään. Ja niinhän ne sanovat, ettei yhdestä viinilasillisesta oo mitään haittaa vauvalle.

Mä jo ahkerana vaihdoin petivaatteet sänkyihin ja pistin koneellisen pyörimäänkin. Neiti lähti jo ulos ja tarkoitus olis munkin perässä mennä, mutta saa nähdä, kauan tässä taas aikaa menee ennen kuin olen valmis ulos. Illalla ollaan menossa neidin kanssa Ti-ti Nallen konserttiin. Ai, pääsee katsomaan sitä " ihanaa" Riittaa niissä kahdeksankymmentäluvun hiuksissaan ja vaatteissaan. *hyppii " innosta* =) Neiti ainakin on innoissaan, niin onhan kiva viedä hänet sellaiseen mistä tykkää, vaikkei niin itselle ykkösjuttu olisikaan.

Masuun ei muuta uutta, kuin että taitaa olla mossen kasvupyrähdys toistaiseksi hieman jäissä, kun enää en syö kuin hevonen ja masu tulee täyteen pienemmästäkin. Ihan hyvä, rupes tuo paino nimittäin nousemaan aikamoisella tahdilla. Kovasti melskaa tuolla masussa päivittäin ja on jo tehnyt itselleen aika tarkan päivärytmin. Heräilee tuossa kahdeksan jälkeen, joka sopisi mulle mainiosti jatkuvan myös syntymän jälkeen. Virkeimmillään on tuossa aamupäivällä ja sitten taas illalla.

Mutta nyt meen...

-Monkey ja mosse rv. 24+4-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääläkin on yks uus maaliskuinen mamma joka on löytänyt tänne palstalle:) oon 20 vuotias ensiodottaja keskisuomesta ja heti kahdella aloitetaan,eli viikolla 12 ultrassa paljastu et kaksosethan sielä potkii toisiaan:) nyt vaan isolla masulla odotetaan minkälaiset ihanat vekarat sieltä tupsahtaa..toivotaan vaan että pysyvät mahdollisimman pitkään masussa.uskon että loppupeleissä muutunkin helmikuiseksi,mutta sen näkee sitten:) muuten raskaudessa on myt sellainen mukava vaihe,paitsi uni tahdo tulla millään!eilenki pyörin täälä sivuilla puoli neljään asti yöllä,mutta ehkä taytyy muutenkin alkaa totutella tuohon vähäiseen unen saantiin jos vauvat ovat kovinki kovia vlvomaan;)

sykkeistä sen verran haluaisin kysellä et pitääköhän nuo uskomukset paikkaansa tytön/pojan eri sykkeistä?mulla on aivan sellanen olo et tytöt on tulossa mut ehkä vaan en " uskalla toivoa" että olis tulossa kummatki,joka olis aivan upea juttu!! eli mun vauvojen sykkeet on ollu koko raskauden ajan samat,eli 140/150 ja tuohon neuvolasta tokaistiin et olisko kumpiakin yks:) mitäs sanotte??

Vierailija
24/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYKKEISTÄ eli uskomushan on, että korkeat sykkeet olisi tytön ja matalammat pojan. Minäkin uskoin niihin 3D ultraan asti, jossa masussani todettiin selkeästi olevan POIKA. Pojan sykkeet on ollu joka mittauksella 170!! Esikoisella oli aina n.155 ja hän on tyttö.

ALKOHOLIa en ole juonut yhtään, mutta kun sitä ei tule muutenkaan juotua niin ei siis muutoksia. Viinistäkään en juuri tykkää niin ei tule joulunakaan maisteltua.

Mietin kuumeisesti nimeä pojalle ja hermot meinaa mennä, kun kivoja on muutama, mutta yhtään tosi kiksiä en ole vielä saanut. Argh! Lomailen vielä melkein 3 vkoa eikä mitään tekemistä ennen ku 15.12. muutetaan uuteen kotiin. Onneksi on appiukolla tiistaina juhlat, joihin kaikki suvun vanhat mummut ja mammat tulee hienoissa juhlapuvuissa ja ansiomitalit rinnassa katsomaan its.pvn vastaanottoa.

Joo muistakaa levätä ja pitää huolta itsestänne! MINTTULIA voi iskias oireilla kuten kuvailit. Akuuttina ja pahana se on niin kipeä, ettei voi liikkua, mutta toi on aika normaalia oireilua mitä sulla on! Kylmähoito ja lepo hoitona ainoat helpotukset! Sit kun ei satu kauheesti niin voi hieroakin.

rv25+5

Vierailija
25/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni viikonloppu valitettavan nopeesti..Huomenna ja itsenäisyyspäivänä töihin mutta sitten keskiviikko on vapaa päivä. Torstaina olis neuvola lääkäri ja vähän tuumailen josko pyytäsin jo saikkua...Ollut taas koko viikonlopun häpyluu tosi kipee ja sellasta repäsykipua tuntunu kyljissä?! Tämä onkin uus vaiva.Onko muuten muilla? Iskias myös vaivaa välillä mutta ei vielä kovin pahasti..

Sokereitani olen mittaillu nyt 4ttä päivää ja hyvissä lukemissa on pysyny jos en syö hirveesti. ja karkista tai rasvasesta ruuasta pompsahtaa kyllä heti että sellanen keskivaikea raskausdiabetes mulla sitte varmaan on. Esim tänä aamuna (niinkuin muinakin aamuina) söin 1,5 rouhesämpylää+kahvin niin heti oli arvot 8,4. Suositus 7,8. Mutta jos syön vaan samaa sämpylää yhden kokonaisen ilman sitä toista puolikasta niin sokerit pysyy alle tuo 7,8..On se vaan merkillistä kuinka pienestä se sitten nousee joten ihan ei saa syödä sitä mitä mieli tekee ja kohtuudella kaikkea tavallista kotiruokaa..

(.) kaikki entisellään. Kovasti on vauveli taas viimepäivinä liikuskellu ; )

Viikonloppu menikin taas touhuillessa. Perjantaina olin parin kamun kans ravintolassa syömässä ENKÄ OTTANUT ALKOHOLIA. En ole ehdoton sen suhteen mutta en viitsi ottaa edes pinetä annosta viiniä, olutta tms. Juon mieluummin sitten vaikka limpparin..tosin sitäkään en tän diabeteksen takia enään voi..Otin alkoholittoman paukun ; )

Lauantaina oltiin melkeis kotona vaan. Ulkoiltiin, saunottiin ja kävin yksin kauppareissulla. tänään sitten olin jouluostoksilla ja neään olis muutama pikkulahja hankkimatta sitten on sekin taas tältä vuodelta ohi.

Taas tuli täysiä raskausviikojakin täyteen eli tänään olis " jo" 25+1. Mutta nyt lopetan tän jaarittelun. hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

Vierailija
26/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELIKKÄS KUN LUIN TUOLTA AIEMMIN ETTÄ ILMEISESTI MONI JO SAIRASLOMALLA ÄOPPÄLOMAAN ASTI NIIN IHAN UTELIASISUUTTANI (HYI MUA) KYSYISIN MINKÄ VAIVAN TAKIA OOTTE SAIKULLA JA TYÖNNE LAATU?

Meinaan vaan kun mulla jos jonkinlaista vaivaa eniten toi häpyluun kipu, repäisyt kyljissä, iskias jne ja tuntuu että saitsia saa ruinata. Teen töitä kotihoidossa eli hoidan vanhuksia heidän kotonaan ja ergonomia ei siellä parasta ole..Esim kylvetykset yms nostelut, siistimiset ahtaissakin tiloissa..Kumartelu ja kyykkiminen jo lähestulkoon hankalaa ja sattuukin..Torstaina vaan olis neuvola lääkäri ja ajattelin puhua että josko jo sais saikkua..Loma kyllä alkais " jo" 6 viikon päästä mutta kun ei kerta kaikkiaan enään jaksa! Kiitos jos viitsisitte alkuviikon pinossa vastailla kysymykseeni.