Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###LOKALUTUISTEN TIISTAI TURINAT###

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA suviruusu vauvasta, ihanan tuoksuista vauva-arkea kaikille kapalon noutaneille!

MUUUUUUKAAAAVAAA, taas TÄYSIN nukuttu yö (8tuntia) takana=)=)=)

Olo on mitä mainioin.

Mistään ei koske, eikä paina, eikä kolota.

Ihana olo.

Reilun tunnin päästä 6v. eskariin ja sitten taas kämpille remppaamaan.

Seinän maalausta tällä kertaa ja jos ehdin,

ja kuuraan vielä sen kolmannen kerran kaakelit vessoista ja kylppäristä, kun kaveri toi ihanan tuoksuista hankausainetta, niin pitäähän se testata.

Mieskin eilen illalla huomasi, että masu on vähän tipahtanut ja kyllähän se on.Ei silti vielä paina alas, vaikka sinne suunta onkin.

Äkkiä nuo vaivat taas sitten alkaa, kun niikseen tulee.

Siinä pari täällä oli kyllä oikeassa keskustellessaan, että olo voi muuttua hyvinkin nopeasti.

Että huomenna voikin olla jo toinen ääni kellossa,

mutta nyt nautin tästä hyvästä olosta vielä kun ehdin=)

Jahas, nyt alkoi kuulua kolinaa ylhäältä, pienimmäiset heräilee.

Vointeja kaikille vatsaansa roudaaville.

Tuttiina ja Nyyttinen 37+3

Vierailija
2/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vierähtänyt muutama päivä pinoutumisesta. Täällä on tuota poppoota kotona aina joku, joten ei pysty paljoa keskittymään.

ÄITTÄ86: Voi, voimia sinne sairaan lapsen kanssa. Täällä on sama homma. Nyt tuo kuopus sai sen viruksen ja sen kanssa on ehkä kaikkein raskain olla kotona. On kuitenkin todella virkeä ja tarvis leikkiä ja tehdä kokoajan jotain. Ja minä ainakin (vaikkakin vaihtelevasti) hengailen täällä ihan loppuun asti. Oot sitten mun seurana:)))

Toivottavasti sun selkäkipu hellitti! Sehän voi tarkoittaa alkavaa synnytystä...

ONNEA KAIKILLE VAUVAN KOTIIN SAANEILLE!!!!!! Ihanaa... On jo tosiaan monta vauvaa saatu lokakuisiin.

Omanapa: Ei muutosta.. Välillä supistaa todella vähän. Liikkuminen tuskaista, mutta kai se näihin kiloihin on sallittua:) Yöllä muutamia vessareissuja ja naamaan iskenyt puperteetti. (suklaallahan ei ole mitään tekemistä tämän kanssa;))

Pientä turvotusta ilmaantunut, ja varsinkin pitkä istuminen saa jalat aika pökkelöiks. Sormien turvotus vaihtelee..

Jahans, esikoinen lähdössä kouluun, pitää mennä tsiikaan vaatetus. Voi ihan hyvin lähteä ilman takkia... aika jääkarhu!

Hyvää Tiistaita Toivotellen

Peppi rv 37+?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutkasti onnea jonskulille ja suviruusulle vauvoista! Ja Väpälläkin kuulosti kyllä niin hyvältä että jokohan mahtaa olla vauva sylissä =)

Tuttiinalla tuntuu virtaa riittävän päivästä toiseen. Onhan se mukava laittaa uutta kotia. Ja jos vielä ehtisi saada valmiiksi ennen pikkuisen syntymää, niin saisi sitten keskittyä täysillä uuteen perheenjäseneen.

Ei ala hyvin tämä päivä. Illalla sovin masukin kanssa että nukutaan koko yö kunnolla ilman pissareissuja ja sitten tänään illalla voitais lähteä laitokselle. Noh, ei vessassa tarvinutkaan käydä kuin kolme kertaa, mutta suurin osa yöstä meni kuitenkin valvoessa...No tenavathan päättivät herätä jo kuuden jälkeen, ettei äiti saisi aamulla nukkua sen pidempään ja päikkäreistä taitaa olla turha edes haaveilla =/ Nyt ollaankin kaikki niin " iloisella" tuulella että...no ehkä se vielä tästä iloksi muuttuu.

Eilen tuli käytyä siellä neuvolassakin ja kaikki oli ihan ok. Vauva oli painunut vielä alemmas, eikä päätäkään enää kuulema tunne kun on niin lähtökuopissa.Kuinkahan alas sitä oikein voi valua ennen kuin pää näkyy. Ihan hirvittää että noinkohan se tulee sitten vauhdilla kun on tienkin jo niin hyvin raivannut ja paikat on myös jonkin verran jo kypsyneet. Toivottavasti lähtö tulee illalla/yöllä kun mies on kotona. Muuten menee reilu tunti ennenkuin pääsee edes kotiin...Sf oli 33 ja onkin kyllä eri oloinen maha kuin aiemmilla kerroilla jolloin sf on ollut 38 tähän aikaan. Painoakin oli tullut 600g/vko, yllättävän vähän verrattuna herkutteluun ja turvotukseen.

Mutta nyt taas aamupuuhastelujen pariin.

moonshine 38+0

Vierailija
4/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä eilen kolotto ja kivisteli ja supisteli :S. Mie sain viimein sen sairaalakassinkin pakattua :D. Tää on ihan outoo miule kun kahdes edellises olen ollu loppuu kohti täysin oireeton, ei supistuksia, ei kivistyksiä, ei kolotuksia ei mitään. Nyt sit kävely saa aikaan supistuksia ja niitä menkkajomotuksia. Alaselkä ja alamaha on kokoajan kipeenä.. Vielä haaveilen siitä marraskuun synnytyksestä, mutta mikäli nää vaivat jatkuu alan todella toivoa että vauva syntyis sit saman tien, tämähän on vaan yhtä rääkkäystä! :) *ymmärrän viimein niitä äitejä joilla lopussa alkaa hermo todella mennä kun supistelee mutta mitään ei tapahdu*

Katsellaan. Olis kyllä aika uskomatonta jos tää vauva syntyis ajoissa kun kaksi edellistä on käynnistetty rv 41+6 ja rv 41+3..

väpä ja touho 37+1

Vierailija
5/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni heikosti nukkuen. Mahaan ja alaselkään jomotteli. Supistuksia tulee öisin myös, mutta harvakseltaan. Tänään menen äitiyspolille RR kontrolliin ja lapsiveden paljouden takia. Saa nähdä kuinka siellä käy sitten. Kolme viikoa laskettuun aikaan. Tuskinpa sen yli ainakaan annetaan raskauden mennä. On iso kokoinen vauva massussa. Mutta nähtäväksi jää miten sesittten menee...

Hyviä vointeja kaikille..käyn sitten kirjoittelemassa mitä siellä äitiyspolilla tapahtui.

miranneli rv 37+1.

Vierailija
6/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee... Esikoisen kuume on laskenut. Tietysti pitää olla vielä varuillaan, että se voi nousta. Selkääkään ei jomottele niin paljon kun eilen.. Eli ei ainakaan synnytystä ole ilmassa selkäkivun merkeissä! :)

Ylihuomenna ois se laskettu aika ja samalla äitipolikäynti. Katotaan vauvan kokoa ja sitten tietysti se kohdunsuun tilanne.. Saa nähä onko edistystä tapahtunut. Oikeastaan vauva voisikin syntyä vasta ensi viikolla, koska lauantaina on sisareni häät ja ajattelin päästä osallistumaan niihin. Jos taas vauva syntyisi tällä viikolla niin tuskin pystyy häihin menemään, mikäli ei ole ihan huippukunnossa synnytyksen jälkeen!

Ei oikeastaan kuulu mitään ihmeellistä.. Jalkoja särkee vaan tosi paljon. Sen takia meni yöunetkin ihan sekaisin. Ja esikoinen myöskin heräili ja valvotti. :O No kai tämä tästä..

äittä rv 39+5

ai niin tietysti... Onnea vauvansaaneille! :)

Vierailija
7/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA kaikille vauvautuneille! Täällä kateus vaan kasvaa kun muiden uutisia kuulee... Muistakaa käydä lisäämässä VAUVANNE TIEDOT esittelypinoon itse, en niitä kaikkia ehdi täältä poimimaan!

Väsyttää niin että silmät lurpsaa, pitää vissiin mennä päikyille kun kerta pääsee. Päätin tänään alkaa lukea yhteen tenttiin sillä ajatuksella että varppina syntyy kun olisi jotain tärkeetä tekemistä. Nyt vaan näyttää siltä että voin lukea unissani... ;) Monni pisti yöllä sellaisen shown pystyyn että oksu meinasi tulla kun tyyppi molski ja paukutti. Hirveä lotina ja pulputus vaan kuului, ihme ettei kalvot puhjenneet! Aamulla olo oli kuitenkin ihan sama kuin eilenkin, eikä tuon asentokaan ole mihinkään muuttunut. Kunhan jumppaili mokoma...

Eipä täällä kyllä sen kummempia, eikä ajatuskaan juokse mihinkään suuntaan. Taidan lähteä nukkumaan.

Suhni kera Monnin (38+5)

Vierailija
8/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin neuvolasta, kaikki ok. Paitsi vauva on tosi ylhäällä, olen alkanut epäilemään mahtuuko laskeutumaan ollenkaan kun välillä käy poikkitilassakin. On pyörinyt niin paljon,että jospa onkin kietoutunut napanuoraan tai istukka on jotenkin tiellä..

Joillakin oli ollut kuoleman pelkoja, eihän ne ihan mielikuvitustakaan ole,vaikka aika harvinaista. Omalla paikkakunnallani (missä vanhempani asuvat) sattui kesällä sellainen. Itse en pariskuntaa tuntenut,mutta vanhempani tunsivat. Ovat käyneet auttamassa isää,siis kun vauva jäi henkiin ja oli hyväkuntoinen , mutta äiti kuoli. Kyllä minua järkytti se tapaus,enpä ollut koskaan osannut ajatellakaan sellaista vaihtoehtoa.

Mutta...Elämässä täytyy vain uskaltaa elää, huolimatta siitä että kuolema on joskus edessä,viimeistään vanhana.:)

Ihana varmaan kunnostaa omaa asuntoa. On mukava kun mielenkiintoista tekemistä raskaus aikana.

Onneksi sain ääneni takaisin, nyt toivon vain että tämä flunssa helpottaa niin sitten vois lähteä synnyttämään..

Olen kuin ensisynnyttäjä, tuntuu niin ihmeelliseltä että kohdussa todellakin voi olla vauva. Ja saatikka että vauva tulee joskus pois sieltä.

pipsamaria rv 38 ja 5

Vierailija
9/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana. Ihanaa.

Pari päivää ollut kauhea kipu kävellessä lonkassa, johtuu varmaan siitä, kun viikonloppuna tepastelin niin " paljon" eli useamman kerran yli kilometrin matkan. Joku taannoin kirjoitti, että teki " reippaan kolmen kilsan lenkin" . Ei kyllä onnistuisi multa. Hammasta purren kävelin n 800 metriä apteekkiin ja ostin sellainen uunissa/mikrossa lämmitettävän kirsikansienentyynyn, jolla nyt yritän saada lonkkaa kuntoon.

Iltapäivällä on se elämän ensimmäinen vyöhyketerapia, jos vaikka siitä saisi apua lonkkavaivoihin (ja synnytyksen alkamiseen!).

Mukavaa päivää kaikille

AJL 37+4

Vierailija
10/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin olla taas reipas heti aamusta...Olen imuroinut, pyyhkinyt pölyt, lenkittanyt koiran ja haravoinut pihaa.....Tiukoille ottaa, mutta oon nyt päättänyt touhuilla tasaisesti koko ajan jotain, että on edes jotain tekemistä!

Turvotuksia on, enenevissä määrin!=/ Sormet on kunnon nakit ja vaan yhdet kengät on mitkä saan survottua jalkoihin...Tänään on myös päätä särkenyt...Odottelen to neuvolaa, että mahtaako olla proteiinia pissassa ja millä malilla on paineet....

Voimia teille, joilla muksut kipeenä! Meilläkin nokka pojalla vähän turisee, mutta ei ainakaan vielä ole kuumetta( koputetaan puuta!)

Mutta eipä tänne ihmeempiä....Jatkan aikani kuluksi kestovaippa tietouden lukemista netistä...Pari kaveria kestoilee esikoistensa kanssa ja en tiedä, että pitäisikö munkin nyt sitten hurahtaa tämän kakkosen kanssa...Onko kellään kokemusta kestoilusta????

Kiiuli 37+6 ( siis oikeesti nää viikot kyllä hurahtaa.....apua!)

Vierailija
11/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin teidän muiden kuulumisia.

Koettakaa jaksaa kaikki vaivaiset ja vaivattomatkin.

AJL :

Mulla on toisessa raskaudessa venähtänyt nivuset oikealta puolelta tooosi pahasti, joka vaivasi kaikki raskausajat siitä lähin.

Mutta kas kummaa, tällä kertaa jäi vaiva tuonne puolenvälin tietämille jo.

Itsekin olen ihmetellyt miten se ei enää koske ja vaivaa, outoa, vauvalla kai suotuisa asento.

Tiedän että nuo kävelyyn liittyvät kivut on ihan hirveitä ja niiden kanssa kun on vaan pakko jaksaa koko odotus.

Vyöhyketerapia kuulostaa niin hyvältä että.Toivottavasti siitä on sulle apua.

Moonshine:

Jep jep, virtaa löytyy poikkeuksellisesti.

Luulen että oon jotenkin vähän " vinksahtanut" , kun viimein pääsi hommiin=)

Pelkäänkin että jossain vaiheessa tulee sitten stoppi.

Tänään neuvolasta soitteli, että kun virtsassa oli yhdellä plussalla valkuaiset ja vähän kuulemma oli ollut koholla paineetkin (Suu kävi mulla kokoajan, en edes tiennyt sitä kun vasta nyt) niin pitää käydä sit tsekkauttamassa kun joutaa terveyskeskuksessa vielä arvot.

Toivottavasti ei ole mitään alkavaa raskausmyrkytystä.

Nuo lasten aamu heräämiset on sitten kivoja, jos kukkuvat kukonlaulun aikaan.

Meillä vielä reilu pari vuotta sitten heräiltiin jo 5:ltä, onneksi ei enää..

Vastaavasti kävivät kyllä jo 19.00 maissa nukkumaankin.

Nyt en kyllä jaksaisi hirvittävän aikaista aamurumbaa, jaksamista sulle siis paljon.

Saa nähdä kuin näiden masukkien kanssa valvoskellaan...

Nyt lähden taas kiusaamasta kanssasisaria sen enempiä ja otan tieteen kuvalehden ja luen hömpötyksiä ja syöpöttelen=)

Vierailija
12/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi kestovaippoihin höyrähtänyt mamma :D. Eli molemmat likat on vaipatettu kestoilla ja myös kolmas kestoilee. Kamalan sekava maailma aluksi, mutta kun sisälle pääsee niin se on oksat pois sitten :). Mie olen pääsääntöisesti tehnyt itse vaipat.. nyttenkin pitäis ommella kun alkaa saumat irvistellä sieltä täältä, mutta kun ei vaan saa aikaiseksi.

Vierailija
13/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eipä siellä ihmeempiä havaittu. RR oli ihan ok, lievästi koholla. Lapsivettä on siis runsaasti. Raivotarjonnassa edelleenkin on, hyvä hyvä. Kohdun suu 2cm pitkä ja sormelle auki!!! On siis jotain tapahtunut viikossa ajoittaisilla supistuksilla. Tänäänkin on supistuksia tullut ajoittain..jatkuisi vaan näin nyt. Ensi viikon perjantaina on sitten aika uudelleen äitiyspolille ja silloin katsotaan, käynnistetäänkö vai mitä tehdään. Paino arvio oli 3360g. Sellaista nyt täällä. Odotus jatkuu.

Jakselkaa,

Miranneli rv37+1.

Vierailija
14/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä elämäni ekassa vyöhyketerapiassa. En tiedä auttaako mihinkään, mutta oli kyllä taivaallisen rentouttava kokemus! Kerrankin ei hetkeen kolottanut mistään. Se oli sellainen " luomuterapeutti" , millä tarkoitan, että ei vielä halunnut kokeilla synnytyksen käynnistystä (vaikka viikot 37+) vyöhyketerapialla. Luultavasti viisas nainen siis ;) (täytyy siis itse hieroskella tädiltä salaa akupisteitä...;) )

Huomiseen!

AJL

Vierailija
15/15 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman on taas vierähtänyt viime kirjoittelusta, mutta eihän se vieläkään oo myöhästä. Vointi on mitä mainioin vaikka kolotuksia ja mojovia supistuksia onkin pitkin päivää ja yötä ollu jo viikon verran. Viime torstaina kävin äippäpolilla.. Kohdunkaulakanava oli kadonnut kokonaan ja kohdunsuu 3 senttiä auki.. Että aika hyvällä mallilla ensisynnyttäjäksi. Niitä supistuksia en ole edes minään pitänyt nykyisiin verrattuna, mutta ihmeen hyvin paikkoja aukonu!!! Tuli itsellekin toivoa, että synnytys ei välttämättä mene yli lasketun ajan ja niin se lääkäriki sano, että häätyy ihme tapahtua jos niin kävisi. En ollut osannut ollenkaan varautua, että tilanne vois olla jo niinki hyvällä mallilla. Painoarvio oli tällä hetkellä 2,5kg. Tässä nyt vain odotellaan, koska alkaa todella tapahtua. Lääkäri sanoki, että ei kannata kovin montaa tuntia ootella kotona kun säännölliset supistukset alkaa. Voi typy tulla vauhdilla :)) Tässäpä nämä mun kuulumiset!

Äippä-07, rv 37+3