Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaisissa naistenlehdissä puhutaan niin vähän työstä ja urasta?

Vierailija
13.11.2012 |

Ei tarvitse selata kuin vaikka ruotsalaisia naistenlehtiä, brittiläisistä tai amerikkalaisista puhumattakaan, niin kaauneudenhoitoa ja seksiä ja lasten kasvatusta käsittelevien juttujen seassa on aina myös jotain uraan ja työelämään liittyvää juttua. Vaikkapa juttuja siitä mitä erilaisia tapoja ja vaihtoehtoja on yhdistää perhe ja työ, miten pukeutua töihin, vinkkejä miten kannattaa toimia jos haluaa edetä uralla jne...

Vai luenko vain vääriä lehtiä? Mistä löytyisi kolmekymppiselle, töissä käyvälle ja siitä nauttivalle naiselle luettavaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee Kodin kuvalehti, ja kyllä siinä on jatkuvasti juttuja, jotka sivuavat ihmisten työssäkäyntiä, ammatteja jne. Ja jos kaipaat oikeasti urapitoisia juttuja, lue vaikka kauppalehteä ja sen kytköslehtiä.

Vierailija
2/4 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vinkkistä, Kodin kuvalehteä olen lukenut joskus, pitää katsoa uudestaan tarkemmin. En siis ollenkaan kaipaa mitään Kauppalehden tyyppistä, vaan nimenomaan sellaista naistenlehtien tyylistä juttua, mitä noista ulkomaalaisistakin lehdistä löytyy. Mutta suomalaisesta näkökulmasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki millaisesta kaipaisin suomalaista versiota on amerikkalainen Corporette-blogi: http://corporette.com/

Siellä on paljon juttua vaatteista (toimistoon sopivista), mutta myös juttua siitä miten pyydetään palkankorotusta, mikä on sopivaa työpukeutumista, onko kirkkaanpunainen huulipuna sopiva töihin, miten saada enemmän uskottavuutta jos on pieni ja nuori, miten kertoa pomolle että on raskaana jne... Hyvä blogi, mutta aivan liian amerikkalainen täkäläisiin oloihin.

Vierailija
4/4 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotilieden otsikko: "Täyttä vauhtia eteenpäin. Sano piutpaut uskomuksille, jotka estävät naisen menestymisen."

Mielestäni juttu oli hyvä.

Olen silti aloittajan kanssa samaa mieltä, lisää tällaista!