Perjantaipinoa JOULUISILLE!
Kommentit (26)
Tuntuupa sitä siis olevan muillakin nukkumisongelmia kuin vain mulla.. Mä en tahdo saada illalla unenpäästä kiinni, vaikka olisin aivan naatti. Ja samoiten yöllä vessakäynnin jälkeen saa pyöriä puolesta tunnista tuntiin sängyssä ennenkuin edes meinais tuntua siltä, että vielä vois nukahtaa. Ja sitten kun kello herättää viemään heppoja ulos niin on niiin tolkuttoman väsy, että... Päivälläkään kun ei muka koskaan oikein kerkiä nukkua.. (vaikka just toissapäivänä itelleni pyhästi lupasin ja vannoin, että jos mua väsyttää päivällä, niin meen nukkumaan... jos tänään koettasin siirtyä toteutuksen asteelle jo..).
(.) Ei mitään. Illalla sängyssä pyöriessä hetkellistä menkkajomoa, mutta ei sen kummempia. höh.
Eilisen valmennuksen ja sen ihanaisen synnytysvideon jälkeen täälä rupes tulevaa isukkia epäilyttämään, että kuinkahan hän kestää pyörtymättä.. Koetin kyllä ehdottaa, että olisin oikein mielelläni valmis vaihtamaan osia.. Synnytä sä niin mä oon tukena.. Ja ehdotin myös, että voidaanhan me pakata tonne kassiin mukaan vaikka se sun maalivahdin kypärä, jos sitten ei tulis ihan niin pahoja kolhuja vaikka sattuis suorilta jaloilta kupsahtaa. Vissiin sitten lähetellään kavereille viestiä " vauva ja äiti voivat hyvin, isäkin toipuu" ... ;)
Tänään ois nla, tulenpa myöhemmin kertomaan viime hetken kuulumiset (jos jaksan)..
Lizzbeth ja myyryläinen 37+3
Voi jee, eilen olin taas nettipimennossa. Mä en ymmärrä, miks mun miehen tarttee itse asennella kaikenmaailman jutskia tähän koneeseen ja sitten ei netti taas toimi seuraavana päivänä... Sanoinkin et miks ei asentele perjantaina tai lauantaina kun on seuraavana päivänä kotona ja voi korjata vian. No, nyt tää toimii taas -ehkä... ;)
Lahja, laitoin Tikrulle viestiä ja terkkuja. Toivottavasti tulis pian kertomaan kuulumisia =)
Hitsi, en sitten ehtinyt toivottaa Quarralle tsemppiä tälle päivälle... Ihanaa kuulla hänenkin vauvauutisia lähipäivinä.
Jee, sain joulukortit valmiiksi. Täytyy muistaa viedä ne tänään postiin. Tilasin eilen esikoiselle Pelaaja-lehden vuosikerran kun toivoi sitä joululahjaksi ja hain miehelle ja nuoremmalle pojalle liput yhteen lätkämatsiin. Sentään jotain lahjoja jo valmiina... Mulla tosin taitaa olla aikaa jouluvalmisteluihin vaikka kuinka, eilen olikin Sanomatalolla mm. Kaakan kanssa puhetta että synnytetään sitten vasta tammikuussa. Hänellä käynnistetään 10.1 ja mulla 8.1, heh ;)
Taidanpa tästä lähteä kauppaan. Kuinkakohan monta vauvauutista tulee tän päivän ja viikonlopun aikana? Ihanaa =)
Mukavaa ja supistusrikasta viikonloppua kaikille!
Tansku & vaavi rv 37+0 (jee, Haikaranpesän ovet ovat avoinna =))
Kerrankin olen koneella aikaisessa, kun piti mennä veronpalautuksia järkkäämään. Kaikilla muillakin tuntuu olevan verkkopankkiin asiaa, kun oli niin tukossa, etten päässyt maksamaan laskuja. Illalla uusi yritys.
37 viikkoa täynnä!!! Illalla hieroskelin niitä pisteitä ja tulikin muutama nipistys. Tänä aamuna oli kipeitä nykäisyjä alapäässä ja vatsa on mennyt muutaman kerran kovaksi. En odota, että mitään tapahtuisi kuitenkaan pitkään aikaan, kunhan paikat vaan hieman valmistuisi. Luulisi, että kolmannella kerralla se lapsi vaan solahtaisi sieltä ulos, kun on jo reitti hyvin kuljettu, mutta kun ei niin ei...
Päätä särkee ja pään alueen limakalvot on ihan turvoksissa. Nämä on taas näitä loppuraskauden juttuja. Riitäisi, että alapään limakalvot vahvistuu, ei tarttis muitten vaivautua. Mutta ihmisen onkin luonut mies, oli sitten kuka tahansa... Käytännöllisyydestä viis.
Ei viisaampia, oli vain pakko tulla katsomaan, onko kukaan siirtynyt äksönin puolelle, vielähän tässä on päivää jäljellä. Kovin on vielä lyhyt pino, jospa jollakin olisi parempaa tekemistä....
*Kitta75 ja masuvauva tasan 37*
ps. Quarralle peukut pystyssä...
Aamusella kävin neuvolassa ja kaikki oli edelleen hyvin. Verenpaine ja pissa ok ja paino pudonnut kilon viikon aikana :) Vauvan pää ei kuulemma juuri enää liiku ja on TOSI alhaalla eli jospa se tästä!
Hassua, että kun LA viimein koitti niin minä piristyin! 2-3 viikkoa olen ollut ihan hermona ja malttamaton, mutta nyt olo on autuaan levollinen :) Oikeestaan olotilaani voisi kuvata hyvin lausahdus " Ihan sama" . En siis jaksa enää välittää. Kun mennään yli niin mennään sitten, päivien määrällä ei tässä vaiheessa tunnu enää olevan merkitystä.
Mulla tosiaan eilen aamulla lakkasi ne SÄÄNNÖLLISET 5 tuntia kestäneet supparit, ja sen jälkeen on tullut vain muutama hassu. Mutta neuvolan täti sanoi, että ne luultavasti pehmitteli jo kivasti paikkoja, ja seuraavalla kerralla synnytyskin voi jo käynnistyä! :) Odotellaan.
Ajattelin tänään leipoa pipareita (piparkakkutalon olen jo tehnyt), ja tehdä riisipuuroa. NAM! Ulkonakin olis kiva käydä pienellä kävelyllä, mutta kun ei pysty kävelemään niin ei onnistu :( Olkaa onnellisia, te jotka vielä pystytte liikkumaan!!
Päivänjatkoja mammat! Suppareita niitä toivoville ja jaksuja muille! :)
violet ja masu-Aarre rv 40 TASAN
Hei vaan kaikille jouluisille!
Pinoudun minäkin, olen taustaillut ahkerasti ja lueskellut teidän muiden kuulumisia, mutten ole itse saanut aikaiseksi kirjoiteltua.
Vähän esittelyä, olen 28-vuotias ja odottelen ensimmäistäni. Asustelelen Etelä-Pohjanmaalla Seinäjoen kupeessa, joten synnytyssairaalaan on ainakin lyhyt matka. La on tänään 2.12 ja odotusaika on kokonaisuudessaan mennyt ihan hyvin, alkuajasta yökkäsin pari ekaa kuukautta ja näin loppuajasta turvotusta on ilmennyt yli oman tarpeen ja olo alkaa olemaan aika kärsimätön. Syntyis nyt jo! Nukun myös yhtä huonosti niin kuin muutkin palstailijat, uni tulee reippaasti puolen yön jälkeen ja keskimääräinen heräämisaika on viiden ja kuuden välillä. Päikkäreitä olen sitten yrittänyt torkkua silloin kun on nukuttanuta.
Oman lisävärinsä odotusaikaan on tuonut se, että mieheni opiskelee toisella paikkakunnalla parinsadan kilometrin päässä ja pääasiassa tässä on saanut itsekseen odotella, kun on joutunut elelemään viikonloppusuhteessa. Vauvaa toivoimme jo pidempään ja kun suurin piirtein luovuimme toivosta ja mies aloitti opiskelun helmikuussa ja siirryimme viikonloppusuhteeseen niin eiköhän ensimmäisestä kierrosta tärpännyt! Oli tosi iloinen yllätys.
Viikko sitten oli ihan mojovia suppareita toista vuorokautta ja odottelinkin jo pääseväni tositoimiin, mutta niin vain lopahtivat :( Synnytystapa-arviossa, joka oli tosi ylimalkainen, lääkäri meinas että vähän voi olla ahtautta lantiossa, mutta että vauvan pitäisi mahtua. Oli myös sitä mieltä neljä viikkoa sitten, että ei varmaankaan mene yliaikaiseksi, kun oli viikolla 36 jo paikat pehmenneet. No, toisin tässä näyttää käyvän, kun mitään merkkejä ei nyt ole synnytyksestä ja nyt vähän hirvittää, jos vaavi kasvaa jättiläiseksi, tuskin yli neljäkiloista saan pihalle punnattua! Ihmettelen vain sitä, että koko aikana en ole saanut oikein minkäänlaista kokoarvioita vauvasta ja viimeksi on ultrattu rakenneultrassa. Enkä saanut lähetettä polille, vaikka saattaa olla ahdas lantio? Tässä vissiin aikamoisia eroja eri kuntien välillä... Syntyis nyt vaan ennen kuin on viisikiloinen!
Kävin vyöhyketerapiassa ennen raskauden alkamista ja uskon sillä olleen osuutta raskautumisessa. Nyt vain harmittaa, kun en havainnut tilailla itselleni käynnistelyaikaa. Terapeutilleni yleensä noin kuukauden jonot, joten nyt turha enää soitella... Täytyy itse yrittää itseään terapoida :)
Terveisin erittäin kärsimätön raisa ja massuvaavi tasan rv 40
näin se taas koittaa uusi päivä ja päivä jälleen lähempänä sitä odotettua h-hetkeä! Nyt kun joulusiivot on kaikin puolin saatu valmiiksi ja vauvalle tilat tehtyä (sänky laitettua jne.) on joululeipomusten aika.. eilen tein ensimmäisen piparitaikinani *ylpeänä* aamulla kävin katsomassa, taikinaan oli koverrettu suuri kolo! liekö tonttutomera käynyt salaa maistelemaassa ;)
Laskettuun aikaan olisi vielä 28 päivää! *huoh* kuitenkin se antaa kummasti voimaa, kun saa lukea toisten tuoreesta vauvaonnesta.. kyllä se omakin aika sieltä koittaa vielä... varmuuden vuoksi pakkasin eilen jo vauvalle kassin valmiiksi.. eihän sitä koskaan tiedä.
mutta niitä pipareja leipomaan... tuon sitten maistiaisia kaikille!! :D
päivänsäde + mykkyrä 35+6
Neuvolassa taas käyty. Kaikki oli ok, vaikka eilisen jälkeen olikin vähän epävarma olo. Mulla oli todella hankala päivä ja varsinkin ilta eilen, nyytti teki jotain tosi omituista tuolla sisuksissa joten mun olo oli mielettömän tukala. Onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa ja siellä se köllöttelee edellee lähtöasemissa. Terkka sanoikin että mun raskaus on sujunut kuin oppikirjan mukaan ;) Kokoa varovasti kyselin kun tuntuu että kaikki päivittelee mun pientä mahaani, varovaisen arvion antoi n. 2800-3000g, eli eipä hätää.
Nyt alkaa siivoilu, laittelen jouluvaloja ja sen jälkeen kampaajalle. Taitaa olla viimeistä aikaa kun pystyn istumaan paikallaan värit päässä :) Ihana saada jotain uutta taas!
Lupsakkaa perjantaita!
m.tt 36+4
No niin, nyt on eilisen jännitys helpottamassa. Olin eilen synnytystapa-arviossa ja olin jännittänyt sitä jo viikkotolkulla, koska silloin oli puhe selvitä, milloin meidän vaavi sektioidaan maailmaan. Ja se tapahtuu 14.12!!! ENÄÄ VAJAA KAKSI VIIKKOA! Muuten ihan sama sektiopäivälle, mutta esikoista ajattelin, että kurja joulu hänellä jos äiti sairaalassa. Että näillä näkymin ollaan hyvissä ajoin ennen joulua jo kotona. Ja tulipas sieltä reissusta muutakin käteen. Nimittäin LA muuttui loppumetreillä, kuten olen koko ajan jankuttanutkin neuvolassa, että tuo ei ole oikea LA. Mullahan nimittäin oli keväällä keskenmeno ja tulin raskaaksi heti seuraavasta kierrosta. Keskenmenon jälkitarkatuksen jälkeen sitten plussasin ja kävin kahdessa ultrassa ennen niskapoimu UÄ:tä. 28.12 määriteltiin viikoilla 6+ ja 25.12 tuli niskapoimu-ultrassa. 17.12 taasen tuli rakenne UÄ:ssä. Ja mun mielestä totuudenmukaisin oli tuo 25.12. Lääkärit kuitenkin unohtivat merkata LA:n virallisiiin papruihin ja terkka sitten summassa laittoi neuvolakorttiin tuon 28.12, vaikka vänkäsin vastaan. Eilen sitten aloin asiasta puhumaan, kun lääkäri ehdotti sektiopäiväksi jotain joulun välipäivää, että ei onnistu ja selitin tilanteen ja sanoin, että olen kuitenkin sitten sairaalassa jouluyönä (mun tuurilla synnytys käynnistyy silloin...) Minusta on koko ajan tuntunut, että vaavi syntyy ennen LA:ta kuten esikkokin syntyi. Lääkäri alkoi sitten tutkimaan tuota ensimmäistä ultrakuvaa ja sanoi, että se on väärin mitattu ja muutti LA:ksi tuon 25.12 ja sanoi, että sektio voidaan tehdä 15 tai 16 päivä. Mutta sitten selvisi, että yhtään vapaata leikkuu aikaa ei ole noille päiville ja seuraavalla viikolla ei voi enää leikata, koska RAS:aan tulee sulku ja sitten pitäisi vaihtaa sairaalaa jne... joten sektiopäiväksi sovittiin 14.12!!
Sitten mulla oli vielä sellainen pelko persiissä, että jos vaavi on kovin pienikokoinen, niin ne ei senkään takia leikkaa aikaisemmin. Esikoinen oli syntyessään 2865 rv 38+1. Kätilö kuitenkin sanoi, että on on tämä isompi ja lääkäri sai sitten sellaisen arvioin eilen kuin 3252, että sellainen 3500 g n syntyessään rv 38+3. Kaikki oli ultralla katsottuna tosi hyvin, kohdunkaula lyhentynyt ja paikat jo pehmentyneet, sanoi lääkäri, että voi tulla hyvinkin ennen määrättyä sektioaikaa. Niin tuli esikoinenkin. Synnytys käynnistyi lapsivesien menolla ja supistukset alkoivat muutaman tunnin päästä.
Nyt alkoi jänskättään ja paniikki iskeen!! Osa joululahjoista ostamatta, siivoamatta, vauvan tavaroita osa ostamatta jne... Että ei kuin hommiin vaan. Kahden päivän päästä tää pienokainen sitten on täysiaikainen, että sekin huoli on sitten pois kuvioista.
Kova mylläys käy mahassa ja välillä vihloo julmetusti tonne alapäähän, vaavi oli jo laskeutumassa ja se kyllä TUNTUU!! Kipeempiä supistelujakin on alkanut tuntumaan.
Quarralle virtuaalitsemppiä, siellä taitaa olla jo vaavi maailmassa, koska sektiothan tehdään yleensä päivän ensimmäisinä leikkauksina.
Mutta annetaampa muillekin tilaa tän mun sekavan selostuksen jälkeen :)
T: Meimi79+touhutonttu rv 36+5!! (Heti näyttää mukavammalta noi viikot, kun " sai" muutaman päivän lisää :)
nyt on sitten vihdoin peti valmiina pikkukaverille, sais siis mun puolesta vaikka syntyä:) miehen toivomuksesta ostettiin vielä sellanen hörselöpinnasängyn verho, vaikken ite sellasesta niin kauheena välitäkään:)
eilen ja tänään koirulin kans lenkillä on ollu jo aika tuskaista.. kaipa ne on sitten niitä liitoskipuja, mutta vihloo niin vimmatusti tuonne alapäähän.. muulloin niitä ei kyllä tuu, muutaku siis lenkkeilemässä.. maanantaina aika äippäpolille ja jo jänskättää!! hokasin vasta oikeestaan eilen, että vauvahan saattaa syntyä ihan minä päivänä vaan, ihanaa!!
vaikkakin uskon, että meikkis pääsee synnytyspuuhiin vasta tammikuun puolella..saas nähdä..
ihana pikkupakkanen ulkona ja ihan näyttäis siltä, että tänään saattais aurinkokin paistaa.. huomenna tulee systeri tenavineen käymään täällä pohojalassa, tosi kiva saada vähän muutosta näihin piiiitkiin päiviin..
sanoinkin sille, että en tiiä onko minusta paljon iloa, mutta on minussa ainakin paljon nähtävää:)!! ei olla nähty siis ku viimes alkukesästä, eikä mulla ollu mahaa sillon vielä olleskaan..
tosiaan, minäkin oon ihan koukussa näihin jouluisten vauvauutisiin!! joka päivä pitää monta kertaa käydä lukemassa, että onko taas joku onnellinen jakaantunut:)
eipäs tässä taasen tämän kummempia, oikein hyviä viikonloppuja!!
nano 36+2
eipä onnistunut mun sepustukset murteella, siis " täällä pohojolassa"
nano..taasen..
Mukavaa kuulla että täällä siis on oikeesti joku jo jakaantunut! :) Milloin se Tikru on synnyttänyt? On mennyt ihan ohi se päivä...
Täällä sitä samaa.. Ajattelin laittaa puhelimeen vastaajan päällä jossa kerrotaan että ilmoitetaan kyllä kun se vauva syntyy..ei tarvii soitella... Ärsyttää niin, LA on kuitenkin vasta 7.12 ja musta tuntuu että kaikki on olettanut jo monta viikkoa että tää syntyy hetkenä minä hyvänsä! Ja auta armias kun menee päikkiksille ja erehtyy laittamaan puhelin äänettömälle... Siellä on nopeesti kymmenen puhelua tullut ja viestiä joko joko joko??? Eikö teitä ärsytä? Tilannetta ei yhtään helpota se että mun vanhemmat asuu melkeen 700km päässä.. eli ne on jo käytännössä junamatkalla, jos en heti vastaa... :(
Miten teille kaikille on tehty tuo arviointi? Ei kukaan ole halunnut arvioida meidän tulevaa ei koon, eikä minkään muunkaan suhteen.. Kummallista? Muita Oululaisia? MINTTULOORA? Sä ainakin olit täältä. Onko sulle tehty se arvioimis-juttu?
Millaisia kokemuksia teillä on neuvolatädistänne? Onko teillä kaikilla ihanat vai mahtuuko joukkoon muillakin ns.kylmiä tätejä? Mulla on. Mun täti oli alkuun tosi kylmä, ja tuntu jotenkin että se kattoo mua nenänvartta pitkin, ajattelin sen johtuvan nuoresta iästäni (23v), mutta en tiiä sitte. Se neuvolatätikin on kyllä aika nuori, ehkä 35v tai jotain mutta on jäänyt jotenkin paha mieli siitä alun " välinpitämättömyydestä" eikä auta että se nyt on niin mukava ja yrittää jutella kauheena ja muuta... Aluksi mä olisin sen tuen tarvinnut!
Pitäiskö sitä lopettaa.. Tää on tällainen päivä taas kun mitään ei huvita tehdä ja masentaa... Muita kohtalotovereita? Vauva liikkuu nykyään paljon vähemmän, mikä on kuulemma luonnollista kun sillä ei ole tilaa enää, mutta silti pelottavaa.. Laskea sitte niitä liikkeitä.
Palataanhan taas asiaan, mä lähden vaikka ulos, josko piristyisin vaikka.. Ja onhan tänään veronpalautuspäivä.. jos lähtis shoppaileen??
Paljon onnea kaikille jo jakaantuneille ja pian jakaantuville, ja voimia kaikille tähän loppuun!! :)
Joulumöhis ja pyllerö rv.38+2
Seurailen yeensä tuolla taustalla päivittäin, mutta nyt oli pakko tulla kertoileen myös itse kuulumisia..
Tänään oli siis mulla synnytystapa-arvio. Kohtu pehmentynyt, sentillä lyhentynyt ja sormelle auki. Pää hyvin jo kiinnittynyt. Vähän veikkaili lääkäri, että ei kestäis ihan laskettuun aikaan (22.12), saas nähdä..
Painoarvio oli tällähetkellä 3400g, veikkaili syntymäpainoksi jotain 3800g, toivottavasti ei kovasti heitä nuo painoarviot.
Onnea kaikille jo vauvan saaneille.
Acathisia ja Maha-asukki 37+1
tuossa tajusin että sentään viikolla 39+2 mennään... no tätä tää on.. muisti pätkii... :)
Oikein ihanaa JOULUKUUN alkua myös täältä, eilen en käynyt ollenkaan koneella kun äiti aloitti vuorottelu vapaansa niin oltiin sit kolmistaan kerhossa, yksin en olis sinne enää lähtenyt!
Supistuksia satelee jo aika roimasti, toissa iltana oli niiiiiin kipeitä et aattelin et tuleeko yöllä lähtö, selkää särki ihan julmetusti ja alavatta myös kipee ja vatta kovana, noh olin kumminkin nukahtanut, joten se siitä! Nyt vaan mietityttää et kerta paikat oli jo auki niin pitäiskö sitä mennä tarkistamaan tilanne ettei satu yllätyksiä, pelkään et jos paikat alkaa oleen jo kovinkin auki niin et vauvat lähtee tuleen nopeesti:/ Mun äitikin oli jo nähnyt unta et joutu kätilöksi:O toivottavasti kumminkin ehittäis sairaalaan;) Kun oon ite toinen lapsi ja synnyi tosi äkkiä, koko synnytyksen keston. 2h, josta " ulos tulo" oli kuulemma vajaa 10min (näin äiti siis on kertonut)!!! Et jos nämä meinaa samallai tulla niin mullahan tulee tosi kiire jos vedet menee:/ joka päivä pähkäilen et soitanko vai en synnärille, kas siinä pulma?! Lääkärit kumminkin on kehottanut pienistäkin soittaa, mut kun.....
Viime yö oli ihan rauhallinen, kerran heräsin kipeeseen supistukseen, näin ainakin luulen kun yhtäkkiä heräsin ja supisti just sillon,mut muuten nukuin suht hyvin.
Tänään sain olla hetken itekseni kun mummu vei tyttöä muskariin, siitä onkin aikaa kun ihan issekseni oon kotona ollut, vaikka olikin vaan 30min! nyt tuo mummeli(siis äityli) tuolla imuroi ja mä vaan notkun koneella, no eipä musta paljon apua olis;)
Jos nyt kumminkin jotain tekis!
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille ja oikein paljon tsemppiä kaikille joilla synnytys lähenee tai alkaa tai muutenkin vaan;)
Sekava Rölli-peikko ja tylpykät 35+6
Onpas ulkona liukasta! Eilisen päivän ihana lumi on taas sulamassa, mikä on kurjaa. Olen aivan oikeasti kateellinen kaikille, joilla on lunta! Tämä on ensimmäinen talvemme Etelä-Suomessa, mutta ehkä tännekin pyryttää vielä oikein kunnolla. Onneksi muuten on mukava olo ja suhteellisen jouluinen mieli. Ajattelinkin iltapäivällä leipoa englantilaisen hedelmäkakun ja illalla ehkä innostumme mieheni kanssa vielä piparkakkutalkoisiin täällä kotona.
Tulin juuri neuvolasta, jossa ei ilmennyt juuri mitään uutta. Verenpaine on hieman nousussa, mutta tuo 120/80 on vielä ok. Oma painoni on laskenut hieman - minne ne kaikki syömäni suklaat ja joulutortut menevät? Vauvalle varmaankin: Terkkari tuumaili edelleen vauvan olevan aika hyvän kokoinen... Jos vauveli menee kovastikin yliaikaa, on kai minun itseni suhteellisen pienen koon vuoksi hyvä käydä ultraamassa ja teettämässä synnytystapa-arvio. Mutta sitä ei kannata vielä pohtia / murehtia. Toivoisin kuitenkin jo supistuksia tai muita merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Toisaalta laskettuun aikaan on vielä viikko ja viisi päivää!
Meimi79: Sinun sektiopäiväsi on sama kuin minun laskettu aikani :)
SnowApple rv 38+2
Vaikka ei niitä kummoisia ole kerrottavana. Kovasti odottelen koska saisi lähteä tositoimiin ;) Mutta eipä liiemmin merkkejä ole siihen suuntaan. Esikoinen syntyi laskettuna päivänä, hätäsektiolla. Nyt pelkäänkin kokoajan lapsen puolesta, että onko kaikki hyvin ja jos on puolikin tuntia etten tunne liikkeitä alan hermostua :( Kurjaa odotusta siis vain.
Neuvolassa käynnyt tiistaina ja kaikki oli siellä hyvin ja vauvasta veikkaili nelikiloista joka voisi hyvinkin pitää paikkaansa :) Paineet sun muut kohdallaan, mutta liikeitä kehotteli sielläkin tarkkailemaan (sai mut vaan lisää hysteeriseksi).
Joulupuuhia en ole juurikaan tehnyt. Turvotus (se ainoa vaiva) estää aikas paljon puuhastelua. " Puhalletuilla kumihanskoilla" ei ole kiva puuhastella mitään ja voimat on ihan lopussa. Piparit ajattelin kummin pistää tulemaan pojan kanssa ;) Siinä kun voi itse vaan katsella päältä ja ohjeistaa (myös miestä jälkisiivoukseen). jOulukorttien teko saa odottaa vauvan tuloon tai sitten hädässä ne vaikka ostetaan valmiina. Nyt ei jaksa väkertää mitään, eikä pystyisikään.
Mutta nyt taas lepoon. Sormet ei halua enää tehdä yhteistyötä näppiksellä ;)
Kyllä odottavan aika on pitkä....
Onnea kaikille jo vauvansa saanneille!!!
Ja onnea sitten meille muille odotukseen!
Bebu 39+5
Quarralla on pikkuinen tyttö!!! 2570g on pienellä painoa.
Aivan ihanaa!!!
Omaan napaan ei mitään uutta, ei supistele juurikaan. Koitan nauttia tästä loppuraskaudesta ihan täysisllä, loppusuora kuiteskin jo ihan nurkan takana..
Lähden hepan tallia putsaamaan, ja tyttö jo ulos kipaisikin!! Piti vaan ilouutinen ilmoittaa kun tiedän monen jännäävän Quarran puolesta!
Lahja rv 38+0
Mulla meni itkuksi tämä päivä. Oltiin aamulla tytön kanssa ulkona, ja kun kiskoin tyttöä pulkalla kotiin, alkoi sattua niin maan pe**eleesti nivusiin. Vielä jaksettiin vähän suksitella sun muuta, mutta kun riisuin itseltäni ulkovaatteita kipu oli jo niin mukava että huuto pääsi. Hälytin sitten miehen kotiin heti kun pääsee, ja tuossa se jo onkin tytön kanssa leikkimässä.
Toivottavasti vauva nyt tajuaa pian tulla ulos tuolta, ei tämä ole enää kivaa kun ei liikkumaan pääse. Nytkin vauva painaa tuonne alas niin että rakkoa vihloo ja selkää jomottaa. Ja kun yläs nousee niin sitten se kipu noissa nivusissa... Oliskohan pitänyt aloittaa tämä lasten teko 10 vuotta aikaisemmin että kroppa kestäis? (ikää nyt 28-v, että ei pitäis kyl viä hajota)
Huomasin sellaisenkin seikan, että kun maha on niin täynnä vauvaa, että on koko ajan pinkeä, niin on välillä vaikea erottaa vauvan liikkeiden aiheuttamaa kipua ja supistusta toisistaan. Nytkin sattuu selkään ikäänkuin supistaisi, mutta supistus tuskin murjoo samaan aikaan kylkiluita.
No joo, taas tuli sellasta valitusta että ihan hävettää. Ei kohta uskoisi että on toivottu ja monta kuukautta yritetty tätäkin raskautta! Onneksi aika kultaa taas muistot, ja kohtapuoliin ollaan yrittämässä kolmatta =)
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille mammoille, jakaudutaanpas nyt viikonlopun aikana oikein urakalla, jookos?
T:Emppu&" Nestori"
Elikkäs oikein paljon Onnea Quarralle!!!! Nyt on hänelläkin vihdoin jo nyytti sylissä!
Äiti just lähti ja mulla ei oo mitään tekemistä, tyttö ei halunnut päikkäreille ja en jaksanut alkaa taistelemaan, mitähän ihmettä sitä tekis?! No täytyy surffailla ja mennä vaikka keksiin jotain kivaa tekemistä tytön kanssa:)
R-P
sillä heräsin jo viideltä. Eilen puolestani menin nukkumaan kolmelta, joten ei ole rytmin häivääkään tässä elämässä.
Saas nähdä, tuleeko tästä yhtä vilkas vauvapäivä, vai joko on tämän viikon nyytit noudettu. Mehän saamme omamme vasta tammikuussa, sillä 10.1 tulee 42 viikkoa täyteen :)
Quarraa olen miettinyt kovasti, ja nythän sitten selvisi, että vauva leikataan. On se kyllä tuskasta, jos tuo käynnistely tuolla tavalla venähtää.
Tein eilen virheen menemällä ilman vaunuja (ja lasta) kirjaostoksille. Raahasin sitten valtavaa kassillista kirjoja ja nyt on selkä niin jumissa että. No, ehkä se tästä asettuu päivän edetessä.
Mukavaa perjantaita kaikille joulumahakkaille!
kaaka ja Tilkku 36+3