Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveellisiä välipalaideoita?

Vierailija
13.11.2012 |

Olen elämäntapoja muuttava ylipainoinen äiti. Tarvisin vinkkejä terveellisistä ja näppäristä välipaloista, jotka voisi ottaa mukaan kaupunkiin, reissuun ja kouluun.

Ennen oli helppo mennä Mäkkäriin ja hakea se Euronjuusto, mutta nyt haluan syödä ja syöttää lapselleni ruokaa, en teollista "puppua"...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on 3v. ja nuo kouluun tulevat välipalat tulisi siis itselle :)

Vierailija
2/5 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmästä ostettuna ainakin Elovenan välipalajuomat ovat mielestäni hyviä, kuitua on pirusti eli nälkä pysyy poissa.

Jos mahdollisuus kuumaan veteen + astioihin, pussipuurot toimivat kuten myös kuppikeitot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinät tosiaan ovat hyviä. Lisäksi tietysti näppäriä ovat banaanit ja Elovenan välipalapatukat. Toki niissä on sokeria jonkin verran, mutta pitävät nälkääkin.

Pikkuporkkanat kestävät mainiosti päivän ilman jääkaappia ja puolikkaan päivän menevät myös omenanlohkot rasiassa.

Vierailija
4/5 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät ja vihannekset: Minulla on yleensä omenoita työpaikan pöytälaatikossa, säilyy hyvinä yllättävän pitkään. Banaanit, viinirypäleet, mandariinit, naposteluporkkanat on ainakin käteviä.

Rusinat ja pähkinät. Makean nälkään joku kuivattu viikuna tai taateli - kunhan ei koko pussia syö.

Lasten hedelmäsoseet. Vauvanruokahyllyssä on myös huoneenlämmössä säilyviä jugurtteja - maistuu toki paremmalta kylmänä, muttei tarvitse niin tarkasti miettiä kylmäketjua.

Valmiit voileivät, niin tylsältä kun se kuulostaakin.

Elovena välipalakeksit - niissä on oikeasti kuitua niin, että pitävät nälän tunteen pitkään poissa. Osa välipalapatukoista ja kekseistä on ihan sokerihöttöä, mutta noi on mun mielestä ihan käypä vaihtoehto terveelliseenkin ruokavalioon.

Vierailija
5/5 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät voi myös kuoria ja pilkkoa valmiiksi pieneen rasiaan, jos ei tykkää syödä kokonaisena. Kiireisen kätevä välipala voi olla vaikka kaupan valmis hedelmäsalaatti.

Terveellisen jogurttivälipalan saa maustamattomasta (ja rasvattomasta) jogurtista ja marjoista, makeutukseksi vähän makeutusainetta. Tämänkin voi pakata pieneen rasiaan.

Itse olen opetellut pärjäämään ilman välipaloja. Ennen tarvitsin töissä pienen välipalan aamupäivällä ja varsinkin iltapäivällä. Nyt olen totuttanut itseni terveempää ruokarytmiin ja näin ollen vähempään ruokamäärään: aamiainen klo 7, lounas 11.30, päivällinen 16-17 ja iltapala klo 20.