Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä, hoikat äidit!

Vierailija
13.11.2012 |

Olen normaalipainoinen nainen ja kolmatta kertaa raskaana. Aiempien raskauksien aikaan en pahemmin hillinnyt mässäilyä ja synnytyksen jälkeen meni ensimmäiset kuukaudet kotona velttoillessa. Kummankin raskauden jälkeen kesti noin puolitoista vuotta päästä takaisin hoikaksi. Nyt haluaisin tehdä asiat eri tavalla ja kaipaan kipeästi hyviä neuvoja. Miten saavutetaan sellainen herttainen kymmenen kilon painonnousu raskauden aikana? Miten te äidit, jotka ette ole imettäneet, olette päässeet takaisin kuosiin? Olen huomannut kompensoivani ruoalla sitä mielihyvää, jonka esimerkiksi tupakka, kahvi ja alkoholi toivat ennen raskautta. Harrastan liikuntaa ja pidän siitä, mutta jos syö 2500-3000 kcal päivässä, niin se tunnin lenkki tai 30 minuutin jumppa ei paljoa auta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino nousi vain 7kg, sillä söin terveellisesti koko raskaudn ajan. Paljon tuoreita kasviksia. Suklaata söin joskus, mutta muuten en mässäillyt.

Vierailija
2/3 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta raskauksien aikana olen aina lihonut ns liikaa, tosin ne kilot ovat aina karisseet 6 kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. koita keksiä jotain muuta mukavaa napostelun tilalle? Liiku vähän vielä enemmän, soita ystävälle, tee itsellesi jalkakylpy, keksi joku projekti josta nautit (joku käsityö, leikekirjan tekeminen, kodin tuunaus....).

Syö neljä-viisi kunnollista ateriaa päivässä niin siinä välissä ei tule nälkä ja napostelunhimo (aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala jos siltä tuntuu). Täytä päivällisellä lautanen ateriamallin mukaan: puolet kasviksia, neljäsosa lisuketta (täysjyväpasta tai -riisi, peruna) ja neljäsosa lihaa (mielellään broileri, kala tai vähärasvainen nauta). Lounaaksi riittää keitto tai salaatti. Pidä kotona aina hedelmiä joita voit ottaa välipaloina jos tuntuu ettei nuo neljä-viisi ateriaa riitä raskaanaolevalle.

Rajoita herkuttelu (karkit, pullat ym) yhteen, tiettyyn päivään viikossa. Kokonaan sitä ei kannata yrittää lopettaa, sillä kieltäytyminen on helpompaa kun tietää että herkuttelulupa on kuitenkin kiikarissa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi