Ensimmäistä kertaa gynekologille huomenna - jännittää
Ensimmäinen kerta edessä huomenna ja vasta näin 22-vuotiaana. Jännittää aika paljon. Saankohan riisuutua jonkun sermin takana ja pitääkö siihen tutkimuspöydälle käydä heti riisuutumisen jälkeen vai käydäänkö vaa'alla ensin vai miten se oikein menee?
Kommentit (26)
Mä en oo koskaan käynyt ja oon jo 24v. ja synnyttänytkin olen. Mietin vaan että pitäisikö siellä käydä vaikka ei olisi mitään ongelmia?
etkö sitten ole käynyt raskausultrassakaan yms. synnyttäny saunassa?
käynyt raskausultrassa mutta ei se ultraaja mikään gynekologi ollut.
Mitä eroa on gynellä ja astronomilla?
Astronomi ajattelee työssään "Voi v***u mikä taivas", ja gyne ajattelee "Voi taivas mikä v***u."
Harharhar.
Tärkeintä huolellinen alapesu ennen sinne menoa. Ja karvat kannattaa ajella edellisenä päivänä ettei punoita tms. Tsemppiä!
Älkää tehkä huolellista alapesua juuri ennen tarkastusta. Mieluummin useampi tunti pesemättä. Jotkut tulehdukset voi jäädä huomaamatta jos kaikki on juuri pesty pois
- ajattele kaikkea muuta kuin sitä vastaanottoa. Pakota itsesi ajattelemaan mukavia ja rentouttavia asioita odotushuoneessa ja tutkimuspedillä. Tee mitä tahansa, mikä sinua rentouttaa.
- sano gynelle suoraan, että tämä on ensimmäinen kertasi, ja että sinua jännittää. Hän osaa toimia sen mukaisesti (jos on hyvä gyne).
- muista, että gyne on nähnyt jos jonkinnäköisiä alapäitä. Sinulla ei ole mitään hävettävää. Hän ei ole siellä arvostelemassa ulkonäköäsi, hajuasi, valkovuotoasi tai mitä ikinä mielessäsi saattaa pyöriäkään. Vertaa vastaanottoa hammaslääkäriin, niin saat asiat mittasuhteisiin.
- se ei satu. Hieman saattaa nipistää, siinä se. Ja se nipistyskin on parissa sekunnissa ohi.
Käykää hyvät ihmiset säännöllisesti tarkastuksessa!Gynegologiset sairaudet on vakavia, ja ne saattavat vaivihkaa kasvaa ja levitä munasarjoissa, kohdussa jne.
Ja mitä tulee pukeutumiseen, mä laitan aina sellasen neulee mikä peittää pepun ja rinnat on helppo tutkia sillä ja sukatkin voit laittaa, jalustimet on kylmät =).Hae niin kauan, että löytyy sulle se maailman ihanin gyne!!
eiköhän tuo ole valkovuotoja nähnyt.