Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaamee tappelu lasten elatusavusta. Mies ei suostu

Vierailija
13.11.2012 |

maksamaan mitään.

Eikä halua ottaa lapsia kuin kaksi viikonloppua kuukaudessa ja la-su vain.

Miten tästä pääsee eteenpän? Lastenvalvojalla on aikaa vasta kahden viikon päähän.

Voiko miehen pakottaa maksamaan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rahasi saat silti kelalta sitten. Korvaavan summan.

Vierailija
2/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä sinulle kahden viikon päästä. Malttia, lapsi kulta.

Sitä ennen voit käyttää internetissä olevia lukuisia hakukoneita, esim. www.google.fi ja käyttää hakusanana: elastusmaksu ja elatustuki, saat runsaasti hyödyllistä tietoa asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjille vaan. Aikaa siihen menee, yritä sinnitellä. Toivottavasti kuitenkin saatte jonkun sovun aikaan.

Minimielarithan on sen 140e/kk mutta jos paremman saatte laskettua niin siitä vaan yrittämään. Ja saat takautuvasti ne rahat!

Vierailija
4/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi saisi vaan rusinat pullasta??

Meillä oli toisin päin. Miehen ex haluisi aina vaan lisää rahaa, vaikka lapsi oli viikko viikko-systeemillä. Silti mies maksoi 130e+ kaikki täällä tarvittavat vaatteet.

Vierailija
5/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatussopimuspapereita, joten oikeuden kautta sitten haetaan päätös.

Ilmeisesti kuitenkaan kelakaan ei maksa mitään, ennen kuin oikeuden päätös on tullut??

Näin olen joskus tältä palstalta lukenut.

Ex onneksi allekirjoitti elatussopimukset ihan sovussa, eli ei ole tarvinnut koskaan taistella rahasta.

Vierailija
6/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksupuoli kyllä hoituu, älä huoli. Mutta tapaamisiin ei voi pakottaa. Etällä oikeus tavata, muttei velvollisuutta

Vierailija
7/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuudesta sopiminen, tapaamisjärjestelyt, lasten asumisjärjeslyistä sopiminen ja lopulta elatusvelvollisuus.

Ja elatus on velvollisuus. Lapsiaan sen ei kai tarvitse nähdä, jos ei halua. Siis oikeasti, miten jollakulla on mahdollisuus edes tehdä tuollaista valintaa?

Vierailija
8/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juridisesti säädetty, että isän ainoa velvollisuus on maksaa elatusta.

Vierailija
9/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

irti myös taloudellisesti. Vaikka olenkin pienituloinen, pärjään joten kuten. Henkisesti helpompi vaihtoehto kuin riidellä ja jankuttaa. Siinä annat vain miehelle energiastasi, jota voisit antaa lapsillesi. Mutta tämä nyt oli vaan mun ratkaisu. Viisi vuotta jo pärjätty :)

Vierailija
10/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies asuu 350 km päässä eikä suostu tapaamaan lapsia kuulemma jos minä en aja niitä sinne ja takaisin.

Ei kuulemma suostu tekemään mitään mikä helpottais mun elämään, ei mitään.

Erosimme elokuuss ja sovittin kaikesta silloin. ja aluksi kaikki vaikutti hyvältä mut nyt exälle selvis et mulla on uus mies ja nyt ei enää mikään käy.

Erossa on vielä harkinta-aikaa muutaman kk:n, siks ei pidetty kiirettä soppareiden kanssa, sovittiin vaan kaikki suullisesti keskenämme.

Ja nyt sitten tämä hitonmoinen sota kun selvis etä mulla olikin toinen jo valmiiksi katsottuna.

Oma moka, joo, mutta mies kyl kostaa tässä lapsille myös. Ei ole heitä ny nähnyt kolmeen viikkoon kun on niin vihanen.

Lähettelee vaan viestejä joissa sanoo etä mä saan sit hoitaa lasten pahan mielen ja kiroon kasvamisen kun mä ja se huoripukki aiheutettiin tää homma.

Puuh, väsyttää.

Vierailija
11/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei maksa - ei näe. On minun asenne tuollaiseen pelleilyyn

Ei taida toimia tässä tapauksessa. Kuulostaa, että ukko olisi vain tyytyväinen tähän ratkaisuun...

Vierailija
12/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat kyllä rahaa, mutta siihen se taitaa teidän osalta jäädä, lapsille kurjaa, mutta minkäs loukattu mies vois toisin tehdä.

Mutta hyvä, jos sen 2krt kuukaudessa katsoo niitä sen la-su.

Vierailija
13/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin pieniä kohtaan.

En tarkoita sitä, että ei tarvitsisi maksaa mitään, mutta väärin alkaa pitää lapsia kapuloina.

Lasten etu unohtuu taas.

Se jos mies päättää ettei tapaa niin on hänen häpeänsä.

Jos nyt olisi edes se yksi aikuinen joukossa. Ja muu kuin se lastenvalvoja.

Vierailija
14/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ex kieltäytyy ottamasta lapsia enää siinä vaiheessa kun nainen löytää uuden miesystävän. Hyvä keino kiusata, ettei ex vaimo saa yhtään vapaa-aikaa olla uuden kanssa. Alhaista joo, lapsellista joo, mutta sellaisiksi monet taantuu kun kyse on ex:n elämän vaikeuttamisesta.

Vierailija
15/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ex kieltäytyy ottamasta lapsia enää siinä vaiheessa kun nainen löytää uuden miesystävän. Hyvä keino kiusata, ettei ex vaimo saa yhtään vapaa-aikaa olla uuden kanssa. Alhaista joo, lapsellista joo, mutta sellaisiksi monet taantuu kun kyse on ex:n elämän vaikeuttamisesta.

vasta harkinta-aika ja jo pitää uuden kanssa touhuta, miksi ei jakseta sitä eroa viedä järkevästi loppuun, ihan jo lastenkin vuoksi.

Nythän ap sitten itse tästä kärsii...

Vierailija
16/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mieltä olen minä.

T: 11cm mies

Vierailija
17/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaaminen on lasten oikeus tavata etävanhempaa. Se ei ole lähivanhemman oikeus vapaapäivään eikä se ole etävanhemmat valvollisuus, vaan nimenomaan lapsen oikeus.

Jos etä vanhemnpi ei tapaa lasta, niin et voi pakottaa. Mutta jos lähi ei anna tapaamiselle, asian voi viedä eteenpäin uhkasakkoineen kaikkineen.

Olen sitä mieltä, että lapsen etu EI ole se, että etän on PAKKO tavata lasta. Jos mies ei halua tuon enempää tavata, niin se on parempi kuin ei mitään. Jo välimatka tekee omansa näille tapaamisille, ei ole järkevää ajella yht. 700 km + yöpymiset lasten tapaamisten takia.

Elatusmaksusta: se on etän velvollisuus. Se ei ole vapaaehtoista. Se on pakko. Jos ei suostu tulemaan lastenvalvojalle, käräjille vain. LV kyllä neuvoo eteenpäin.

Kelasta saa takautuvasti muutamalta kuukaudelta varsinkin jos oikeus antaa päätöksen että xx.xx. päivästä, näin uskoisin.

Ihan turhaan hermoilet. Systeemi on lähiÄITIEN puolelle.

Jos olet toimeentulotuen asiakas, siellä lasketaan tuloksi nuo elart ja kun et niitä saa, sekin huomioidaan, saat sen verran enemmän.

Vierailija
18/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat kyllä rahaa, mutta siihen se taitaa teidän osalta jäädä, lapsille kurjaa, mutta minkäs loukattu mies vois toisin tehdä. Mutta hyvä, jos sen 2krt kuukaudessa katsoo niitä sen la-su.

Tämähän on siis se klassinen joka toinen viikonloppu. Jos välimatka on pitkä, töitten jälkeen perjantaina pitäisi ajaa tapaamiselle, ei välttämättä ole jaksamista eikä mielenkiintoa. Ja kun välimatka on 350 km, miten hän muuten tapaisi kuin viikonloppuna? Joka toinen vkl on yleinen käytäntä tällöin. Joka vkl ei ole järkevä. Myös isä tarvitsee vapaaviikonlopun töistään, lapset myös vapaa-aikaa kotona vanhempiensa kanssa.

mutta onhan se harmillista ettei pääse seurustelemaan tämän enempää sen uuden äijän kanssa.

En ymmärrä minäkään, miski ei voi ensin erota kunnolla ja vasta sitten ottaa sitä uutta äijää siihen.

Vierailija
19/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksusta: se on etän velvollisuus. Se ei ole vapaaehtoista. Se on pakko. Jos ei suostu tulemaan lastenvalvojalle, käräjille vain. LV kyllä neuvoo eteenpäin.

Nyt on käsitteet sekaisin. MOLEMMILLA vanhemmilla on elatusvelvollisuus. Mutta jos ei ole vahvistettua elatussopimusta, niin kenenkään - edes kelan - ei tarvi maksaa kenellekään mitään.

Vierailija
20/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos antaisitte toisillenne tilaa luoda eron jälkeinen arkenne ihan rauhassa, ilman riitoja rahasta ja tapaamisista. Ei elämä voi muutamasta sentistä olla kiinni.

Ja, kun aika on kypsä niin lähdette pikkuhiljaa rakentamaan omaa maillianne, mikä on teidän lapsillenne parasta.