Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko tehdä osa-aikatyötä?

Vierailija
13.11.2012 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieniä lapsia, ja hoitopäivä 8-16 + työmatkat joka ikinen päivä kuulostaa aivan kohtuuttomalta mun korviini. Onneksi on vielä vanhempainvapaata jäljellä, niin ei vielä tarvitse moista huolehtia. Mut varmasti siirtyisin aikaisemmin takaisin työelämään, jos osa-aikatyötä olisi järkevästi omalla alallani tarjota.

Vierailija
22/30 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä, että osa-aikatyönteon mahdollisuuksia pitäisi parantaa. Nuorin lapseni on vastikään täyttänyt kaksi vuotta ja olisin ehdottomasti osa-aikatyössä, jos se olisi mahdollista! Työpaikallani ei kuitenkaan ole. Pyynnöt torpataan sillä, että se olisi liian hankala järjestää. Yksi äiti yritti luottamusmiehen kanssa saada osittaista työaikaa, no pomo sitten myönsi sen pitkin hampain. Ja tämä kyseinen työkaveri sai jatkossa kaikki paskimmat hommat hoitaakseen ja pomo puhui hänestä pahaa selän takana. En jaksaisi sellaista itse ja tuo työkaveri vaihtoikin työpaikkaa heti kun mahdollista.

Todella mielelläni olisin töissä vaikka kolmena päivänä viikossa, kaksivuotias jaksaisi kyllä sellaisen päiväkotiviikon. Mutta minusta viiden päivän viikot ja kymmenen tunnin päivät on liian rankkoja noin pienelle, siksi kitkuttelen vielä kotona vajaan vuoden. Ja käydään kirpparilta vaatteet, on otettu asuntolainaan lyhennysvapaa, syödään tarjousjauhelihoja ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten teen osa-aikatyötä. Ja omasta halusta.

Mitä työnantaja sanoi kun ilmoitit haluavasi tehdä osa-aikatyötä?

on lakisääteinen oikeus olla osittaisella hoitovapaalla ja lyhentää työaikaa, joten ei siihen kauheasti ole mitään sanomista. Teen tällä hetkellä 6 h päivää. Esimies ei ihan hirveästi tykkää, mutta meillä suhtaudutaan kuitenkin perhevapaisiin ja työn ja perheen yhdistämiseen yleisesti ottaen positiivisesti, joten kyllä tällä on esimiehenkin "siunaus".

Vierailija
24/30 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta (12v, 11v ja 7v). Teen 30h/vkossa.

Palkka on pieni, mutta onneksi mies tienaa sen verran että pärjäämme kuitenkin. Jää enemmän aikaa/energiaa perheelle.

Vierailija
25/30 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katainen on oikeassa tässä asiassa. Osa-aikatyötä pitäisi tukea perheellisillä ihmisillä.

Vierailija
26/30 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että osa-aikaisuus olisi yleisempää Suomessa, helpottaisi pienten lasten äitien työtaakkaa kotona ja kodin ulkopuolella.

Vierailija
27/30 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseksi, että se olisi sekä taloudellisesti että ajankäytöllisesti järkevää. Eli ei niin, että kuuden tunnin päivä, kahdeksan tunnin työ ja puolen kuun palkka....

Vierailija
28/30 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisia ja määräaikaisia töitä on netti pullollaan, mutta kokopäiväiset ovat aivan kiven alla.

Vierailija
29/30 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittaisella hoitovapaalla silloin, kun lapset olivat pienempiä. Olemme myös olleet mieheni kanssa molemmat osittaisella hoitovapaalla siten, ettei lapsia tarvinnut viedä hoitoon.

Riippuu varmaan työtehtävistä ja alasta, mutta mun silloisessa työssä oli parempi olla töissä osa-aikaisesti kuin kokonaan poissa.

Vierailija
30/30 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta halustani. Olisi täysaikainen vakituinen työpaikka, mutta teen omasta toiveestani 75% työaikaa. Nyt taas pelkään saanko ensi vuonna tehdä sitä edelleen. Minulla ei ole mitään halua tehdä täyttätyöviikkoa niin kauan kun työ on vuorotyötä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi