Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette kayta kierukkaa?

Vierailija
12.11.2012 |

Todella varma ja vahahormooninen vaihtoehto joka ei altista samoille haittavaikutuksille kuin pillerit. Hormonivaikutus on paikallinen ja ei yleensa edes mitattavissa veresta. Tietenkin kuparikierukka on taysin hormooniton.

Monilla myos kuukautiset jaavat pois ja kierukka (hormonio) suojaa kohdunkaulan syovalta. Ei siis vuotoja ja kramppeja tai ainakin paljon vahisempaa kuin ilman hormonikierukkaa.

Lisaksi yleensa raskautuminen onnistuu poiston jalkeen nopeammin kuin pillereiden jalkeen.

Kuten alempana viestiketjussa kirjoitinkin samaa varmuusluokkaa sterilisaation kanssa 3/1000 jos oikein asennettu kokonaan kohtuun eika jaanyt osittain kanavaan.

Ihan mielenkiinnosta siis kysyn, miksi aika harvat kayttavat kierukkaa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette kayta kierukkaa?

t.m31

Vierailija
22/36 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ihan kiva siihen asti, kunnes kohtu tunki moisen rojun ulos.

En lannistunut vaan laitatutin myöhemmin toisen, joka tuli sitten pihalle keskenmenon kera.

Ja se oli mallia hormooni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti kierukan langat on liian pitkät.

No siis ap:n kysymykseen: luulen, että monella on syynä sen kalleus (vaikka se on pidemmän päälle kaikista halvin) ja se, että hintansa puolesta se kannattaa käyttää "loppuun" eli sen 5 vuotta. Itse liputan hormonikierukan puolesta (kuparikierukkalapsia tiedän liian monta, joten sitä en laittaisi missään nimessä!). On tämä niin helppo ehkäisykeino eikä tarvi pillereitä käyttää!!

Vierailija
24/36 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

gynen kanssa juttelin ja kyllä se vaikuttaa joillain pahastikin ihoon

Vierailija
25/36 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulle suositeltiin neuvolassa synnytyksen jälkeen hormonikierukkaa. Tosin mä olen ottamassa kuparikierukan, koska olen sen verran luulotautinen e-pillereiden jälkeen, etten enää halua mitään hormonaalista ehkäisyä. Esim. kahdelle mun kaverille pärähti akne hormonikierukasta, vaikka sen pitäisikin vaikuttaa vain paikallisesti. :/

Vierailija
26/36 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasta "hallitusta" tulehduksesta ja vierasesineedtä on mielestäni erittäin vastenmielinen.

Vierailija
27/36 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputtelu jatkui ja jatkui. Iho huononi hirveäksi. Lihotti.

Vierailija
28/36 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikierukka:

-ensin yli kolme kuukautta jatkunut runsas vuoto, jonka jälkeen satunnaisesti erittäin runsaat 6-8 päiväiset menkat. Kierron pituutena siis 2-8 viikkoa

-jalkojen aivan järjetön turpoaminen. Mitkään housut eivät menneet sääristä

-jatkuva kipu alaselässä (lakkasi heti kun kierukka otettiin pois)

-kun kierukka otettiin pois myös masennus yms oireet lakkasi

-lisäksi muita pienempiä oireita

Ultralla tarkastettiin pari kertaa että oli varmasti oikealla paikallaan. Puol toista vuotta sitä kattelin ja odottelin että josko ne oireet tasaantuisi ja elimistö siihen tottuisi. Ikinä en enää hormonikierukka ota vaikka mulle siitä maksettais miljoona.

Kuparikierukka lisää yleensä vuotoja, joten se ei mulla ole vaihtoehto.

Vierailija
29/36 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole tarvinnut ottaa. Pillereitäkin on tarvinnut syödä yhteensä ehkä 5 laattaa ja ovat olleet helpot ja toimivat. Nyt on mies, jolta johdot poikki, joten ei taaskaan tarvitse mitään.

Vierailija
30/36 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaneet haluttomuutta, sen tekee todennäköisesti hormonikierukkakin, koska juuri sitä hormonia siinä on.

Vierailija
31/36 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino nousi 15 kg. En halua hormonikierukkaa.

Vierailija
32/36 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten odotan kuukautisia ja toivon etten ole raskaana. Kierukka oli valunut itsekseen kanavaan joten hyvällä tuurilla seilattu neljän vuoden ajan...

Vierailija
33/36 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi sain siitä kohtutulehduksen (kuparikierukka). Ne vuodot ja kivut mitä siihen liittyi, olivat aivan hirveitä.

Langat pistelivät miestä.

Ei kiitos, ei koskaan enää moista härveliä.

Vierailija
34/36 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkaa, sitten hakeuduin masennuksesta mtt:oon, jatkuva tulehdus alapäällä aiheutti haittaavia hajuja ja halut oli nollassa.

Ja kas, kaikki oireet katosivat kierukan poistoon, enkä enää ollutkaan mtt-potilas.

Vierailija
35/36 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kayta

Vierailija
36/36 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kayta

Eihän sulla ole minkäänlaista sexsielämää'