Autokoulun opettaja hoitaa bisneksiään ja soittelee puheluita & hermostuu kuskin töpeistä tosi helposti ajotunnin aikana.
Onneksi ei siis minun opettajani, vaan saman autokoulun toinen opettaja. Pari samaan aikaan teoriatunnit aloittanutta tyttöä/naista avautui minulle pari päivää sitten. Kyselivät minun opettajani tapaa opettaa ajamista ja tuntuivat olevan tosi kypsiä omaan opeensa. Kuulemma kun aavan parkkialueen autonkäsittelytunnit ja pari kaupungilla-ajotuntia oli käyty läpi, ryhtyi tuo herra hoitamaan muita juttuja kuin opetusta. Puhelimeen pölistessään lähinnä vain osoittelee kädellään, mihin pitäisi kulloinkin kääntyä. Huomasin joku aika sitten, että eräs kolmas autokoululainen oli vaihtanut kesken autokoulun tuon puhelimeenhölöttäjän samaan opettajaan kuin minulla on.
Kylläpä itsellä taisi käydä tosi hyvä tuuri opettajan suhteen. Opettajani on hyvin rauhallinen ja kärsivällinen sekä jaksaa melko tarkkaan selittää etukäteen, miten kulloisessakin seuraavassa liikennetilanteessa pitäisi toimia. Ja vaikka vilkun laittaminen/poistaminen & ykköselle pysähtyessä vaihtaminen tuppasi yhteen aikaan unohtua kovin usein, ei hän tuntunut koskaan hermostuvan. En todennäköisesti olisi inssikunnossa reilu viikon päästä, jos opettajani olisi ollut tuo helposti hermostuva ja puheluita solkenaan soittava tapaus.
Mitenkähän noiden huonoa opetusta saaneiden olisi mahdollista saada jonkinlaista korvausta varsinkin, jos joutuvat ottamaan lisätunteja ? Lisätunnin hintahan on yli viisikymppiä. Toivottavasti heidän on tuossa tapauksessa ainakin mahdollista vaihtaa opettajaa lisäajotunneiksi.
Kommentit (7)
kannattaisi rankasti valittaa autokouluun heti kortin saatuaan.
Jos ei onnistu, voi pyytää omat paperinsa mukaan ja mennä naapuriautokouluun.
Se on *palvelua*, jota te ostatte. Jos ei palvelu miellytä, ei sitä tarvitse ostaa enempää, vaan voi ostaa tarvitsemansa palvelut jostain muualta. Tietysti ongelma on siinä, jos paikkakunnalla on vain yksi palveluntarjoaja, mutta siinäkin tapauksessa kannattaa valittaa. Autokoulun opettaja ei pysty mitenkään estämään kortin saamista, joten kannattaa valittaa jo opetteluvaiheessa, jos tuntuu siltä, että opetuksen laatu ei vastaa hintaa.
Opelle voi varmaan sanoa jo tunnin alussa, että koska minä maksan tästä, toivon, että pidät puhelimen kiinni.
siis sehän on periaatteessa kuski, ainakin mun autokoulussa sanottiin niin
autokoulu on niin kallis systeemi että valittakaa ihmeessä, ja kuluttaja-asiamies omassa kunnassa voi auttaa
ei asiasta puhuta autokoululla suoraan. Varmasti loppuisi open kännyjorinat.