kertokaa mitkä on SUPERlämpimät kengät aikuiselle
olen kokeillut kuomat (menettelee), viking goretex talvkengät (kylmät), UGGIt (kylmät) ja SOREL kengät (nekin kylmät). En ymmärrä, miten jalkani vaan palelevat kaikissa lämpimäksi mainostetuissa kengissä. Niinkuin vaikka UGGeissa tai Soreleissa (tosin ne oli sellaiset sorelit missä ei ollut huopasukkaa, ehkä vaikuttaa asiaan).
onko todella ainoa vaihtoehto huopikkaat? Ne kun loskakelillä on aika huonot.
Kommentit (51)
Eihän pakkaskengän tartte vettä pitää, pidä suojasäällä eri kenkiä!!
Lämpimät pohjalliset ja jalkaan ohuet villasukat. Puuvillasukkia ei kannata käyttää, koska villa lämmittää paremmin.
Minulla on hyiset jalat, jotka pitävät kyseisistä saappaista.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2012 klo 15:21"]
Märillä keleillähän ei koskaan ole kovin kylmä, eli ihan perus Goretexit käy. Ne taas ei ole ollenkaan riittävän lämpimät kunnon pakkasille, mutta silloin ne Kuomat, UGGit tms toimii koska eihän pakkaslumilla mikään kenkää kastele.
[/quote]
Outo ajatuksenjuoksu tässä, vai onko oletuksena käydä ulkona ja sitten palata sisälle kuivattamaan kenkiä pakkaslumikeleillä? Koska oikeassa elämässä saattaa joutua noillakin keleillä ensin ulos, sitten vaikka bussiin, sitten ulos, sitten kauppaan, ulos, sisälle, ulos, sisälle... Ja joka kerta kylmästä lämpimään mennessä se kengän päälle kerääntynyt lumi sulaa ja kastelee sen kengän, joka ei pidä kosteutta.
Timberlandit.
Mulla on vedenpitävät pitkävartiset Timberlandin kengät, missä on aitoa villaa sisus. Olen ostanut tarkoituksella sen verran isot kengät, että mahtuu paksu villasukka vielä alle. Huom! Tärkeää on, että villasulla on paljasta jalkaa vasten, ei mitään puuvillasukkia väliin!
200 euroa noihin kenkiin oli hyvä investointi!
Mulla on Sievin mummomalli. Tän tyyppiset, mutta pajon vanhempaa mallia: www.sievi.com/fi/tuotteet/vapaa-ajan-jalkineet/naisten-talvisaapikas-22… Ollut varmaan viisi vuotta, villapohjasukan kanssa tarkenee kovillakin pakkasilla.
Linkki uusiksi:
http://www.sievi.com/fi/tuotteet/vapaa-ajan-jalkineet/naisten-talvisaapikas-22-22324-222-3vr
t. 5.
Eikun 34:n linkin laittoi siis 33, 5 oli toisessa kesksutelussa..anteeksi aito 5.
Minulla on El Naturalistan neulevarsikengat, ovat olleet hyvat aina loskakeleista -40 asteeseen, eika ole palellut. Jo viidetta vuotta, vielakin nayttavat hyvalta kun jaksaa joskus rasvata!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2012 klo 04:09"]
Eihän pakkaskengän tartte vettä pitää, pidä suojasäällä eri kenkiä!!
[/quote]Nimenommaa. UGGit pakkasille sitten kun ei oo loskaa eikä suojaa.
Mulla on nämä UGGit:
http://www.uggaustralia.co.uk/adirondack-tall/5498.html
Maksoivat maltaita, mutta ovat lämpimät. Sisällä aito lampaankarva ja kumikärki. Toimii sekä kuivalla että loskaisella kelillä.
Mitkään eivät ole lämpöisemmät kuin moonbootsit. Ei mitkään ohuet lipare kopiot vaan ne törkeän paksut, aidot kuukengät. -30 asteessa olen käyttänyt eikä ole palellut.
Parhaat ovat kyllä Kuomat. Mutta niin isot että mahtuu parit tooosi paksut villasukat.
Merrelin kengät ovat lämpimimmät mitä itse olen koskaan kokeillut,suorastaan kuumat,sopisivat varmaan sulle
Moon bootsit on huippulämpimät seisoskelukengät. Urheiluväki, toimitsijat käyttävät paljon kisapaikoilla ym.
Kuomat!!!! Ainoat lämpimät. Piste.
Merreleitä minäkin suosittelen. Minulla Merrelin Snow Furyt ja ovat lämpimät :) Oikeanlaiset sukat vaan jalkaan. Pakksella villapohjasukka tai ihan koko villaa ja plussakeleillä sittem ohuempaa.
Tarvitset kahdet kengät:
Vedenpitävät kengät loskakelille - vaikka kumisaappaat + villasukka tai ainakin villapohjallinen.
Ja sitten ne Kuomat tms (taas villasukkavaralla, ei liian pieniä) kunnon pakkaskeleille.