Oletko kokeillut rukoilua kun olet tarvinut apua?
Jos et ole, niin miksi näin? Mitä menettäisit kokeilemalla. Jos olet, niin mitä tapahtui?
Kommentit (20)
Olin hyvin vaikeassa tilanteessa.Ikää minulla oli 18 vuotta. Äitini oli heittänyt minut kotoa ja asuin väliaikaisesti tuttavani luona.
Kirkossa oli esirukousta pyytämässä myös hemaiseva blondi joka itki papille että hänellä on vaikeaa. No pappi katsoi meitä ja valitsi sitten blondin auttamisen.Hän asetti kätensä blondin ympärille ja lohdutti tätä tunnin ajan. Kun tilaisuus oli ohi sanoi pappi minulle että valitettavasti emme ehtineet rukoilla puolestasi mutta tule joku toinen päivä uudestaan.
En ole mennyt. Uskon siihen että ihminen pärjää jos vain yrittää. Olen päässyt jaloillen ja eronnut kirkosta.Äitiäni en ole myöskään tavannut sen jälkeen. Hän on muuten harras kirkkoihminen.
olen ja saanut apua ja lohdutusta Jeesukselta :)
asia,jota pyysin toteutui, mutta koskaan en saa tietää oliko sattumaa vai oliko taivaanisällä sormensa pelissä. Tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta.
Tyttöni selvisi elossa ilmankin.
Meitä rukoilijoita on kaikkialla.
Tuntuisi niin typerältä, kun ei kerran kuitenkana usko siihen rukoiluun tai jumalaan ylipäätään.
Olin hyvin vaikeassa tilanteessa.Ikää minulla oli 18 vuotta. Äitini oli heittänyt minut kotoa ja asuin väliaikaisesti tuttavani luona.
Kirkossa oli esirukousta pyytämässä myös hemaiseva blondi joka itki papille että hänellä on vaikeaa. No pappi katsoi meitä ja valitsi sitten blondin auttamisen.Hän asetti kätensä blondin ympärille ja lohdutti tätä tunnin ajan. Kun tilaisuus oli ohi sanoi pappi minulle että valitettavasti emme ehtineet rukoilla puolestasi mutta tule joku toinen päivä uudestaan.
En ole mennyt. Uskon siihen että ihminen pärjää jos vain yrittää. Olen päässyt jaloillen ja eronnut kirkosta.Äitiäni en ole myöskään tavannut sen jälkeen. Hän on muuten harras kirkkoihminen.
Mutta täysin ton yksittäisen ihmisen vika..
aina olen saanut apua ennemmin tai myöhemmin. Pari kertaa kuin suoraan taivaalta seuraavana hetkenä.
ja olen saanut usein apua ihmellisellä tavalla, mutta on käynyt niinkin, että rukous ei ole tuottanut minun toivomaani tulosta, mutta vuosien kuluttua olen huomannut, että, miksi niin kävi.
en ole mikään lahkolainen vaan ihan tav. perus kristitty ilman mitään hihhulointia.
Jumala auttaa
esim. Läheisellä nuorella ihmisellä epäiltiin syöpää, ja rukoilin, että jos joukostamme jonkun olisi syöpä saatava, että se olsin minä, sillä kestäisin sairauden parhaiten.
Läheiselläni ei sitten syöpää ollut ja itse sairastuin usean vuoden päästä syöpään, josta olen nyt hyvää vauhtia toipumassa.
Enkä moiti Jumalaa taudistani, kun ajattelen, että rukous pelasti nuoren ihmisen.
enkä usko kirkonsaarnaamaan oppiin. Uskon kuitenkin johonkin meidän ulottumissamme olevaan hyvyyteen ja siihen, että keskuudetsamme kuolleet eivät ole kadonneet.
Joskus kun olen ollut oikein onneton, olen pyytänyt edesmennyttä äitiäni lohduttamaan ja olen nähnyt hänestä unta.
Tästä voi olla eri mieltä, olenko rukoillut ja onko ääitini oikeasti vastannut vai onko kyse omasta alitajunnastani.
Lohtua olen kuitenkin saanut ja samaa toivon kaikille tarvitseville. Vaikka en kirkon julistukseen (tai minkään lahkon sen paremmin) usko, en myöskään usko, että elämä päättyy kuolemaan kokonaan.
Ongelmat vain suurenivat ja ahdinko syveni kunnes yritin itsemurhaa ja päädyin vatsahuuhtelun kautta teholle.
Enpä ole tuon koommin rukoillut tai edes uskonut, että olisi jotain jumalaa.
Jeesus paransi kaikki sitä haluavat,ajoi ulos henkiä, auttoi aina. Jumala voinkyllä sallia kärsimyksiä meidän elämässä ja opettaa niiden kautta muttei koskaan lähetä meille esim. Syöpää. Meillä on aina oikeus ja etuoikeus oikeastaan rukoilla apua häneltä ja hän kuulee. Kannattaa kokeilla, itse olen saanut huippuja rukousvastauksia, uuden työn kiusattuna olon sijaan jne jne.
Minulla oli todella raskas elämäntilanne ja rukoilin pitkän ajan kuluessa moneen otteeseen enkä saanut mitään apua. Ahdistuin vain entisestään.
Myöhemmin isäni ollessa kuolemassa syöpään, hänen puolestaan kävivät rukoilemassa erään lahkon edustajat. Ei ollut apua siitäkään. Isäni kuoli ihan siinä ajassa kuin lääkäri oli kertonutkin.
Enää en rukoile enkä kuulu kirkkoonkaan.
koska en näe mitään syytä rukoilla.
Näin ja näin". Ei apua!
Pari vkoa sitten koin ihan totaalisen romahduksen erään tapahtuman vuoksi ja rukoilin apua. Sain rauhan ja olo on ollut levollinen sen jälkeen. Eli apua saa kun sitä oikeasti tarvitsee!
yritit siis käydä kauppaa jumalan kanssa? Jos siis häneen uskot...Jos teet sitä ja tät mitä haluan niin minä lipaan...
Todella alkeellista minusta! Itse en usko jumalaan (en isolla J:lläkään), mutta jos uskoisin, en sentään ryhtyisi tinkimään!
mm. mies pääsi eroon riippuvaisuuksista, menimme naimisiin ja olemme nyt kahden lapsen vanhemmat. Kaikki tapahtui rytisten.
Tai toimi, mutta päinvastoin. Tapahtui aina päinvastoin kuin pyysin, lakkasin tosiaan uskomasta siihen hommaan.
Ihan turhaa hommaa, enää vuosiin en ole vaivautunut.
yritit siis käydä kauppaa jumalan kanssa? Jos siis häneen uskot...Jos teet sitä ja tät mitä haluan niin minä lipaan...
Todella alkeellista minusta! Itse en usko jumalaan (en isolla J:lläkään), mutta jos uskoisin, en sentään ryhtyisi tinkimään!
Tosi monesti ajatellaan, et "jos vaan tähän saan apua, niin sit minä toimin niinjanäinjanoin.."
ja mitä tapahtuu.. kaikki ihmisen lupaukset unohtuu samantien kun vastaus rukoukseen on saatu! :) (siis nimenomaan se sillä kertaa mieluinen vastaus)
ap
Tyttöni selvisi elossa ilmankin.