Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tarvitsisin fiksua tietoa ja kommenttia muutamasta Helsingin alueesta. Kiitos, jos autat.

Vierailija
12.11.2012 |

Muutto Helsinkiin edessä vuoden sisällä ja seuraavilta alueilta olemme katsoneet asuntoa.

Paloheinä

Itä- ja Länsi- Pakila

Lauttasaari

Lehtisaari

Tapanila

Käpylä

En juuri tunne Helsinkiä ja siksi on tosi vaikeaa ostaa asuntoa mistään sieltä. Lapset meillä ovat ikävälillä 2-10 - vuotiaita. (3 kpl)

Olen kiitollinen avustasi!

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein Itäkeskuksessa, mutta paikka on kyllä masentava. Uskon, että siellä asuu normaaliakin väkeä, mutta jos maalta päin sinne tupsahtaa, voi olla ahdistuksen ajat edessä. Vielä tuplaten lasten kanssa.

Pientaloalueet voivat olla ihan hyviä, mutta jos asiointialue ja koulut ovat Itäkeskuksen tyylisissä paikoissa, järkevä hakeutuu muihin ilmansuuntiin.

Kaikki Itä-Helsingin koulut, kaupat ja palvelut sijaitsevat Itiksessä tai "vastaavan tyylisissä paikoissa" (mitä ikinä tarkoittaakaan???), joissa on välttämättä asioitava, joten Itä-Helsinki kokonaisuudessaan on sinulle ja muille järkeville maatiaisille LOL asumiskelvotonta aluetta. Toisaalta ei mikään menetys jos pysyt poissa, mutta oletko nyt varmasti ymmärtänyt kuinka laajasta alueesta puhut? Itä-Hki käsittää lähes puolet Hgin maapinta-alasta.

Elämänlaadusta noin hyvin tietävänä kertonet meille muillekin sen pk-seudun lähikaupan tai ostarin, jonka lähistöllä EI koskaan pyöri spurguja. Innolla odotan.

Vierailija
102/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä puhuta...tutustuin ainoastaan Oulusta kotoisin olevaan äitiin joka sittemmin muutti takaisin sinne.

Mutta se olikin erityisen kiva ihminen, todella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kehuisin myös Herttoniemeä ja Herttoniemenrantaa jos idässä on töissä. Metro on lähellä, palveluita on mitkä määrät ja itis+keskusta ihan vieressä.

Herttoniemi ok! Herttoniemenranta aneeminen, asfalttinen, harmaa betonikyhäelmä.

Talot kasvavat suoraan ylös asfaltista ja alla harmaa jalkakäytävä.

Talot tietysti harmaita ja kaikki toistensa kopioita! = Helvetti.

Vierailija
104/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Maununneva? Rauhallinen ja kodikas alue, hirmu mukavia ja jalat maassa olevia ihmisiä, paljon lapsiperheitä, hyvät harrastusmahdollisuudet... Vähän halvempi kuin Paloheinä ja samalla vähän vähemmän elitistinen. Meillä ei budjetti riitä tarpeeksi isoon, muuten lähdettäisiin kiljuen sinne.

Vierailija
105/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava vihreä pientaloalue, kivoja ihmisiä, hyvät koulut ja opettajat, hyvät harrastusmahdollisuudet. Pieni "kylämäinen" meno, ihmiset tuntevat toisensa joko naapuruudesta, lasten koulusta tai harrastuksista, pururadalta, laduilta tai koiran ulkoilutuksesta.

Omilla autoilla lentokentälle ja itä-Helsinkiin pääsee tosi helposti ja näppärästi ruuhkaliikennettä "vastaan". Varmaan jossain vaiheessa valmistuu myös se uusi jokerireittikin.

Vanhin lapsesi saa täällä varmasti kavereita, oman 5-luokkalaisen lapseni luokalle on tullut muutama uusi oppilas viime vuosina - ja todella hyvin ovat päässeet kaveriporukoihin mukaan.

Vierailija
106/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuteni länsi-Helsingissä. Nuorena muutin Malmille ja olin töissä Puotinharjussa. Vasta siellä v. 93 näin ensimmäisen kerran Helsingissä muna-ukkoja. Niitä heilui niin Puotinharjun ostarilla kuin puskissa pyöräilyreitillä matkalla töistä kotiin. Pelkäsin henkeni kaupalla kun ajelin vuorotöistä kotiin. Ja ihan varmasti vuodet ovat tehneet alueesta vieläkin pahemman.

Ei itään, yök!

Vierailija
107/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omasta mielestäni:

Jos rahasta ei kiinni , niin Paloheinä ja Pakilat ja Torpparinmäki varmasti idyllisiä alueita. Pientaloja. Itse olen liian urbaani ja haluan olla enemmän "sykkeessä".

Käpylässä olen asunutkin, ja suosittelen lämpimästi, selkeästi vilkkaampi ja eläväisempi "urbaanimpi" alue. Paljon myös kerrostaloja, loistavat kulkuyhteydet.

Lauttassaari on huono sijainti teille.

Tapanila on aika skutsissa, paitsi jos liikkuu junalla töihin. Muuten kiva alue.

Viikki on todella uusi alue 90 prossaa kerrostaloja, ja todella tiiviisti rakennettu. Itse asun täällä, mutta koska niin uusi alue, niin täältä puuttuu "sielu". Todella paljon lapsiperheitä ja koiria! Päiväkodit tosi täynnä.

Oulunkylä on kiva paikka, ostari vanha ja kulahtanut, mutta ei se niin kamalaa ole. Päiväkodit tosi täynnä.

Kumpula on käpylän oloinen paikka, lisäisin sen listaan.

Mut hyvät alueet olit listaasi jo valinnut.

Vierailija
108/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuteni länsi-Helsingissä. Nuorena muutin Malmille ja olin töissä Puotinharjussa. Vasta siellä v. 93 näin ensimmäisen kerran Helsingissä muna-ukkoja. Niitä heilui niin Puotinharjun ostarilla kuin puskissa pyöräilyreitillä matkalla töistä kotiin. Pelkäsin henkeni kaupalla kun ajelin vuorotöistä kotiin. Ja ihan varmasti vuodet ovat tehneet alueesta vieläkin pahemman.

Ei itään, yök!

muna-ukkoja? Siis itsensäpaljastajia? Noh, mä olen nähnyt Helsingissä tasan kerran itsensäpaljastajan. Se tapahtui keskuspuistossa jossakin Pohjois-Haagasta pohjoiseen.

Vierailija
109/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä idyllinen ja kiva pientaloaluehan tuo Maununneva on (ja Hakuninmaa myös ihana!), mutta käsittääkseni kouluun mennään Kannelmäkeen. Ja Kannelmäen rauhaton puoli (aseman seutu, vuokratalot) ei ole sitä seutua, jossa haluaisi lapsensa hengaavan tai kaveeravan sen porukan kanssa..

Monen kivan pienen omakotitaloalueen ongelma tämä, että liian lähellä joku kamala slummi ja yhteinen koulu siellä :(

Vierailija
110/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maununnevalta. Täällä on myös hyvä yksityinen peruskoulu, lisäksi haagan koulut lähellä. Meidän lapset ovat lähikoulussa eli Kannelmäen peruskoulussa. Ei valittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan