Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tarvitsisin fiksua tietoa ja kommenttia muutamasta Helsingin alueesta. Kiitos, jos autat.

Vierailija
12.11.2012 |

Muutto Helsinkiin edessä vuoden sisällä ja seuraavilta alueilta olemme katsoneet asuntoa.

Paloheinä

Itä- ja Länsi- Pakila

Lauttasaari

Lehtisaari

Tapanila

Käpylä

En juuri tunne Helsinkiä ja siksi on tosi vaikeaa ostaa asuntoa mistään sieltä. Lapset meillä ovat ikävälillä 2-10 - vuotiaita. (3 kpl)

Olen kiitollinen avustasi!

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen itäpuolella Helsinkiä.

ap

Ok, no tämä rajaa aika hyvin. Ei missään nimessä Lauttasaareen, olisitte siellä aivan sumpussa.

Enemmän siis pohjoiseen tai itään. Jopa Vantaallekin?

Jos lentokentälle töihin menevä tekee vuorotöitä (lentäjä, lentoemäntä), niin silloin pääsee usein liikkumaan ruuhka-aikojen ulkopuolella. Jos menee ruuhka-aikoina, niin isot tiet on tukossa.

Jos ei ole pientalohinkua, niin idässä esim. ns. vanha Herttoniemi on kivaa aluetta, samoin Roihuvuori. Samoin Myllypuron okt-alue jees.

Jos haluaa pihaa, niin itäisessä Helsingissä on paljon mahtavia alueita meren lähistöllä / rannalla. Esim. Laajasalo on Helsingin suurin saari, mielettömät maastot ja meri joka paikassa. Toki rumia kerrostaloalueitakin, mutta ne tekevät sen ettei mikään elitistinen paikka (vrt. Kulosaari).

Kouluihinkin ehkä kannattaa kiinnittää huomioita...

Vierailija
42/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en osaa sanoa noista alueista mitään, mutta halusin kommentoida tuota helsinkiläisten pelkoa. Me asutaan Töölössä (keskustan lähellä) ja meillä on pieni lapsi. Olen hänen kanssaan tutustunut tosi moneen lähialueen perheeseen, joissa on samanikäisiä, sekä nyt hoitovapaalla ollessani myös naapureihini. Kaikki mukavia ihmisiä! Kun käy pelkästään töissä eikä vietä aikaa taloyhtiön pihalla tai lähitoiminnoissa, jää naapurit yms helposti vieraaksi, mutta kun on osallisena jossain, niin kyllä ihmiset ottavat uudetkin tyypit mukaan! Älkää siis pelätkö helsinkiläisiä!!

Ja tervetuloa kaupunkiin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloheinä, Pakilat, Oulunkylä ja Käpylä on siinä mielessä hyviä, että normaaleina ruuhka-aikoina lentokentälle ja takaisin ajaa ruuhkan vastaisesti. Aamuisin ruuhkaa on Tuusulantiellä nimenomaan Helsinkiin päin, iltapäivällä Tuusulan suuntaan. Samoin Kehä 1 aamuisin suurempi paine länteen ja iltapäivällä itään.

Vierailija
44/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat kerta lentokentällä ja itä-Helsingissä, ehdottomasti kannattaa muuttaa pohjois tai itä-Helsinkiin!

Lauttasaaren voitte unohtaa heti, ellette halua reilu tunnin mittaista työmatkaa per yksi suunta.

Idässä hyvä asuinalue on Aurinkolahti!

Vierailija
45/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän oudoksutti, ettei ap. sano mitään asumisen hinnasta? Lähes kaikki alueet alkuperäisessä viestissä kalliinpuoleisia, siis niin kalliita, ettei ainakaan itsellä olisi kunnon perheasuntoon (n. 110 neliötä tai enemmän) varaa... Asun itse lasteni kanssa Vuosaaressa, kerrostalossa. Tavallisia ihmisiä mekin ollaan, eikä mitenkään pelottavia. Eikä ole elintasokilpailua naapureiden kanssa. :-)

Monet viestissä kehuivat Käpylää. Ainakin osa näistä puutaloista on sillä tavoin persoonallisia (nitiseviä portaita, oudonmallisia ja ahtaita huoneita, vanhan talon hajuisia), ettei olisi mun juttu, vaikka olisi varaakin.

Ja kuten muutkin vastaajat jo kommentoivat: kaiken a ja o ovat hyvät liikenneyhteydet.

Vierailija
46/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kuin Marjaniemi, sillä koulut ovat lähellä. Vartiokylästä on hyvät yhteydet keskustaan (metro) sekä helppo Kehää (1 tai 3) pitkin hurautta autolla lentokentälle. Itäkeskuksessa on palvelut ja meri lähellä. :)

Vierailija
47/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylihintainen pieni alue jonka ihan vieressä on somalikeskittymä... Sinänsä hieno kyllä joo että merenrannassa ja talot itse Aurinkolahden alueella uusia, mutta kun siinä vieressä on ihan toisenlaisia paikkoja. Minä en maksaisi ikinä siellä olevasta kämpästä niitä hintoja mitä niistä pyydetään.

Vierailija
48/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikki ja Käpylä ovat myös kivoja. Kaikilta näiltä alueilta on hyvät kulkuyhteydet mainitsemiisi työpaikkojen suuntiin.

Missään mainitsemissasi alueissa ei ole mitään vikaa, mutta rajaisin asuinalueet työmatkaan menevän ajan mukaan.

Tuolla teidän budjetillanne pitäisi saada oikein kiva koti. Itse olen muuttanut Helsinkiin monen muun tavoin muualta suomesta ja saanut ihan kivasti kavereita. Lapset saavat kavereta takuuvarmasti koulusta ja päiväkodista sekä harrasksista. Itsellesikin niitä löytyy harrastukista ja töistä, kun näet vhän itse vaivaa.

Netissä on muuten sellainen lapselle kaveri -palvelu, mistä voisi olla teille myös iloa.

Vierailija
49/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä olla ennakkoluuloinen, vaikka AV:lla Itä-Helsinki haukutaan aina. Suurin osa haukkujista ei ole koskaan idässä asunut.

Mua kiinnostaa tietää, miten nää lähiöiden kaihtajat asuu. Kaikki sanoo, että lähiöt ei kelpaa, mutta kuinka monella on oikeasti varaa pk-seudulla asua jossain muualla:-O

Toinen vanhemmista käy töissä lentokentällä ja toinen itäpuolella Helsinkiä.

ap

Vierailija
50/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n perheen asunnon hintatason katto on noin 700 000 tuhatta euroa.

Vierailija
51/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin noita yhteyksiä miettisin. Sikäli Lehtisaari ja Lauttasaari jäisi pois.

Elämä on rikasta, hienoa ja kirjavaa, kun ei asetu muiden yläpuolelle. Musta on hyvä, että lapset asettuvat tietyssä mielessä sinne välimaastoon. En halua, että he kasvavat "hienon" ja "elitistisen" kaupunginosan keskellä ja leikkivät vain "parempien perheiden" lasten kanssa.

Meidän naapureina on mm. venäläisiä, intialaisia, ruotsalaisia, ekohippejä, julkkiksia ja uskovaisia. Lisäksi tosi varakasta väkeä sekä varsin vaatimattomasti toimeentulevia. Mukavia ihmisiä kaikki, ja kasvattavat hienosti lapsiaan.

Olen itse käynyt maineeltaan hieman kyseenalaista peruskoulua, eikä tuo ole tahtia haitannut. Päin vastoin. Luultavasti joku syk olisi saanut mun mielen järkkymään.

Vierailija
52/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa te niitä pelkäätte? Ei ne ulkopuolisten kimppuun käy. Korkeintaan keskenään voivat joskus tapella. Ne kyllä aistii tommosen pelon ja voi just siks ruveta vittuillee. Kai nyt niitä vituttaa kun niitä ei pidetä ihmisinä. Sama juttu narkeilla. Kun niihin suhtautuu ihmisinä, ei niistä mitään ongelmaa ole. Älkää osoittako pelkoa, älkääkä suhtautuko alentavasti, älkääkä varsinkaan siirtäkö sitä lapsillenne. Ei ne mitään pelottavia mörköjä ole. Enemmän tommonen asenne "heikompaa ainesta" kohtaan on pelottavaa.

Vierailija
53/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtisaari ja Munkka tulee vahvoina perässä.

Vierailija
54/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha Tapanila kiva mutta rakennettu paljon vuokra kerrostaloja joissa asuu juoppoja ja narkkareita. Viikki jo aikamoinen sossu- pommi.

Vierailija
55/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylihintainen pieni alue jonka ihan vieressä on somalikeskittymä... Sinänsä hieno kyllä joo että merenrannassa ja talot itse Aurinkolahden alueella uusia, mutta kun siinä vieressä on ihan toisenlaisia paikkoja. Minä en maksaisi ikinä siellä olevasta kämpästä niitä hintoja mitä niistä pyydetään.

Ihan samanlaista, hyvää aluetta tämä Vuosaari on! Paljon lapsiperheitä, aivan mahtavat urheilu- ja ulkoilumahdollisuudet -uimahalli, futiskentät, jäähalli, pururadat, urheilukenttä, uimarantoja jne. Metrolla ja busseilla pääsee nopeasti eri suuntiin, kaikki välttämättömät palvelut lähellä, useita kouluja ja päiväkoteja.

Vierailija
56/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpylä ja kumpula ovat kaikista pahimmat! Todella sairasta kuppikuntaisuutta ja pelleä boheemielitismiä. Pitävät itseään niin erinomaisina ja pilkkaavat muita. Niiden pennut vetävät siideriä puutalojensa pihoilla ja huutelevat pensasaidan takaa ohikulkijoille, jotka ei istu niiden muottiin. Muuten hyviä alueita, mutta ne ihmiset pilaavat ne. Jos ette halua joutua pilkan kohteeksi, niin älkää muuttako sinne. Käpylän ja kumpulan kyläjuhlat ovat ihmeellisiä keskiluokan egon kohottamistilaisuuksia niille. Pitävät itseään kovin sivistyneinä, vaikka todellisuudessa ovat kaikkea muuta.

Vierailija
57/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pian.

Myös Itä-Helsingissä on ihania alueita esim merenrannalla. Marjaniemi jne. Pääsee kehää pitkin kentälle.

Vierailija
58/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtisaari ja Munkka tulee vahvoina perässä.

Mutta luitko ketjua ollenkaan? Toinen töissä Itä-Helsingissä ja toinen lentokentällä (vai oliko sen lähellä). Larusta lentokentälle on aivan toivoton matka. Puhun kokemuksesta. Munkka onkin sitten eri juttu.

Vierailija
59/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Oulunkylässä enkä todellakaan sanoisi sitä ostaria epäsiistiksi. Siellä on myös huomattavasti enemmän kauppoja kuin monessa muussa vanhassa ostarissa, joista on tullut pelkkiä kaljakuppiloita.

Kyllä Oulunkylä on varsin suosittu alue ja siellä on (omasta mielestäni) ihania omakotialueita niiden tavallisten kerrostalojen lisäksi.

Liikenneyhteydet ovat hyvät moneen suuntaan.

Viikissä on toki enemmän lapsiperheitä, mutta palveluja ei niinkään. Eli siellä tosiaan olette sitten peltojen keskellä - kärjistetysti sanottuna :). Muistaakseni nuorisotalosta on väännetty kättä vuosia (saa korjata, jos joku tietää paremmin). Ts. nuorille, joita siellä tulee olemaan paljon ennen pitkää, ei ole juurikaan tekemistä.

Vierailija
60/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajakylästä on hyvät yhteydet itä-helsinkiin (sijaitsee ihan metroradan kupeessa) ja samoin pääsee nopeasti lentokentälle pikkuteitä tai kehää pitkin :)

Rauhallinen pientaloalue, paljon päiväkoteja, Rajakylän koulu, ihanat ulkoilualueet, paljon lapsiperheitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan