Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tarvitsisin fiksua tietoa ja kommenttia muutamasta Helsingin alueesta. Kiitos, jos autat.

Vierailija
12.11.2012 |

Muutto Helsinkiin edessä vuoden sisällä ja seuraavilta alueilta olemme katsoneet asuntoa.

Paloheinä

Itä- ja Länsi- Pakila

Lauttasaari

Lehtisaari

Tapanila

Käpylä

En juuri tunne Helsinkiä ja siksi on tosi vaikeaa ostaa asuntoa mistään sieltä. Lapset meillä ovat ikävälillä 2-10 - vuotiaita. (3 kpl)

Olen kiitollinen avustasi!

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on iso kaupunki ja puolelta toiseen liikkumiseen saa aikaa kulumaan. Siksi kiinnittäisin asuinaluetta valitessa erityisesti huomiota siihen, miten tuleva työmatka tulee sujumaan. Siis missä työpaikka on? Sen ympäriltä alkaisin sitten etsiä sopivia koteja.

Itä- ja Länsi-Pakila periaatteessa ihan jees, mutta aika täyteen rakennetut ja joka paikkaan on pitkä matka. Mua ahdistaa aina näillä alueilla. Ei edes vettä lähellä.

Liikenne voi olla ihan kamalaa välillä. Esim. Kehä 1 on aamuisin tietyiltä kohdilta ihan painajainen.

Suosittelisin kohtuuetäisyyttä juna- tai metroasemasta, ne ovat (tai ainakin metro!) kohtuullisen täsmällisiä.

Hesassa on paljon mahdollisuuksia ettekä taatusti jää yksinäisiksi! Jos jostain kumman syystä koulusta ei kavereita löydy, harrastusmahdollisuuksia on loputtomasti.

Tämä todellakin kannattaa ottaa huomioon, vaikuttaa todella paljon päivittäiseen elämänlaatuun.

Itsellä 10-15 min ajomatka suuntaansa töihin ja kauhulla katselen päivittäin Turunväylällä/Kehä I:lla jonottamaan joutujia. Turunväylä ruuhkaantuu päivittäin jo kolmen jälkeen.

Vierailija
22/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan huonosti valittu sijainti duuniin nähden voi tehdä vaikka 10 km työmatkasta melkein tunnin mittaisen jos ruuhka-aikoihin joutuu kulkemaan. Esim. itsellä oli josasin vaiheessa duunimatka Viikki-Ruoholahti ja oli ruuhkissa yhtä helvettiä. Lyhyt matka mutta ajallinen kesto järkyttävä.

Keskustaan pääsee mistä tahansa melko näppärästi julkisillakin, mutta jos onkin duunipaikka idässä tai lännessä niin se Kehä 1:n päästä päähän jurnuuttaminen tai vastsaava on kyllä tympeää hommaa. Mieluummin jos duuni idässä, asuinpaikka siellä päin ja jos lännessä niin siellä päin. Se radan varressa olokaan ei auta jos ei mene töihin jonnekin minne juna menee eli keskustassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka paikassa ja koulut samoin. Missä olette itse töissä, se voisi vaikuttaa tuohon mistä kannattaa tuota asuntoa katsella.30 min ajomatkaan käytin esim itse viime perjantaina 1h15min vaan ruuhkan takia Helsingissä.

Mutta lasten kannalta noin muuten nuo ovat kaikki loistavia seutuja.

Vierailija
24/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan jos kerrot missäpäin työpaikat sijaitsevat on helpompi ruveta suosittelemaan asuinaluetta. Pakilasta, Paloheinästä ja Torpparinmäestä menee bussit kyllä keskustaan mutta ruuhkiin saa varautua. Tapanilalle iso plussa siitä että on junaradan varrella ja siellä on kaunista varsinkin vanhan puu-tapanilan alueella. Vieressä on myös Tapaninkylä ja Töyrynummi jossa kivoja pientaloalueita ja paljon lapsiperheitä.

Viikki on hienoa ja uutta aluetta ja suht lähellä Helsingin keskustaa mutta mä itse en tykkää kerrostaloelämästä joten se paikka ei olisi mua varten.

Vierailija
25/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto Helsinkiin edessä vuoden sisällä ja seuraavilta alueilta olemme katsoneet asuntoa. Paloheinä Itä- ja Länsi- Pakila Lauttasaari Lehtisaari Tapanila Käpylä En juuri tunne Helsinkiä ja siksi on tosi vaikeaa ostaa asuntoa mistään sieltä. Lapset meillä ovat ikävälillä 2-10 - vuotiaita. (3 kpl) Olen kiitollinen avustasi!

Itse pidän alueista Paloheinä, Pakilat, Lauttasaari.

Paloheinässä on upeat ulkoilumaastot, Lauttasaari on kuin kaupunki kaupungissa ja näin ollen lasten harrastukset ja palvelut löytyvät itse Lauttasaaresta.

Lehtisaarella on minun korvaan öky-alueen maine, enkä tavallisena keskituloisena menisi yltiövarakkaiden sekaan asumaan, olisin liian erilainen.

Tapanilaan ja Oulunkylään en itse muuttaisi, lähiömielikuva.

Kannattaa tosiaan miettiä työmatkoja. Esim. itse asun Espoossa, työpaikka Hki:ssä, työmatka taittuu yhdellä bussilla ilman vaihtoja, matkaan menee reilu puoli tuntia riippuen ruuhkista ja omalla autolla vähemmän. Asumme alueella,missä lasten harrastukset ovat 2-3 km:n säteellä, kuljetus on helppoa, fillarilla tai bussilla.

Kuten joku jo sanoi: helsinki kuten koko pääkaupunkiseutu on muualta muuttaiden asuttamaa ja perusstadilainen on ystävällinen,a vulias, kohtelias, mutta ei tunegetteleva.

Puhumattomuus kaupungilla ja julkisilla liikennevälineillä: kun olet hetken aikaa asunut, tajuat miksi. Täällä on väkeä aivan valtavasti, emmekä tunne toisiamme. Jos alkaisimme ottaa kontaktia jokaiseen vieressä istuvaan tai liikennevaloja odottavaan, sitä saisi puhua kaiken aikaa. .. Itse en olisi aikoinaan työpäivän päätteeksi edes jaksanutkaan alkaa jutella kenenkään kanssa junassa.

Mutta noin muuten, naapurit, ym. ovat ystävällisiä ja erilaisuutta siedetään sen laajemmassa merkityksessä kun täällä on niin paljon, niin monenlaista.

Olen asunut keskisuurissa kaupungeissa, pikkupitäjässä ja pääkaup. seudulla ja muuttanut ristiin rastiin edes takas, ja ystävällisyyttä,a vuliaisuutta, kavereita - niitä olen saanut pääkaup.seudulla. Erilaisuuden hyväksyntää, kavereita lapsille - pääkaup. seudulla.

Vierailija
26/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläislapset ovat tottuneet erilaisiin kulttuuritaustoihin, mistä nyt sitten muutattekaan :) Varmasti lapsesi saa kavereita.

Sanoisin, että vaikeampaa olisi kaupunkilaisen muuttaa maalle, koska kukaan ei puhu sinulle, ellei perheet ole tunteneet toisiaan vähintään 3:a ikäpolvea.

Vierailija
27/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen itäpuolella Helsinkiä.

ap

Vierailija
28/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaressa olen itse asunut ja kiva paikka ja meri tuo oman mukavan lisänsä asumiseen mutta kylmä siellä on, huomasi että kevätkin aina 2 viikkoa myöhässä (ei hiirenkorvia tms.) kuin esim Tapaninkylässä missä vanhemmat asuivat. Matka Keskustaan sopiva.

Puukäpylässä asuvat ystäväni ja heillä on kiva asunto kivalla alueella joten voisin harkita kyllä muuttavani myös sinne.

Itse asun nykyään Keravalla ja on kiva pieni kaupunki kaikkine mahdollisine palveluineen lähellä Helsinkiä (reilu puol tuntia Junalla)

Ja en kyllä takas enään Helsinkiin lähtisi täältä, vaikka en ole rasisti niin täällä paljon vähemmän mamuja, romaneja, juoppoja ja nistejä kun Helsingissä joten turvallisempaa asua.

Vierailija
29/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhemmista käy töissä lentokentällä ja toinen itäpuolella Helsinkiä.

ap

Lahdentietä pitkin lentokentälle pääsee hetkessä, samoin itäänpäin lyhyt matka Kehä 1:tä tai jos on etelämpänä idässä niin Viikintietä itään ja Itäväylälle siitä.

Kovin läntiset työpaikat kannattaa unohtaa jos työpaikat on noin, tulee työmatkoista tarpeettoman pitkiä. Esim. se Lauttasaari ei ole kyllä yhtään kiva matkojen puolesta, eikä nuo Pakilat. Käpylä Viikin vieressä, ihan jees joskaan ei yhtä suoraa pääsyä Kehä 1:lle ja moottoritielle.

Vierailija
30/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todellakin myös rivareita ja paritaloja. Niin vuokra-, aso- kuin omistusasuntojakin.

Ei pelkkiä kerrostaloja siis.

Vierailija
31/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen itäpuolella Helsinkiä. ap

Siis oikeasti, Lauttasaari on kiva paikka, mutta sieltä on ruuhka-aikaan jumalattoman vaikeat yhteydet muualla kuin Etelä-Espooseen tai Länsi-Helsinkiin. Erityisen hankalaa on päästä Helsingin itäpuolelle.

Eli suosittelen mitä tahansa muuta kuin tuota Lauttasaarta :-)

Vierailija
32/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko se Metsälä nyt oikea kaupunginosa.

ap

Olen sieltä kotoisin ja viihdyin siellä lapsena oikein hyvin. Mitään palveluitahan siellä ei kylläkään ole, mutta Oulunkylän puoleisesta osasta Metsälää on lyhyt matka niin bussipysäkeille, Käpylän juna-asemalle kuin K-Supermarket Mustapekkaankin :)

Vierailija
33/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne lapset menevät sieltä kouluun?

Vierailija
34/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin harkitsemaan myös Viikkiä (Latokartanoa).

Itse olen asunut Viikissä yli 10 vuotta (ensin yliopistossa opiskelua ja sitten ostimme perheasunnon täältä). Loistavasti olemme viihtyneet! Viikissä voi asua ns. maalaismaisemassa, kun täällä on yliopiston koetila.

Viikissä on tarjolla monenlaisia asuntoja, upeat ulkoilumaastot, lapsille paljon harrastustoimintaa jne. Täällä asuu paljon lapsiperheitä ja ihmisiin on helppo tutustua. Viikin Norssi on myös arvostettu koulu Helsingissä. (huom, oppilaaksiottoalue kannattaa katsoa tarkkaan, koko Viikki ei kuulu siihen)Päiväkodit tosin ovat täynnä, mutta empä tiedä Helsingissä aluetta missä näin ei olisi. Jos tarvitsee julkisia liikenneyhteyksiä poikittaisliikenteessä niin Jokerilinja 550 on ainakin meidän perheelle ollut tosi hyvä.

Vierailija
35/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Käpylä ja Oulunkyläkin sopivat hyvin matkan puolesta. Tai entä Arabianranta?

Oulunkylä on minun käsitykseni mukaan miellyttävä ja yhteisöllinen alue. Ostarin viereiset kerrostalot eivät ole niin kivoja, mutta Oulunkylässä on myös pientaloja.

Työmatkojen takia Lauttasaari kannattaa kyllä täysin unohtaa, samoin koko länsi-Helsinki.

ap

Lahdentietä pitkin lentokentälle pääsee hetkessä, samoin itäänpäin lyhyt matka Kehä 1:tä tai jos on etelämpänä idässä niin Viikintietä itään ja Itäväylälle siitä.

Kovin läntiset työpaikat kannattaa unohtaa jos työpaikat on noin, tulee työmatkoista tarpeettoman pitkiä. Esim. se Lauttasaari ei ole kyllä yhtään kiva matkojen puolesta, eikä nuo Pakilat. Käpylä Viikin vieressä, ihan jees joskaan ei yhtä suoraa pääsyä Kehä 1:lle ja moottoritielle.

Vierailija
36/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei niin harkitkaa myös esim Ylästöä.

Lentokenttää ajatellen, Oulunkylä, Paloheinä, Tammisto hyviä, niin ja Tapanila myös.

Vierailija
37/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mietittäväksi Puistola ja Heikinlaakso. Ympärillä on Tapulikaupunki, Jakomäki, Malmi ym. maineeltaan ei niin rauhallista paikkaa. Siinä välissä on kuitenkin rauhallista omakoti- ja pientaloaluetta Helsingin mittakaavassa kohtuulliseen hintaan. Puistolasta hyvät junayhteydet, Heinkinlaakosta vähän huonommat.

Vierailija
38/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua pelottaa aivan kamalasti muutto Helsinkiin, koska pelkään sitä legendaa, että KUKAAN ei halua tutustua lapsiini eikä meihin perheenä. Olemme liikunnallinen, normaali perhe ja pidettyjä nykyisessä ympäristössämme....mutta pelkään helsinkiläisiä. Olen vain kuullut, kuinka kukaan ei siellä puhu jne. Pelkään 10-vuotiaan poikamme puolesta, että jos hän ei teekään ystäviä "suurkaupunkilaisten" kanssa. ap

sopii vähän kauempana sijaitsevat alueet tai Espoo tai Vantaa. Vanhat keskustaa lähimpänä olevat esikaupungit kuten Käpylä, Oulunkylä ja Lauttasaari voivat olla ongelmalllisia liikunnalliselle perheille koska niissä asuu niin paljon eläkeläisiä. Niissä on vaara että kavereita ei löydy, ja että lapsiperheet jotka niissä asuvat ovat emnemmän sitä "kuldurellia" porukkaa. Paloheinä ja Pakila ovat varmempia valintoja silloin.

Vierailija
39/110 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne lapset menevät sieltä kouluun?

Oulunkylään tai Maunulaan

Vierailija
40/110 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammiston alue voisi myös olla hyvä, sieltä löytyy monenlaiset palvelut läheltä. Jumbo ja lenttokenttäkin on tosi lähellä. Tosi mukavaa aluetta. Tuusulanväylälle pääsee hetkessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän