Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kosintaa ei vaan kuulu :(

Vierailija
11.11.2012 |

Muita samassa tilanteessa? Meillä muutoin todella hyvä parisuhde ja lapsikin saa tulla jos tullaksen,mutta mies ei kosi, vaikka tietää että haluan synnyttää lapsen vain avioliittoon. Mitä teen? Tämä kuitenkin on asia jonka hohto himmenee jokaisella kerralla kun sen ottaa puheeksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mikset KOSI ITSE. Näin minäkin tein. Jos olisin jäänyt odottamaan niin olisin ehtinyt vanheta ja kuolla odottamiseen. Sen sijaan itse kosimalla asia lähti heti käyntiin, mies innoisssaan, häät 3kk sisällä kosinnasta. Nykypäivää.

Vierailija
22/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Jotenkin en usko sinun haluavan mitään yltiöromanttista kosintatilannetta. Luulen sinun odottavan ihan vanhanaikaista polvistumista ja sitä tärkeää ja kaunista kysymystä: "Tahdotko tulla vaimokseni?"

20 ja 21, hyvin kirjoitettu, olen samoilla linjoilla. Myös tuo nron 11 tuoreen aviomiehen lausahdus hääpäivänään oli todella hieno!

Täällä kun moni niin kärppänä kertoo miten 2000-luvulla voi nainenkin kosia niin sanoisin siihen, että juu, niin voi, mutta se ei ole sama asia.

Luin taannoin erään miehen kirjoittaman hyvin osuvan artikkelin tasa-arvosta. Hän kirjoitti, että tänä päivänä nainen voi yhtä hyvin vaihtaa renkaat autoon, korjata ruohonleikkurin, tehdä pientä tai isompaakin kotiremppaa ym. perinteisiä miehen töitä mutta... on yksi asia, jonka hän toivoisi naisten jättävän miesten tehtäväksi ja se on kosinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinä ryhdyit itkemään kosinnan perään ja peruit koko jutun.

Mies on kosinut sinua siinä vaiheessa, kun suostui hankkimaan kuulutukset (tai mikä esteidentutkinta se nyt onkaan). Se oli kosinta! Ja sinä peruit, joten mies ymmärsi, että et oikeasti edes halua naimisiin vaan jotain romanttista höpönpöppöä ja lisäksi kaiken tapahtuvan tismalleen siten kuin sinä ja vain sinä haluat.

Miksi mies kosisi uudestaan, kun jo kerran sai pakit?

Vierailija
24/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nainenkin kosia juu, mutta jos tilanne on se, että mies tietää naisen odottavan kosintaa eikä silti kosi niin ehkä se mies ei erityisesti halua sitoutua juuri tähän naiseen; kunhan makaa tämän kanssa sitä oikeaa odottaessa. Sepä onkin sitten romanttista mennä naimisiin miehen kanssa, kun ei ole varma halusiko mies vai suostuiko vaan, kun ei kehdannut kieltäytyä tai kun ajatteli, ettei tähän hätään saa parempaakaan.

Vierailija
25/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääh täällä on niin vaikea selittääkokonaisvaltaisesti, mutta yritän.

asia meni siis näin

1. ollaan todella rakastuneita

2. kun alettiin puhumaan ehkäisystä 1/2 vuotta sitten sovittiin (kummankin tahdosta) että ei ehkäisyä

3. Ilmaisin silloin että haluan lasten syntyvän avioliittoon

4. odottelin kosintaa

5. kun ei kuulunut muutamaan kuukauteen, kosin koska silloin en ymmärtänyt että raskaaksi ei vältämättä tule heti

6. kosin lukien lapusta jonka olin kirjottanut

7. haettiin virkatodistukset, koska opiskellaan ei ollut varaa häihin ja ajattelimme mennä äkkilähdölle ja siellä kahdestaan naimisiin

8. kaikki paperit olivat valmiina

9. aloimme pohtia aikomustamme ja mies alkoi pohtia että pettyisivätkö hänen vanhempansa jos eväämmä heiltä läsnäolon mahdollisuuden, samaa mietimme minun vanhemmistani

10. mietimme jos menisimme kirkossa ja vieraita n 15, rahat riittäisi

11. tilanne venyi

12. kysyin eräs ilta mieheltä että voisko hän vielä kosia mua kun se on mun unelma

13. odottelen

14. vauvaa ei kyllä vieläkään kuulu eli hätää ei ole

yllätyin aluksi kun mies haluaa monta lasta ( väh. 5) ja minä kotiäidiksi, niin ollaan kumpikin innoissamme tulevasta joka ei tavallaan ole 2000-luvulle tyypillinen, siltikö hän voi olla ymmärtämättä kosinnan merkityksen minulle.

kun luen omaa tekstiäni niin tunnen pientä hilpeyttä itseäni kohtaan, sillä totta oltiin menossa ja minä jarruttelin.. huh :D hyvä avautua täällä niin tajuaa joskus jotain..

Vierailija
26/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt isänpäivän kunniaksi kysyt mieheltä että mikä päivä ne häät vietetään, joulukuussa on kivoja päiviä juuri pikkuhäille. Siitä sitten häitä järjestelemään. Et ilmeisesti ymmärrä kuinka ison askeleen miehedi on jo ottanut lupautuessaan lastesi isäksi, siinä hömppäpömppäkosinnat kalpenee!

Vierailija
27/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sovitte päivän

Vierailija
28/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää on sopimatta hääpäivä ja varaamatta toimitusaika.

Ap kysäsee nyt rohkeasti vaan, että mikäs päivä tämän vuoden puolella olisi hyvä. Jos sitten tulee vielä väistelyä, täytyy jonkun valita jotain. Miehen ap tai avioliitto tai ap:n mies ja avoliitto.

Vierailija
29/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääh täällä on niin vaikea selittääkokonaisvaltaisesti, mutta yritän. asia meni siis näin 1. ollaan todella rakastuneita 2. kun alettiin puhumaan ehkäisystä 1/2 vuotta sitten sovittiin (kummankin tahdosta) että ei ehkäisyä 3. Ilmaisin silloin että haluan lasten syntyvän avioliittoon 4. odottelin kosintaa 5. kun ei kuulunut muutamaan kuukauteen, kosin koska silloin en ymmärtänyt että raskaaksi ei vältämättä tule heti 6. kosin lukien lapusta jonka olin kirjottanut 7. haettiin virkatodistukset, koska opiskellaan ei ollut varaa häihin ja ajattelimme mennä äkkilähdölle ja siellä kahdestaan naimisiin 8. kaikki paperit olivat valmiina 9. aloimme pohtia aikomustamme ja mies alkoi pohtia että pettyisivätkö hänen vanhempansa jos eväämmä heiltä läsnäolon mahdollisuuden, samaa mietimme minun vanhemmistani 10. mietimme jos menisimme kirkossa ja vieraita n 15, rahat riittäisi 11. tilanne venyi 12. kysyin eräs ilta mieheltä että voisko hän vielä kosia mua kun se on mun unelma 13. odottelen 14. vauvaa ei kyllä vieläkään kuulu eli hätää ei ole yllätyin aluksi kun mies haluaa monta lasta ( väh. 5) ja minä kotiäidiksi, niin ollaan kumpikin innoissamme tulevasta joka ei tavallaan ole 2000-luvulle tyypillinen, siltikö hän voi olla ymmärtämättä kosinnan merkityksen minulle. kun luen omaa tekstiäni niin tunnen pientä hilpeyttä itseäni kohtaan, sillä totta oltiin menossa ja minä jarruttelin.. huh :D hyvä avautua täällä niin tajuaa joskus jotain..

että kun olet raskaana, menette naimisiin.

Siksi hän on takuulla ihan ihmeissään koko touhusta, koska tehän olette jo sopineet naimisiin menosta siinä vaiheessa, kun jätitte ehkäisyn pois ja sinä sanoit, että haluat lasten syntyvän avioliitossa.

PS. Jos ei ole varaa edes 15 hengen häätilaisuuteen, niin miten ihmeessä teillä olisi varaa lapseen? Tuon 15 hengen hääjuhla tasokkaassakin ravintolassa maksaa suunnilleen sen verran kuin kunnon rattaat + sänky vauvalle.

Vierailija
30/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi muuta ku hymähtää itelleni et "naiset" vaikken, että kaikki olis tällasia tunne-tuuliviirejä :))

kun pyysin miestä kosimaan hän totesi että kyllä, mutta kosinta saattaa tulla milloinka vaan eli ei halua tehdä sitä pyytämänäni. :P koska mies on nyt ns. suostunut jo niin jos pamahan paksuksi niin alan vaan ystävällisesti ehdottelemaan häiden järjestelyä ja sormusten ostoa. jos raskautta ei kuuluu annan miehen kosia milloin mieliikään :P haluaa vain tod. näk yllättää.. kiitos kaikille tää ei kyl ollu eka kerta kun av auttaa

Vierailija
31/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nainenkin kosia juu, mutta jos tilanne on se, että mies tietää naisen odottavan kosintaa eikä silti kosi niin ehkä se mies ei erityisesti halua sitoutua juuri tähän naiseen; kunhan makaa tämän kanssa sitä oikeaa odottaessa. Sepä onkin sitten romanttista mennä naimisiin miehen kanssa, kun ei ole varma halusiko mies vai suostuiko vaan, kun ei kehdannut kieltäytyä tai kun ajatteli, ettei tähän hätään saa parempaakaan.

Sepä onkin sitten romanttista mennä naimisiin miehen kanssa, kun ei ole varma halusiko mies vai suostuiko vaan, kun ei kehdannut kieltäytyä tai kun ajatteli, ettei tähän hätään saa parempaakaan.

Vaihda tuohon miehen tilalle nainen ja mieti miltä miehestä tuntuu?

Vierailija
32/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään viisi lasta ja sinä jäät kotiäidiksi. Siis tämähän olisi ok, jos teillä olisi varallisuutta ja/tai miehesi hyvässä duunissa. Mutta teillä ei siis ole varaa edes 15 hengen häihin ja opiskelette molemmat. Näin veronmaksajana tämä kuulostaa pahalta. Miksi yleensä opiskelet yhteiskunnan varoilla?

Vierailija
33/33 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään viisi lasta ja sinä jäät kotiäidiksi. Siis tämähän olisi ok, jos teillä olisi varallisuutta ja/tai miehesi hyvässä duunissa. Mutta teillä ei siis ole varaa edes 15 hengen häihin ja opiskelette molemmat. Näin veronmaksajana tämä kuulostaa pahalta. Miksi yleensä opiskelet yhteiskunnan varoilla?