Kosintaa ei vaan kuulu :(
Muita samassa tilanteessa? Meillä muutoin todella hyvä parisuhde ja lapsikin saa tulla jos tullaksen,mutta mies ei kosi, vaikka tietää että haluan synnyttää lapsen vain avioliittoon. Mitä teen? Tämä kuitenkin on asia jonka hohto himmenee jokaisella kerralla kun sen ottaa puheeksi.
Kommentit (33)
Muita samassa tilanteessa? Meillä muutoin todella hyvä parisuhde ja lapsikin saa tulla jos tullaksen,mutta mies ei kosi, vaikka tietää että haluan synnyttää lapsen vain avioliittoon. Mitä teen? Tämä kuitenkin on asia jonka hohto himmenee jokaisella kerralla kun sen ottaa puheeksi.
rakastat.
Käytä ehkäisyä. Ei vauvaa jos ei olla naimisissa. Kortsut kehiin. EI kaikkea tarvi sietää. Jos haluat vauvan avioliitossa, toimi sen mukaan.
olen miettinyt "yrittämisen" siirtämistä,mutta hankalaa perustella , että miksi yhtäkkiä en haluaisi yritttää, ilman että painostaisin avioliittoon. Haluan että hän kosisi minua omasta tahdosta. Ja olen itseasiassa kosinut jo itse, haettiin jo virkatodistukset, mutta pyysinkin sitten miestä kosimaan minua, koska tunsin menettäneeni jotain, kun kosinkin itse. t. ap
siis olen jo aiheuttanut "säätöä" asiaan liittyen, muttei mitään suurta numeroa. Ja en missään nimessä halua että niin käy
Ei siinä sen kummempaa. Mies ei ilmeisesti halua sitoutua suhteeseen joten miksi, miksi miksi haluat lapsen hänen kanssaan?
siis olen jo aiheuttanut "säätöä" asiaan liittyen, muttei mitään suurta numeroa. Ja en missään nimessä halua että niin käy
No aiheuta nyt hyvä nainen lisää säätöä ja tee selväksi että vauvahaave pannaan nyt jäihin!
Mikä naisia nykyään vaivaa? Miksei oma haave avioliitosta ja lapsista vasta sen jälkeen paina mitään???
siis meillä on tosi hyvä suhde,mutta mies taitaa olla 2000-luvulla ja minä en.. Veikkaan, ettei hän yksinkertaisesti ymmärrä miten pahalta tämä minusta tuntuu. Tunnen itseni halvaksi, koska annan itsestäni 100%, vaikkemme mene naimisiin. Joskus suren asiaa salaa. Olen pattitilanteessa, en halua painostaa avioliittoon,mutta en halua edetä suhteessa ilman sitä, eli vaikkapa saada lasta. En ole lesta enkä muuta, mutta olen myös "hieman uskovainen"
mutta sinä et nyt vo mennä vihille kun mies ei ole kosinut?
Ööööö, onneksi olen kasvattanut omat poikani tasa-arvoisiksi ja heittäisivät varmaan tuollaiset vinkujat helvettiin. Ovat tottuneet siihen, että myös nainen voi kysyä ja tehdä päätöksiä meidän perheessä. Nainen ei ole mikään tahdoton otus, mikä istuu nurkassa silmät vetisinä odottamassa, että mies kosii ja mies vie ja mies vikisee.
Huh huh....
Meillä oli vähän saman tyyppinen tilanne. Vauvaa yritettiin jo. Naimisiinmenosta oli puhuttu, mutta mies ei halunnut koska hänen mielestään se ei muuttaisi mitään paremmaksi. En päässyt asiasta yli.
Lopulta tajusin, että vaikka on tyhmää niin asia on minulle tärkeä ja sanoin, että joko erotaan tai mennään naimisiin. Minä halusin, että lapsen isyyttä ei tarvitse tunnistaa ja että minulla on sama nimi kuin lapsella. Minulle avioliitto on julkinen tunnustus maailmalle, että olemme yhtä perhettä ja siihen, että teen kaikkeni että tämä kestää.
Mies inhoaa olla keskipisteenä, joten häät oli meidän näköiset pienet bileet vain lähimmille. Oli innolla mukana hää- ja häämatkajärjestelyissä. Hääpäivänä mies sanoi, että on todella yllättynyt siitä miten hyvältä naimisiinmeno tuntui.
noh noh, miksi kaiken pitää olla niin yltiöromanttista saippuaoopperaa, etkai vaan ole kattonut liikaa jenkkiohjelmia ;)
Me oltiin miehen kanssa kaupoilla ja hoksattiin, että sormukset alennuksessa ja mentiin ostaa vihkisormukset :D siinä se oli se kosinta sitten niin,hahah.
Jos odotat kosintaa ja romantiikkaa niin mitäs sitten, kun mies vetääkin takataskusta sen avioehtosopimuksen?? (pitäs olla kaikilla)...koska vaikka se meilläkin oli avioliiton EHTONA, että se tehdään niin silti se tuntui pahalta ja ei niin romanttiselta kummankaan mielestä.
olen miettinyt "yrittämisen" siirtämistä,mutta hankalaa perustella , että miksi yhtäkkiä en haluaisi yritttää, ilman että painostaisin avioliittoon. Haluan että hän kosisi minua omasta tahdosta. Ja olen itseasiassa kosinut jo itse, haettiin jo virkatodistukset, mutta pyysinkin sitten miestä kosimaan minua, koska tunsin menettäneeni jotain, kun kosinkin itse. t. ap
Jo on kaksinaismoralismia! Jos haluat naimisiin niin kosi itse. Miehen ei tarvitse olla se kuka kosii. Mitä jos mies ei halua menettää jotain kun kosii itse?
siis meillä on tosi hyvä suhde,mutta mies taitaa olla 2000-luvulla ja minä en.. Veikkaan, ettei hän yksinkertaisesti ymmärrä miten pahalta tämä minusta tuntuu. Tunnen itseni halvaksi, koska annan itsestäni 100%, vaikkemme mene naimisiin. Joskus suren asiaa salaa. Olen pattitilanteessa, en halua painostaa avioliittoon,mutta en halua edetä suhteessa ilman sitä, eli vaikkapa saada lasta. En ole lesta enkä muuta, mutta olen myös "hieman uskovainen"
Miehen ei tarvitse kosia
Ei siinä sen kummempaa. Mies ei ilmeisesti halua sitoutua suhteeseen joten miksi, miksi miksi haluat lapsen hänen kanssaan?siis olen jo aiheuttanut "säätöä" asiaan liittyen, muttei mitään suurta numeroa. Ja en missään nimessä halua että niin käy
No aiheuta nyt hyvä nainen lisää säätöä ja tee selväksi että vauvahaave pannaan nyt jäihin!
Mikä naisia nykyään vaivaa? Miksei oma haave avioliitosta ja lapsista vasta sen jälkeen paina mitään???
Mieshän suotui jo! Mutta miehen ei tarvitse kosia. Nainen voi kosia aivan yhtä helposti.
Mies EI halua sun kanssa naimisiin ja lapsia ja siksi ei tietenkään kosi. Miksi ostaa kokonainen lehmä ja mahdollisesti sen vasikatkin vaivoikseen, jos haluaa vain lasin maitoa silloin tällöin?
hössöttämistä. Pitäkää vain pienet juhlat ihan lähipiirille, tyyliin päivällinen ravintolan kabinetissa.
Omasta mielestäni hössäät liikaa tuon kosinnan suhteen. Miksi ihmeessä sinulle on niin tärkeää, että mies kosii? Kun kerran vieläpä olet jo itse kosinut ja mies siis ilmeisesti on suostunut menemään naimisiin, kun todistuksiakin on jo hommattu?
Minä menin naimisiin 22-vuotiaana opiskelijana ja ihan itse kosin miestäni, ei tullut mieleenkään, että täytyisi odottaa kosintaa niin kuin jossain amerikkalaisissa hömppäsarjoissa. Enkä koe menettäneeni mitään. Ei kosinta ole enää nykyaikana mikään miehen tehtävä, ainakaan Suomessa.
Laita ap lappu luukulle ja sano, että seksiä ei tipu ennen kuin menette kihloihin ja naimisiin. Tai kosi itse. Minä tein niin meillä ja se kannatti! :) Kosiminen ei ole miehen yksinoikeus. Nyt ei olla pelkästään 2000-luvulla vaan jo 2010-luvulla. Naisetkin voivat olla aktiivisia.
Siis mikä on se iso ongelma. Sekö ettei mies kosi romanttisesti ja isosti ? Vai se että haluaisit naimisiin mutta et saa selvää haluaako mies (vaikka on sanonut haluavansa) ? Vai epävarmuus miehen rakkaudesta ?
Kannattaa harkita vielä lapsen hommaamista jos tilanne on epävarma.
Koeta jutella miehen kanssa hyvällä hetkellä hyvässä hengessä siitä mitä kumpikin haluaa tulevaisuudelta. Kysy millaista elämää miehesi haluaisi viettää vuoden, viiden vuoden ja kymmenen vuoden päästä ? Jos niissä ei mainita naimisiinmenoa tai perhettä niin sekin kertonee jotakin. Ja tarkemmin kysymällä selviää lisää.
Oletteko jutelleet miten kasvattaisitte mahdollisia lapsianne. Hoidetaanko heitä kotona vai hoidossa pienenä ?
Ei tartte tehdä sitovia sopimuksia mutta kannattaa miettiä sopiiko molempien tavoitteet yhteen ja tukeeko arvomaailmat toisiaan ?
Voit myös kysyä mitä mieltä mies on avioliitosta ja häistä noin yleisesti.
Eli älä takerru kosintaan sehän on vaan yksittäinen pikkuasia jolla ei ole mitään merkitystä jatkossa. Vaan keskity juttelemaan arvoista, haaveista jne. Jos miehesi ei arvosta avioliittoa eikä halua naimisiin joudutte etsiä kompromissin tai erota.
Tsemppiä ap:lle. Toivottavasti tilanne selkenee pian.
tilannettanne. Luulen, että sinä ja mies kommunikoitte jotenkin ristiin. Sinä odotat kosintaa, mies miettii haluatko edes varata kirkkoa tai tehdä muita käytännön järjestelyjä. Ehkä asia on miehelle jo ihan selvä? Kun virkatodistuksetkin on hankittu, eihän siinä järjen mukaan mitään kosintaa enää edes tarvita. Ehkei mennyt sitten niin kuin Strömsössä, mutta nosta nyt kissa pöydälle ja kysy, onko mies menossa kanssasi naimisiin vai ei. Luulen, että häähössötys voi pelottaa, joten korosta, että sinulle sopivat millaiset häät vain, ne voivat olla juuri teidännäköiset (ja toivottavasti näin todellisuudessa onkin!). Ymmärrän ihan hyvin, että haluat naimisiin ennen vauvaa, tee se asia miehellekin selväksi. Jos teillä muuten menee oikeasti hyvin, älä tee tuosta kosinnan odottamisesta mitään kiviriippaa suhteeseenne. Jos ei mene niin hyvin, mieti, voisiko se olla syy siihen, ettei mies innostu naimisiinmenosta ja silloin stop lapsen yrittämiselle!
olen myös odottanut kosintaa mieheltä ja kun sitä ei kuulunut, kosin itse. Sain pakit.
Olemme olleet yhdessä reilun 4v, uusperhe, ei yhteisiä lapsia ja asumme siis avoliitossa.
Kirpaisi kyllä aika mukavasti naisen itsetuntoa pakit. Tästä aikaa vuosi ja mieskään ei ole kosinut ja tuskin ikinä kosii.
Elämä on.
jossa nainenkin voi kosia...