G: Mitä olit tekemässä kun synnytys käynnistyi?
Eli otsikossa jo tulikin kysymykseni. Odottelen jo kärsimättömästi toisen lapsen syntymää ja mietin, että missä kummallisissa tilanteissa ihmisillä synnytykset ovatkaan käynnistyneet. Tuttavapiiristäkin löytyy kummia esimerkkejä.
Esikoisen synnytys käynnistyi, kun olin tylsästi nukkumassa. Tästä toisestapa nyt sitten aika näyttää..
Kommentit (47)
kun oltiin jo sängyssä rupeemassa nukkumaan. Siinä kun istuin pöntöllä, niistin samalla voimakkaasti nenää. Kuului kummallinen POKS! ja mä jäin siihen pöntölle ihmettelee et mikäs se oli. Kun mitään ei tapahtunut, nousin ylös ja sitten flush, vedet holahti vessan lattialle. Huusin miehelle, että ei tartte mennä nukkumaan, nyt mennään sairaalaan.. :D
Tai no, kerkesin nukkumaan ehkä tunnin kun 2min välein tulevat todella voimakkaat supistukset alkoivat. Ja onneksi alkoivatkin supistuksilla, niin ei tullut epäselväksi että mitä tapahtuu.
Toivon että myös toisen lapsen synnytys alkaa supistuksilla.
Olin katsomassa kaverin viikon vanhaa vauvaa. Ja niin vain meni ykskaks lapsivedet siellä kyläpaikassa!
kerran lajittelemassa lehtiä ja kerran sohvalla lukemassa. Supistuksilla alkaneet kaikki.
Mutta olivat sen verran laimeita, että menin vielä yöunille. Pari tuntia kerkesin nukkua, kunnes heräsin kunnon supistuksiin.
juuri käynyt "hurjalla" metsäkävelyllä, jolla puuskutin enemmän kuin laki sallii. Rojahdin sänkyyn ihan raatona iltapäiväunille. Kohta tajusin, että "hei, tää selkäkipuhan voisi olla supistuksia".
Toisella kerralla olin illalla käynyt saunassa, kun puolentoista tunnin unien jälkeen heräsin supistuksiin. Ensimmäinen ajatus oli, että saisinpa nukkua. No, en saanut enää yhtään silmällistä. Lapsi syntyi aamulla 7.15.
Nukkumassa olin. :)