G: Mitä olit tekemässä kun synnytys käynnistyi?
Eli otsikossa jo tulikin kysymykseni. Odottelen jo kärsimättömästi toisen lapsen syntymää ja mietin, että missä kummallisissa tilanteissa ihmisillä synnytykset ovatkaan käynnistyneet. Tuttavapiiristäkin löytyy kummia esimerkkejä.
Esikoisen synnytys käynnistyi, kun olin tylsästi nukkumassa. Tästä toisestapa nyt sitten aika näyttää..
Kommentit (47)
Ensimmäisessä raskaudessa jouduin korkean verenpaineen vuoksi jäämään yöksi sairaalaan. Oli tarkoitus päästä kotiin jos paineet ok seuraavana päivänä. No seuraavana aamuna olin juuri soittamassa neuvolaan, kun ensimmäinen supistus tuli.
Toisessa raskaudessa oltiin palaamassa kotiin ystävien luota. Ensimmäinen supistus alkoi liikenneympyrässä :D
Mulla supistukset ovat alkaneet napakoina ja tunnistettavina heti alusta lähtien. Nopeita synnytyksiä myös kumpikin.
Juuri päästy mökille, saatu mökki lämpimäksi ja päästy nukkumaan. Muistan hyvin miten paljon harmitti herätä pissahätään, kun ensimmäistä kertaa muutamaan kuukauteen nukuin kunnolla, asento oli täydellinen ja peiton alla ihanan lämmintä.
Supistuksilla on alkanut synnytykset.
Siis selvillä, kipeillä alle 10min välein tulevilla supistuksilla on alkaneet.
Mietin että kyllä on isot paskat tulossa kunnes tajusin.
No lapsi on aika paska joten mitäs tohon nyt sanois.
Ekassa synnytyksessä menin aamulla vessaan pissalle. Lapsivedet hulahti vessan lattialle.
Tokassa olin juuri mennyt sänkyyn, vaihdoin asentoa, ja kuului poksahdus. Nousin ylös ja vedet meni lattialle.
Kolmannessa oltiin oltu yö sairaalassa. Olin kovat vatsataudin uuvuttamana tipassa. Aamulla lääkäri teki sisätutkimuksen, hieman kovakouraisesti. Lähdettiin vielä kotiin vauhtia hakemaan. Kotona meni vedet. Vauva syntyi vajaan tunnin kuluttua.
ekassa tulin just saunasta kun alko supistukset ja heti 2 min välein.
Toisen kohdalla kävin yöllä vessassa pissalla ja matkalla sänkyyn meni vedet.
Kolmannen kohdalla istuin tietokoneella ja supistukset alkoi taas samanlai ku ensimmäisen kohdalla.
Neljännen synnytys alkoi myös vesien menolla. Istuin ulkona iltapäivästä ihaillen lämmintä kesäillan auringnlaskua ku kuukui poks ja vedet alle. Eikun taas vauhdilla synnyttään. :)
Ekassa raskaudessa la meni 3 päivää yli, olin juuri edellisenä iltana käynyt saunassa ja aamuyöllä heräsin pissahätään ja ei kai sitten ollutkaan hätä, vaan supistukset alkoi sitten siitä, kun pääsin takaisin sänkyyn.
Toisessa raskaudessa olin juuri edellisenä päivänä käynyt synnytystapa-arviossa ja lääkäri teki sisätutkimuksen hieman kovakouraisesti, seuraavana aamuna alkoi supistukset aamupalapöydässä (rv 39+3). Siitä sitten synnärille ja lapsi syntyi 5 tunnin päästä ekoista supistuksissa.
Eka raskaus suunniteltu sektio, eli ei ollu käynnistyny ennen leikkausta. Makasin siis leikkauspöydällä.
Toka käynnistyi aamuyöllä nukkuessani.
synnytykseni käynnistyivät yöllä vesien menolla. Syvästä unesta heräsin tunteeseen, että vettä hulahtaa sänkyyn.
olin juuri menossa nukkumaan, muteen sit mennykkään :P
Ja vasta näin jälkeenpäin olen tajunnut niiden olevan supistuksia :D
Tylsästi olin aamulla herännyt, keittänyt kahvia ja raijannut läppärin keittiön pöydän ääreen. Join kahvia, pelasin jotain tyhmää nettipeliä aikani kuluksi ja vilkuilin ikkunasta. Yhtäkkiä supistukset alkoivat, tuntui jomotusta lantioinseudulla. 2 viikkoa lasketusta ajasta oli mennyt yli. Soittelin neuvolaan, että mitähän tää on kun säännöllisin väliajoin särkee vähän lantioon. Neukkatäti sanoi, että pää kiinnittyy lantioon...
Niinpä olin kotona ja seuraavaan päivään meni, ennen kuin supistukset muuttui kunnolla säännöllisiksi, kävin äitini kanssa aamulla kaupassa ja siinä vaiheessa pari supistusta oli sellaisia, että tukeuduin kauppakärryihin, tuntui, että jalat menee alta muttei sattunut.
Illalla vasta tajusin, että synnytyshän se on käyntiin lähtenyt. Hiukan ennen sairaalaan menoa limatulppa irtosi. Sairaalassa ihmettelivät, kuinka rennosti synnytyksen otan, kun supistukset nousi korkeilla ja valitin vain jomotusta :D Mä en oikeasti edes tajunnut, että synnytys oli käynnissä kunnolla...
Juu, ensisynnyttäjä olin ja ikää 19v
Jännityksellä odotellaan, miten tämä synnytys lähtee käyntiin..
lähes pari viikkoa yli lasketun ajan, kun olin juuri mennyt petiin typerän myöhäisillan Chuck Norris -leffan jälkeen. En ehtinyt saada unta, kun poksahti. Supistukset saatiin vasta lääkkeillä käyntiin sairaalassa 2vrk myöhemmin.
Toka synnytys käynnistettiin sairaalassa, joten varmaankin makasin vuoteessa ja yritin lueskella jotain vanhoja ruttuisia Seiskoja.
Jaksoi hyvin nopean ja pika synnytyksen ;)
kun kipeät supparit ovat alkaneet.
lähdin vessaan ja huomasin samalla, että ikkunan pesijä pesi ikkunoita. Koska olin alasti jäin lymyilemään hämmentyneenä erään kaapin oven taakse.
kun olin menossa nukkumaan. Toinen käynnistyi, kun olin leiponut mustikkapiirakkaa ja kahvitelty anopin ja appiukon seurassa.
kaikkiana kolmena kertana. Aina yöllä menty sairaalaan.
Oli ikävä tilanne sen takia että kaikki oltiin niin kännissä niin oli huono kenenkään lähteä heittään mua sairaalaan.
Makoilin ihan vaan tipassa odottamassa käynnistymistä.