Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä olit tekemässä kun synnytys käynnistyi?

Vierailija
10.11.2012 |

Eli otsikossa jo tulikin kysymykseni. Odottelen jo kärsimättömästi toisen lapsen syntymää ja mietin, että missä kummallisissa tilanteissa ihmisillä synnytykset ovatkaan käynnistyneet. Tuttavapiiristäkin löytyy kummia esimerkkejä.

Esikoisen synnytys käynnistyi, kun olin tylsästi nukkumassa. Tästä toisestapa nyt sitten aika näyttää..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein paperihommia ja maksoin laskuja/palkkoja,laitoin siinä supistusten völiä paperille kun en voinut uskoa että lähtö tulee:) oli kyllä jo 10pvä yli ja ei ollut esikoinen

Vierailija
2/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kohdalla murjotin sairaalassa, oltiin lähdetty miehen kanssa käymään ihan puhdasta vittuuntumista ja joitakin 'mukamas' oireita. Oli laitettu supistusmittari ja oli kuulemma aktiviteettia. En mitään ollut tuntenut ja ajattelin että sumuttavat sen takia että saisivat minut paremmalle tuulelle.

Toisen kanssa olin pesemässä pyykkiä. Pyykkikoneessa oli vielä 1/2 h jäljellä, mutta päätettiin silti miehen kanssa (oli tullut töistä) kuitenkin lähteä käymään sairaalassa. Vedet tulivat juuri kun olin ehtinyt sairaalan vaatteisiin (sairaalassa 15 min.) Tästä olin erityisen tyytyväinen, koska oli niin täsmällistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissalla. Totesin unenpöpperössä, että "Kato, menkat alko." Ei onneksi ollut mitään vaarallista: kivuliaat supistukset alkoivat parin tunnin sisällä. Tosin lapsen syntymään (ja sairaalaan menoon) meni vielä reilusti yli vuorokausi.

Vierailija
4/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. ja 3. kerralla nukkumassa kun vedet menivät.

Vierailija
5/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä neljän aikaan heräsin kun supisteli silleen nätisti 5min välein. Tätä kutittelevaa tunnetta jatkui melkein 12tuntia, jonka jälkeen irtosi tulppa pissalla käydessä. kävin synnärillä sisätutkimuksissa ja sain mennä takaisin kotiin, koska matka synnärille kesti 15min.Heti kotiin päästyä alkoi kovat supistelut ja takaisin sairaalaan. kahdeksalta illalla pieni oli syntynyt

Vierailija
6/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-olin menossa nukkumaan, iltapissalla

-olin ravintolassa syömässä

-olin juuri herännyt

-olin nukkumassa

-katselin aamuteeveetä

-olin nukahtamaisillani yöunille

Lapseni ovat syntyneet:

-iltapäivällä

-illalla

-aamupäivällä

-aamulla

-keskiyöllä

-aamuyöllä

Vierailija
7/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kodista oli ollut jo monta päivää sähköt poikki, oltiin eletty aika askeettisissa olosuhteissa ilman juoksevaa vettä ja sähköä. Puuhellaan piti koko ajan lykkiä puuta että tupa pysyi lämpimänä, mutta päätettiin silti lähteä ajamaan lähimmälle huoltoasemalle että pääsen vesivessaan. Matkalla synnytys käynnistyi, olin pelkästään iloinen siitä että pääsen synnyttämään, pääsisin vihdoinkin lämpimään suihkuun... :D

Vierailija
8/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin. Vedin ihan armottoman ison salamipizzan ja se teki tepposet :)

Vierailija
9/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joka kerta alkanut vesien menolla. se on musta hyvä, kun on ihan selkee tilanne, että jotain tapahtuu, mutta harvemmin mikään superkiire.

1. Vedet meni mukavan koti-illan ja saunan jälkeen kun olin menossa vastavaihdettuihin lakanoihin yöunille. Mies meni nukkumaan ja keräämään voimia, minä en malttanut, vaan luin muutaman tunnin kirjaa ja kirjoittelin päiväkirjaa, ennen kuin lähdettiin sairaalaan, asutaan 10 min. matkan päässä.

2. Olin sairaalassa käynnistyksessä ollut ja koko päivän saanut cytoteciä suun kautta. Illalla kätilö päätti vielä kerran tutkia ennen kuin olisin päässyt kotiin yöksi, mutta kun olin tutkimuspöydältä nousemassa menikin vedet. Pääsin saliin saman tien, kun siellä sattui olemaan tilaa ja salissa hoksasin, että pitäisi mies soittaa sinne kanssa kun en päässytkään kotiin yöksi. Mies oli nukuttelemassa esikoista, ja jätti nukkuvan lapsen mummon kanssa sinne ja ehti sairaalaan juuri kun pikkukakkonen syntyi.

3. Mies oli lasten kanssa kaupassa ja minä löhöilin sohvalla uutisia katsellen, kun vedet menivät. Muistan siksi, että harvemmin katson kolmosen uutisia, ja sillä kertaa katsoin kolmoselta seitsemän uutisia. Soittelin sitten miehelle ja keverilleni, joka oli luvannut tulla lapsia katsomaan. Laitoin kastuneet vaatteet ja torkkuviltin pyykkikoneeseen ja valmistelin hoitajaa ajatellen iltapalat ja nukkumapaikat ja kirjoitin ohjelappusen. Sairaalassakin ehdittiin miehen kanssa ennen vauvan syntymää hvyin istuskelemaan ja juttelemaan, katsomaan telkkaria ja minä lueskelemaan iänikuisia hömppäromaaneitani samalla kun mies tyypillisesti otti torkut. Valokuviakin otettiin toisistamme vielä juuri ennen vauvan tuloa.

4. Tyhjensin tiskikonetta kotona, lapset leikkivät olohuoneessa, ja vedet meni. Sen verran kokenut jo olin, että tutun poksahduksen jälkeen ehdin vessaan ennen kuin loiskui. Sitten soitin miehelle töihin tilanteen, mummolle että saa lähteä tulemaan ja lisäksi järjestelin kaikki lähimmän viikon kaveritreffit, kampaajat, kerhokuljetukset, koiratreenit, pankkitapaamiset ja kaverisynttärit sekä tietenkin päivitin facebookin. ;-) Tuohon oli vielä paljon sovittu menoja, sillä laskettuun aikaan oli pari viikkoa, kun taas kolme ekaa ovat syntyneet aika tarkkaan laskettuna aikana.

Vierailija
10/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen tunnin päästä siitä meni lapsivedet kun nousin tietokoneen äärestä. Synnytyspapereissa lukee että vesienmenolla alkanut synnytys, eli oikeastaan synnytys alkoi kun istuin av:lla... :D

Vierailija
11/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette kai te oikeesti usko noin??

kotiin. Vedin ihan armottoman ison salamipizzan ja se teki tepposet :)

Vierailija
12/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut jo synnytyssalissa hyvän aikaa kun on vasta laskettu synnyts alkaneeksi. Niillähän on ne omat kriteerit mistä katsovat alkaneen.

Vierailija
13/47 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänsin kylkeäni, jolloin lapsivedet menivät. Viiden minuutin päästä alkoivat supistukset ja melko pian olivat jo säännölliset ja tiheät.

Vierailija
14/47 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli ostoksilla ruuhkassa ja tönäistiin kumoon..

Vierailija
15/47 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otsikossa jo tulikin kysymykseni. Odottelen jo kärsimättömästi toisen lapsen syntymää ja mietin, että missä kummallisissa tilanteissa ihmisillä synnytykset ovatkaan käynnistyneet. Tuttavapiiristäkin löytyy kummia esimerkkejä.

Esikoisen synnytys käynnistyi, kun olin tylsästi nukkumassa. Tästä toisestapa nyt sitten aika näyttää..

Söin itseni niin täyteen että kuului ruokapöydässä poks ja vedet meni.. Ei vissiin ollut enää vauvalla tilaa olla masussa, mutta oli kiva oikeesti synnyttää kun oli tankannut energiaa kunnolla :)

Vierailija
16/47 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli kantamassa kotona ruokia pöytään kun puoli sukua oli kylässä (raskausviikkoja 30), kun naps vaan meni vedet. Appiukko oli tokaissut: No voi ny s.... :D

Vierailija
17/47 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuin sohvalla katsomassa Shark-sarjan päätösjaksoa. Harmitti kun se jäi kesken... :D Esikoinen kun oli niin heti lähdettiin tietty, nyt katsoisin rauhassa loppuun... :D

Vierailija
18/47 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäinen eteisessä kun juuri olin pessyt lattiat ja olin palannut viemästä mattoja tuulettumaan ja toisen lapsen synnytys slkoi yöllisen vessareissun jälkeen kun juuri kömmin takaisin peiton alle ja sain hyvän asennon :)

Vierailija
19/47 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edeltävänä päivänä tehty suursiivous.. Heräsin neljän maissa pissahätään niinkuin joka yö loppuraskausajan. Tulin kuitenkin siihen tulokseen että onkin kakkahätä ja aikani makoilin kunnes ihmettelin että ei kyllä ole mikään hätä ja jatkan unia. Enpä kerinny ku pari minuuttia olemaan ku napsahti ja vedet tuli. Ensimmäinen ajatus oli että voi hemmetti, tais ollakkin se pissahätä, mutta tajusin kyllä pienen säikähdyksen jälkeen että vedethän ne.. Siitä sitten kipittäen vessaan. Huh. Tuosta on nyt vajaa 7kk ja muistan ku eilisen päivän. Oi, sitä tunnetta. Viikkoja oli 39+4

Vierailija
20/47 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla meni vedet. Ei mitään muuta jännää kuin se että kaksoset tuli 2kk ennen aikojaan, ja sit ajettiin aamupäivällä jo 160km/h yliopistosairaalaan, ja siellä heti kiireelliseen sektioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä