Kumppanin tuoksu parinvalinnassa - kokemuksia?
Kun aiheesta on Tiede-lehdessä ollut pitkä artikkelikin, jossa referoitiin tutkimusta (olisikohan ollut sokkotutkimus) aiheesta, asia sinällään on minulle selvä. Geneettisesti sopivimmat kumppanit tuoksuvat puoleensavetäviltä ja epäsopivat lemuavat kamalalle. Siltä väliltä varmasti vielä jotakin löytyy, mutta äärilaidat ovat himoittava ja iljettävä tuoksu.
Naisilla e-pillerit peittävät kyvyn haistaa sopiva kumppanin tuoksu, ja tulee valittua hajutestissä tai tosielämässä sellainen joka tuoksuukin samalta kuin itse, mikä ei ole lainkaan eduksi jälkeläisten kannalta.
Nyt päästään kysymykseen: paljon kumppaneita omaavat, kuinka moni vastakkaisen sukupuolen edustajista on tuoksunut hurjan hyvälle (kaula, kainalot, nivuset jne ilman deodoranttia), kuinka moni pahalle ja onko paljon ollut neutraaleja?
Mietityttää kuinka helppoa on löytää haju-kriteerillä sopiva puoliso. 1/2? 1/5? 1/10?
Kommentit (28)
Entä jos on tärvellyt hajuaistinsa tupakoimalla?
Tästäkö johtuu, että kahdesta "yhtä hyvännäköisestä" miehestä pidän toista kiinnostavampana? Kun millään järjellisellä en ainakaan syytä pysty selittämään.
Kuinka kaukaa muuten hajun aistii?
mutta ne vaikuttaa! Nenässä on oma varsinaisesta hajuaistista erillinen juttu, joka tunnistaa feromoneja.
Minulle hajut ovat pienestä pitäen olleet hyvin tärkeitä ja haistan kaukaa ihmisten ominaishajun. Minulla on ollut monia sellaisia miespuolisia tuttuja, jotka ovat henkisesti ja fyysisesti viehättäviä, mutten voisi ajatellakaan parisuhdetta heidän kanssa vääränlaisen hajun takia. Kaikki mieheni ovat tuoksuneet ihanalle, ja heidän tuoksuunsa on kiintynyt aina vain enemmän suhteen myötä. Olen henkisesti kireä ja turvaton ihminen, mutta oikeanhajuinen mies rauhoittaa minua läsnäolollaan.
Ei tietoa miltä muut tuoksuvat tai haisevat. Jotkut sukulaiset lemuaa, mutta voi johtua muustakin kuin liian samanlaisista geeneistä.
minun kumppanini mielestä tuoksun hyvälle joka puolelta ja aina. Välillä menee haistelemaan kainaloitani ihan tarkoituksella!
Mutta minä en tykkää mieheni tuoksusta!
En ollenkaan, yäk. En kyllä omastanikaan.
Eli siis millaisia lapsia saisimme??
Vastakohtana on kerrottava,että olen saanut yhden lapsen edellisen aviopuolisoni kanssa, jonka hien hajua en edes huomannut, eli tuoksui hyvälle minusta vaikka muiden mielestä haisi pahalla.
Mutta hänen mielestään minä en tuoksunut erityisen hyvältä. Meillä on täysin terve tyttö.