Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppanin tuoksu parinvalinnassa - kokemuksia?

Vierailija
10.11.2012 |

Kun aiheesta on Tiede-lehdessä ollut pitkä artikkelikin, jossa referoitiin tutkimusta (olisikohan ollut sokkotutkimus) aiheesta, asia sinällään on minulle selvä. Geneettisesti sopivimmat kumppanit tuoksuvat puoleensavetäviltä ja epäsopivat lemuavat kamalalle. Siltä väliltä varmasti vielä jotakin löytyy, mutta äärilaidat ovat himoittava ja iljettävä tuoksu.

Naisilla e-pillerit peittävät kyvyn haistaa sopiva kumppanin tuoksu, ja tulee valittua hajutestissä tai tosielämässä sellainen joka tuoksuukin samalta kuin itse, mikä ei ole lainkaan eduksi jälkeläisten kannalta.

Nyt päästään kysymykseen: paljon kumppaneita omaavat, kuinka moni vastakkaisen sukupuolen edustajista on tuoksunut hurjan hyvälle (kaula, kainalot, nivuset jne ilman deodoranttia), kuinka moni pahalle ja onko paljon ollut neutraaleja?

Mietityttää kuinka helppoa on löytää haju-kriteerillä sopiva puoliso. 1/2? 1/5? 1/10?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on tärvellyt hajuaistinsa tupakoimalla?

AP

Vierailija
2/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sita on turha yrittaa peittaa partavedella epatoivoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluttava tuoksu on aarimmaisen harvinainen sita on turha yrittaa peittaa partavedella epatoivoisesti.

saati käytä hajusteita, eli haluaa vaimonsa kanssa kummankin tuoksuvan itsellensä. Friikahtavanahan tuota varmaan pidetään.

Itse olen lopettanut hajusteiden käytön lähes kokonaan vuosia sitten. Ei ole vaimo siitä kyllä valittanut. Pari alkoholitonta ei aiheuta ihoärsytystä, eli sopivia tuotteita sopivilla tuoksuilla kyllä löytyy. Mutta minulle hämärtyi joskus mikä se niiden hyöty sitten edes on. Luullakseni olen varsin mietohajuinen.

AP

Vierailija
4/28 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytimme tavatessamme samaa tuoksua, minä naisten versiota ja mies miesten. Aika hassua! :)

Vierailija
5/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mies. kumppanin mielestä tuoksun "miedolle, hyvälle" työpäivän/ treenin jälkeen. samaa en voi sanoa vaimostani. kokemuksesta tiedän, että naiset tuoksuvat erlaisilta jotkut ovat todella herkullisen tuoksuisia.

Vierailija
6/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sellaisen, jonka ominaishaju on epämiellyttävä. Eihän siitä vois mitenkään tulla mitään kun en voisi olla lähellä. Pelkän hajun perusteella puolison valitseminen olis myös ihan tyhmää, koska täytyyhän ihmisisessä olla muutakin. Oma puoliso onneksi tuoksuu miellyttävältä, enkä käytä nyt e-pillereitä. En kyllä huomannut hajussa eroa sillon kun niitä käytin.

Vierailija
7/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju voi kertoa ehkä puolison sopivuudesta perimämielessä (=jälkeläisten immuniteetin optimointi kai tässä tuoksuasiassa on taustalla), muuten tuskin millään tavalla!

Onko hyvälletuoksuva puoliso paremmin sinulle sopiva keskustelutaidoiltaan tai tavoiltaan? Onko hän parempi sängyssä? Onko hän uskollinen, hyvä vanhempi tai muuten vastaako hän toiveitasi? Ei haju niitä kerro! Siksi on mielestäni ääliömäinen lähtökohta ajatuksen tuo "kumppanin valinta tuoksun perusteella".

Omalta kohdaltani voin sanoa, että olen ollut piiitkässä parisuhteessa ja lapsiakin on useampi. En aluksi pitänyt miehen ominaistuoksua mitenkään ihanana. Rakastuttuani pidin. Lapset ovat terveitä ja kaikin puolin täydellisiä. Nykyään en juuri pidä mieheni tuoksusta. Ehkä pitäisin, ellei meillä olisi niin helkutin vaikeaa yhdessä.

Vierailija
8/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni kanssa kumpikin koemme tuoksuvamme hyvälle, ei häiritse pahasti jos toinen ei ole käynyt vastikään suihkussa jne.

Mutta kun aiheesta on artikkeleita ja niissä kerrotaan sokketesteistä yms, herää kysymys siitä kuinka tavallista on että vastakkaisen sukupuolen edustajan ominaishaju on "haluttava".

En siis ajatellut pistää pystyy deitti.net v.2.0:aa jossa kaikista on hajusample tilattavissa postitse... Tai hajusample-valikoimaa jonka perusteella kukin pisteyttäisi parhaat hajut ja sitten profiilit pisteytyisivät sen mukaan... juu ei, täällä vain oli ketju jossa joku oli lempattu treffeillä hajun perusteella ja kommentteja perässä että on tavallista. Mietin kuinka yleistä on haluttava tuoksu tai iljettävä, ja onko suuri osa siitä väliltä?

AP

Vierailija
9/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei toivoakaan, että sietäisin sitä yhtään. Silti avioliittomme on ollut yllättävänkin hyvä kokonaisuus, ja lapsi erinomainen yksilö (jos nyt sallitte kehaista :-).

Lisäksi muistan, että jonkun aiemman seuralaisen haju (esim. hengitys) on miellyttänyt enemmän, siis pahimmillaankin, ja kuitenkin on harvinaisen selvää, että liitto tämän tuoksujan kanssa olisi ollut kauhea.

Kyllä nuo hajuteoriat ovat kiehtovia, mutta oma pieni otokseni ei sitä tue.

Vierailija
10/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolmen miehen kanssa sentään. Ilman e-pillereitä, ainakin tapaamisvaiheessa. Kaksi ensimmäistä tuoksuivat neutraalilta/jopa hieman epämiellyttävältä enkä kokenutkaan heitä erityisen puoleensavetäviksi. Kolmas tuoksui aivan mahtavalta, en saanut tarpeekseni hänen tuoksustaan. Hänet otin miehekseni ja tein hänelle liudan lapsia :) Edelleen 15v myöhemmin mieheni tuoksuu ihanalta ja puoleensavetävältä.

Vierailija
11/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin joskus varhaisaikuisuudessa kuolettavan ihastunut erääseen vanhaan luokkakaveriini. Kun sitten eräissä juhlissa päästiin lähituntumaan, niin tämä mies tuoksui ehdottomasti väärälle. Ei pahalle, vain väärälle. Juttu kuivui sitten siihen ja ne vaatteet mitä siihen mennessä oli karissut, meni jollakin verukkeella takaisin päälle.

Oma aviomieheni tuoksuu ihanalta, hikisenäkin.

Vierailija
12/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hengitys haisee joskus hirveälle eli ei toivoakaan, että sietäisin sitä yhtään. Silti avioliittomme on ollut yllättävänkin hyvä kokonaisuus, ja lapsi erinomainen yksilö (jos nyt sallitte kehaista :-).

Lisäksi muistan, että jonkun aiemman seuralaisen haju (esim. hengitys) on miellyttänyt enemmän, siis pahimmillaankin, ja kuitenkin on harvinaisen selvää, että liitto tämän tuoksujan kanssa olisi ollut kauhea.

Kyllä nuo hajuteoriat ovat kiehtovia, mutta oma pieni otokseni ei sitä tue.

Eihän nuo "hajuteoriat" tarkoitakaan hengityksen hajua, sillä pahalle hengitykselle on usein ihan konkreettiset syyt, esim. proput nielussa.

Vierailija
13/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se riippuu suun bakteerikannasta. Se ominaishaju jota ei voi muuttaa (toki ihon pinnan bakteerikoostumusta voi muuttaa, mutta sen osuus hajussa on vähäinen jos on terve, puhdas ja sitten vaan hikoaa) on siis puhtaalla terveellä ehjällä iholla vaikkapa rankassa duunissa kertyvä hiki kainaloihin, nivusiin, kaulalle. Sen haju on joillakin karsea ja toisilla ihanan puoleensavetävä. Kun täällä liikkuu näitä 200 naista tai miestä "kaataneita", heillä voisi olla näkemystä oliko 5, 15, 25 vai 50 näistä karmean hajuisia. Ja oliko täydellisen ihanan tuoksuisia muutama vai paljon.

Vierailija
14/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista jo toistaiseksi, useammalla siis puolisoksi valikoitunut hyväntuoksuinen mies.

Vierailija
15/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt joku kehittelemään konsepti, jossa ihmiset etsii treffikumppania hajun perusteella!

Esim.kandidaattiehdokasnaiset seisovat rivissä ja partneria etsivä mies silmät sidottuna saa haistaa jokaista ja valita mieluisimman hajuisen kumppanin, jonka kanssa pääsee treffeille.

Vierailija
16/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rakastuin häneen ensisilmäyksellä ja olen rakastanut melkein 29 vuotta. Hän miellyttää silmääni edelleen suuresti ja on elämäni mies. Hajun perusteella en varmaan valinnut. Eli voi rakastaa kovasti ja intohimoisesti ilman huomattavissa olevaa tuoksua.

Vierailija
17/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt joku kehittelemään konsepti, jossa ihmiset etsii treffikumppania hajun perusteella!

Esim.kandidaattiehdokasnaiset seisovat rivissä ja partneria etsivä mies silmät sidottuna saa haistaa jokaista ja valita mieluisimman hajuisen kumppanin, jonka kanssa pääsee treffeille.

Vierailija
18/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin toisin päin - eikös teorioissakin nainen ole se joka valitsee hajun perusteella?

Tarttis varmaankin korkearesoluutioisen (tarkan) hajugeneraattorin kotitietokoneisiin. Sitten voisi ajatella että haju sisältyisi deitti-ilmoitukseen. Standardi-mallinen 60 min hikijumpan jälkeinen t-paita jota ennen peseydytty ja oltu hajusteitta ja paita pesty ilman hajusteita olevalla pesuaineella jne. Tehtävissä joskus tulevaisuudessa. Juuri nyt pitää naisten sitten vaan nuuhkia innokkaasti treffeillä.

Kiinnostava aihe sinällään, koska tuosta puhutaan hyvin vähän ja on ollut taka-alalla ikiajat. Kyllä se sopiva ominaishaju varmasti lisää suhteessa pinnaa sietää yhtä ja toista vastoinkäymistä.

AP

Vierailija
19/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen harvoin niin lähellä ketään vieraampia ihmisiä, että tulisi huomattua toisten ominaistuoksuja millään tasolla. Joten en osaa sanoa miten moni miehistä loppujen lopuksi sillä tavalla "kolahtaisi". Mutta oman aviomiehen tuoksu on kyllä aivan huumaava. Ulkonäöllisesti hän ei aluksi ollut lainkaan tyyppiäni mutta kun istuimme jossain vierekkäin niin yllätykseni olikin suuri kun pystyin vain ajattelemaan sitä miten uskomattoman hyvältä hän tuoksuu. Onneksi muutkin asiat natsasivat ja nykyään olemme naimisissa. Mutta olen kyllä ajatellut, että tuolla tuoksulla oli suuri osa siinä, että aloin edes ajattelemaan häntä "sillä silmällä".

Vierailija
20/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut montaa kumppania, mutta voin sanoa, että tuoksu ratkaisee.

Erehdyin naimisiin miehen kanssa, jonka haju on aivan järkyttävä. En ymmärrä, miten en sitä huomannut alun alkaenkaan. Liekö miehen vahvoilla hajusteilla tekemistä asian kanssa.

Nyt eronneena voin sanoa, että tuoksu on kriteeri numero yksi. En vain pysty olemaan lähekkäin ihmisen kanssa, joka mielestäni haisee vastenmieliseltä. Hikeä myöten tuoksun on oltava "oma" ja tuoksua hyvälle ja kolmanneksi jopa himottavalle.

Mitä tulee sopivan puolison löytämiseen, sitä on vaikea sanoa. Eikös sitä sanota kuitenkin, että suhde, jossa on paljon läheisyyttä ja seksiä kantaa pidemmälle, kuin mikään muu asia (asuntolainasta ei nyt puhuta..). Hankala kuvitella vastenmieliseltä haisevaa kumppania millään muotoa sopivaksi kumppaniksi alun alkaenkaan.

Eria asiahan on sitten se, miten muut asiat osuvat kohdalleen. "Kemioiden" kohdatessa asiat kuitenkin yleensä loksahtelevat paikoilleen. Kaipuu toista kohtaan kasvaa jatkuvasti ja mahdottomista asioista tulee kummasti mahdollisia...