Hei :) Mitä mieltä olet: saako mielensä muuttaa, kun on luvannut puolisolleen jotakin?
Kommentit (81)
tottakai lupauksensa saa pettää, mutta sitten joutuu kantamaan seuraukset. Oletko ajatellut ruveta pitämään taas peliä Micken kanssa vai mikä mielenmuutos on edessä?
joo, huumeet ja raskaus ei Muru ihan oikeasti sovi yhteen! Ihan jännä silleen, että valitset mieluummin huumeet, mutta no, riippuvuus on riippuvuus.
Alankin epäillä että tämä "intiimillä hetkellä tehty lupaus" viittaakin essopäissään käytyyn hölinään eikä seksiin.
Mitäs se Murun puolueen nuori toivo sanoikaan? Rahat pois nistiäideiltä? No, Murun kohdalla pappa betalar. Mutta pidä nyt vaan ne pöksyt jalassasi (myös muiden miesten kanssa, sulla kun on aika löyhä moraali) kunnes olet hoitanut huumeongelmasi pois alta. Pusi!
tulee varmaan tänne parkumaan jos mies on luvannut viedä ulos syömään, muttei jaksakaan, tai mies on luvannut että lähtevät matkoille muttei pääseköön, tai mikä tahansa muu pienempi juttu.....
Pitää olla vain vähän kärsivällisempi. Elämä on kompromisseja ja sovittelua. ap
Oletko ottanut huomioon että sulhasellesi ei suunnitelmien muutos käy? Mies voi haluta kaiken tai ei mitään.
muru sanelee ehdot ja mies tottelee, suikkelilla homma hoituu. Eihän murun maailmassa semmonen enää käy että asiat ei menisi juuri niinku muru haluaa, eihän muitten toiveilla ole väliä, kun muru päättää miten homma menee. Elämä on kompromisseja niin kauan kun muru saa sanella ehdot.
Sinäkö annat miehen sanella, koska olet raskaana ja synnytät??? Ap ei kirjoittanut että ei halua koskaan lapsia vaan että ei halua lyödä lukkoon päivämäärää. Iso ero. Kyllä se on nainen joka päättää koska raskautta voi yrittää.
joo, huumeet ja raskaus ei Muru ihan oikeasti sovi yhteen! Ihan jännä silleen, että valitset mieluummin huumeet, mutta no, riippuvuus on riippuvuus.
Vois jestas teidän juttuja. Sinäkö luulet tietäväsi, että Muru tekee valintaa noiden kahden asian välillä?
Nuo ihmissuhdekiemurat ovat ihan sellaisenaan riittävä syy olla tekemättä lapsia tässä vaiheessa.
Pitää olla vain vähän kärsivällisempi. Elämä on kompromisseja ja sovittelua. ap
Oletko ottanut huomioon että sulhasellesi ei suunnitelmien muutos käy? Mies voi haluta kaiken tai ei mitään.
muru sanelee ehdot ja mies tottelee, suikkelilla homma hoituu. Eihän murun maailmassa semmonen enää käy että asiat ei menisi juuri niinku muru haluaa, eihän muitten toiveilla ole väliä, kun muru päättää miten homma menee. Elämä on kompromisseja niin kauan kun muru saa sanella ehdot.
Sinäkö annat miehen sanella, koska olet raskaana ja synnytät??? Ap ei kirjoittanut että ei halua koskaan lapsia vaan että ei halua lyödä lukkoon päivämäärää. Iso ero. Kyllä se on nainen joka päättää koska raskautta voi yrittää.
No, jos on ensin luvannut että häiden jälkeen voidaan ruveta yrittämään (eihän se ole sanomatta selvää että raskautuu nopeasti), niin on aikamoinen muutos sitten että yhtäkkiä haluaakin että lapsentekoa voidaan ruveta miettimään sitten häiden jälkeen.
Ei kuulosta yhtään siltä että on varma että edes haluaa lapsia.
Varsinkin jos lähtökohtana on se että pelkää kipua niin paljon ettei usko että uskaltaa synnyttää....
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1669223/saako_sektio…
Onhan se lastenteko yhteinen päätös, mutta ei ole reilua luvata toiselle perheen perustamista, jos ei sitä kuitenkaan halua.
Ollaanhan me luettu murun ihan täyspäisiä juttuja. Ei se mikään huumeiden käyttäjä ole. Joku haluaa mustamaalata.
Mulla oli puvun sovitus (IHANA) ja mammat on vetäneet yli 100 nimeä. Hyvään suuntaan siis mennään. Olen piirustellut toivesormustani ja isä lupasi järjestää meille viininmaistajaiset. En tiennyt, että häiden suunnittelu on näin kivaa puuhaa!
ap
Isi on luvannut :) Muistathan murunen että kihlattu haluaa olla sun elämän ykkösmies, ei jäädä pappan varjoon!
lapsilukuun, lasten yritysajankohtaan, miten toimitaan raskausaikana jos lapsi vammainen, naimisiinmenoon ja suhteen etenemistahtiin liittyvät asiat yms. vastaavat ovat sellaisia, että niistä ei kannata antaa sitovia lupauksia.
Eikä tuollaisia lupauksia voi pitää, jos ei itse enää koe asioita samalla tavalla kuin lupauksenantohetkellä.
Puolisolle on kyllä hyvä kertoa muuttuneesta kannastaan mahd pian, tässä tapauksessa tietysti ainakin ennen naimisiinmenoa.
vauva saa tulla heti naimisiin menon jälkeen (ensi vuonna). Aion muuttaa sen muotoon "vauvasta voidaan alkaa puhua naimisiin menon jälkeen". Tiedän, että monelle naiselle tällainen mielenmuutos mieheltä olisi kauhea takaisku. Mutta ehkä mulle naisena se sallitaan? :)
ap
En ihan heti keksi, miksi joku on päättänyt, että mulla on huumeongelma tai että mä olisin edes mikään käyttäjä. Joku toinen kirjoittaja on värittänyt juttua. Tai ehkä se on vain ilkeyttä. Ihan ekaksi tulee mieleen muutettavista tavoista esim. tapa tehdä töitä, työrytmi.
Isä ei ole elämäni ykkösmies. On kuitenkin järkevää käyttää ympäristönsä ihmisten tietoja ja taitoja. Ihan vinkkinä, kukaan harvoin menestyy, jos on kovin itseriittoinen.
Ehdottomasti haluan lapsia, mutta en uskalla tehdä sopimuksia häämatkavauvoista tai muista päivämääristä. Voi olla, että haluankin silloin, mutta voi olla, että en vielä. Siitä mun pitää puhua mieheni kanssa hyvällä hetkellä, ehkä jo tänään.
ap
En ihan heti keksi, miksi joku on päättänyt, että mulla on huumeongelma tai että mä olisin edes mikään käyttäjä. Joku toinen kirjoittaja on värittänyt juttua. Tai ehkä se on vain ilkeyttä. Ihan ekaksi tulee mieleen muutettavista tavoista esim. tapa tehdä töitä, työrytmi.
Isä ei ole elämäni ykkösmies. On kuitenkin järkevää käyttää ympäristönsä ihmisten tietoja ja taitoja. Ihan vinkkinä, kukaan harvoin menestyy, jos on kovin itseriittoinen.
Ehdottomasti haluan lapsia, mutta en uskalla tehdä sopimuksia häämatkavauvoista tai muista päivämääristä. Voi olla, että haluankin silloin, mutta voi olla, että en vielä. Siitä mun pitää puhua mieheni kanssa hyvällä hetkellä, ehkä jo tänään.
ap
Olethan sä myöntänyt että olet niitä huumeita kokeillut, ja että kihlattusi tykkää jotain vetää kun bilettää.
Ja sitähän sinulle vaan on sanottu että vauva ja huumeet eivät sovi samaan perheeseen.
Mulla on siis myös oma puolue. Ihanaa! Olenko mä puoluejohtaja?
Löyhä moraali? Seksin harrastaminen ei ole yhtä kuin löyhä moraali. Moraaliton loukkaa ympäristöään ja itseään teoillaan (tässä tapauksessa seksillä).
ap
Ei niitä kadu. Tyhmempiäkin päätöksiä tulee tehtyä.
Mulla on siis myös oma puolue. Ihanaa! Olenko mä puoluejohtaja?
Löyhä moraali? Seksin harrastaminen ei ole yhtä kuin löyhä moraali. Moraaliton loukkaa ympäristöään ja itseään teoillaan (tässä tapauksessa seksillä).
ap
Et ole ketään teoillas (seksillä) loukannut?
Et itseäsi, etkä M:n vaimoa?
Etkä poikaystävääsi?
Mä haluan siitä kaiken irti.
ap
Ei niitä kadu. Tyhmempiäkin päätöksiä tulee tehtyä.
Ehkä itseäni olen loukannut. Mutta se ei ollut moraalikysymys. Poikaystävälleni se seksi ei ollut olennaisin seikka. Kai se nyt on selvää, että jos on suhde, on seksiäkin. Ja kyllä se oli se mies, joka loukkasi kahta naista, en minä, (kun en edes mistään vaimoista mitään tiennyt).
ap
Mulla on siis myös oma puolue. Ihanaa! Olenko mä puoluejohtaja? Löyhä moraali? Seksin harrastaminen ei ole yhtä kuin löyhä moraali. Moraaliton loukkaa ympäristöään ja itseään teoillaan (tässä tapauksessa seksillä). ap
Et ole ketään teoillas (seksillä) loukannut? Et itseäsi, etkä M:n vaimoa? Etkä poikaystävääsi?
Se äijä on itse vastuussa panemisistaan.
Se äijä on itse vastuussa panemisistaan.
Mutta siinä vaiheessa kun panolle selviää että mies varattu, on moraalitonta jatkaa.
Eikös noin puolet muuta mieltään koko avioliiton suhteen? Lupauksista huolimatta.
muru sanelee ehdot ja mies tottelee, suikkelilla homma hoituu.
Eihän murun maailmassa semmonen enää käy että asiat ei menisi juuri niinku muru haluaa, eihän muitten toiveilla ole väliä, kun muru päättää miten homma menee.
Elämä on kompromisseja niin kauan kun muru saa sanella ehdot.