mikään niin vituta kun vapaamatkustajamammat vaunuineen survoo bussiin.
Sit mulkoillaan saatana alta kulmain kun en siirry siltä paikalta pois minkä mamma äpärälleen valitsi.
Kävelkää ja sulattakaa ne persläskit pois tai ainakin pysykää poissa ruuhkabusseista!
Kommentit (59)
niin pitäiskö kieltää julkisilla liikkuminen vanhusilta, muuten vaan huonojalkaisilta, vammaisilta, pyörätuolilla liikkuvilta.
Se jolla on kiire, lähteköön tarpeeksi ajoissa liikkeelle!
"no niin mutku, niin mutku"-selittelijät herätköön tarpeeksi ajoissa / kävelkööt / menkööt pyörällä tai tilatkoot taksin, vaihtoehtoja riittää.. Sillä _hitaalla_ bussilla ei ole mikään pakko mennä. Tai jos on; menkää niin aikaisin liikkeelle ettei tarvitse pelätä myöhästymistä.
niin voin näyttää matkakortiini johon on ladattu vähintään 30vuorokautta kerralla aikaa.
Mulla on samanlainen oikeus olla dösässä vaunuineni kuin sulla Guessin WT käsilaukkusi kanssa.
eikä tosiaan ole mitään ylimääräistä WT-merkkiä siinä, ostettu Tallinnasta kalliilla.
niin pitäiskö kieltää julkisilla liikkuminen vanhusilta, muuten vaan huonojalkaisilta, vammaisilta, pyörätuolilla liikkuvilta.
Se jolla on kiire, lähteköön tarpeeksi ajoissa liikkeelle!
koskaan ei voi tietää tunkeeko mun bussiin noita vamkkurimammoja vai ei. Jos niitä ei tule sinne hidastelemaan, niin ehdin ihan hyvin, mutta ei tartte olla kun yhdet vaunut ja joku hidas mamma, niin se oli sit siinä! Ton vois ratkasta jollain toisella tavalla, kotiäidille tulee kivasti liikuntaa kun ei käytä yleistä bussia tai sitte noi vois kuskaa vanhusten kans vaikka jollain invataksilla?
no yhyy.. mene aikasemmalla bussilla, urvelo :D
siis pitäiskö mun herätä puolituntia aikaisemmin laittaa mun tukkaa ja meikkaa vaan sen takia, et joku mamma on tulossa rattailla bussiin? no ei käy! siis mun PITÄÄ olla joka päivä viimeistään ysiltä töissä, onko pakko tunkea samaan bussiin tai ratikkaan työssäkäyvien ihmisten kans niitten rattaiden kanssa? teillä on aikaa kävellä tai sitte voitte mennä vaikka 10:30 nii ihmiset ehtii töihin. muutenkii ihan tarpeeks rankkaa. ei muuta kiitos!
siis pitäiskö mun herätä puolituntia aikaisemmin laittaa mun tukkaa ja meikkaa vaan sen takia, et joku mamma on tulossa rattailla bussiin? no ei käy! siis mun PITÄÄ olla joka päivä viimeistään ysiltä töissä, onko pakko tunkea samaan bussiin tai ratikkaan työssäkäyvien ihmisten kans niitten rattaiden kanssa? teillä on aikaa kävellä tai sitte voitte mennä vaikka 10:30 nii ihmiset ehtii töihin. muutenkii ihan tarpeeks rankkaa. ei muuta kiitos!
Jätä vaikka se meikkaaminen ja tukan laitto väliin, kuulostaa meinaan aika itsekkäältä. Eipä tarvitse herätä "puolta tuntia aikasemmin" (kuulostaapa muuten niin vitun rankalta). Mistä hemmetistä edes tiedät minne ne mammat on vauvoineen menossa?
Kuulostaa epäuskottavalta, että menis 5-10 minuuttia kansien vaunujen kyytiin ottoon. Myönnä pois, sua vaan vituttaa, kun ne pääsee ilmaiseksi ja sä et. Ei kiinnosta, mä oon maksanut veroja niin paljon, aion käyttää niitä palvelujakin joskus. Mä muuten ostin auton, kun rupes kyrsimään liian täydet työmatkabussit, pipo löyseni välittömästi, kokeile! Siellä omassa autossa ei ole ketään rasittavia ihmisiä.
Se että joutuu kattomaan sun naamaa heti aamusta kun nousee bussiin. Siinä on kyllä loppupäivä pilattu, ei auta vaikka heräisit kaksi tuntia aikaisemmin meikkaamaan ja laittamaan hiukset, tuota naamaa kun ei kaikki meikit maailmassa voisi kaunistaa.
Ei mikään ihme että olet katkera, kun tiedät ettei kukaan halua lisääntyä kanssasi, onhan se niin että rumuus on paras ehkäisy...
mutta pitää ihan mainita, että saattaa sillä vaunumammallakin olla vaikka lääkäriaika yhdeksältä. Silloin on pakko vaan tunkea siihen samaan busiin...
Onko jossain muussa kaupungissa tuota
Vierailija - 10.11.12 12:25 (ID 15877415)
että vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi? Siis muualla kuin Helsingissä? nimim. mamma, joka maksaa aina ja seisoo vaunujen vieressä, jotta ne pysyvät paikallaan.
usko tohon hitausteoriaan, varsinkin kun liikennevalotkin monissa paikoissa odottaa busseja..
vapaamatkustajia?
he ei maksa lipustaan
mutta pitää ihan mainita, että saattaa sillä vaunumammallakin olla vaikka lääkäriaika yhdeksältä. Silloin on pakko vaan tunkea siihen samaan busiin...
vaikka kävellä. Jos et käy töissä niin sinulla ei ole kiire minnekkään. Menkööt taksilla. Törkeintä koko asiassa on se että he eivät edes maksa mitään. Jatkuvasti korotetaan hintoja, mutta toisilta ei oteta mitään. Vaikka he vievät kaikista suurimman tilan. Bussiin ei edes pitäisi saada tuoda rattaita eikä muitakaan ylimääräisiä asioita. Max yksi reppu/käsilaukku pitäisi olla sallittu. Bussit ovat muutenkin täynnä. Ilman että niitä kaytetään jonain rahtikuljetuksena.
Mistäs tiedät, että mamma ei ole menossa lapsineen esim. lääkäriin? Niitä aikoja kun varsinkaan erikoissairaanhoitoon ei nykyään voi valikoida vaan otetaan se, mikä satutaan saamaan.
Ikävää, jos sattuu juuri sun työmatkan ajalle.
ihan normaalisti on vaunut tai ei.
Oiskohan rattaissa pienempi sisarus.
Paljonko ne bussit myöhästelisi jos lastenvaunuilla liikkuvat kävisi edellä maksamassa tuotuaan vaunut keskiovesta sisään. Jättäisi muksut vahtimatta tai raijaisi mukaan eteen vastavirtaan kun ihmiset tulee sisään etuovesta. Ruuhkassa ei edes pääsisi läpi.
Ja ne vaunut kyllä menee matalalattiabusseissa sisään ja ulos ihan yhtä nopeasti kuin kuka vaan muu.
Ja joo, kuljetan lapset kouluun, joskus rattaiden kanssa. Katso kun sinne kouluunkin on ehdittävä ajoissa. Ja minun töihin sen jälkeen.
Ite ainakin yritin aina antaa muiden mennä ensin etten ois ollu oventukkeena.
Kuinka monta kertaa oot ite käyttäny kaupungin palveluita maksamatta?
siis se kuski joutuu odottamaan jokaista vaunumammaa ainakin puoliminuuttia kauemmin, kun meitä työssäkäyviä. sen jälkeen bussi jää liikennevaloihin ja halleluja, matka kestää ainakin 5-10 minuuttia kauemmin per vapaamatkustaja vankkuri. murrr, kyl niin vtuttaa kun ajatteleekin tota.
Tässä on kyllä jo lastensuojeluilmoitukselle perusteet.Minkälainen äiti laittaa koululaisen rattaisiin ja lykkää bussiin? Apua=D
Jätä vaikka se meikkaaminen ja tukan laitto väliin, kuulostaa meinaan aika itsekkäältä. Eipä tarvitse herätä "puolta tuntia aikasemmin" (kuulostaapa muuten niin vitun rankalta). Mistä hemmetistä edes tiedät minne ne mammat on vauvoineen menossa?
Kun koko vaunuja ei pitäisi saada bussiin tuoda. On järjetöntä että muutama ihminen voi viedä 10 paikan. Sen lisäksi ne estää ihmisiä liikkumasta. Pitää aika väkisin ängetä ulos kun joku itseään täynnä oleva ihminen tukkii vaunuillaan ja omalla perseellään koko bussin keskiosan.
on ihmisellä, joka laskee aamulleen minuuttiaikataulun ja sitten vinkuu, että myöhästyy töistä, koska bussissa on muitakin matkustajia, tai sitten auto pysähtyy liikennevaloihin. Miten liikennevalot voi tulla kenellekään yllätyksenä? Tai se, että siellä bussissa on 30 muutakin ihmistä?
Ap, osta tosiaan se oma auto niin ei ärsytä. Paitsi että ai niin, sittenhän sä itkeä pillität siellä aamuruuhkassa kun siellä on muitakin autoja, ja voit siltikin myöhästyä. Ja sielläkin on ne pirun liikennevalot on pilaamassa sun elämän. Puhumattakaan jalankulkijoista ja pyöräilijöistä joita pitää väistellä. Sun hermorakenne ei varmaan kestäisi sitä stressiä.
Terveisin 10 vuotta bussilla päivittäin kulkenut, nykyinen autoilija, jota ei koskaan haitannut se että muidenkin pitää päästä pisteestä a pisteeseen b.
vaikka kävellä. Jos et käy töissä niin sinulla ei ole kiire minnekkään. Menkööt taksilla. Törkeintä koko asiassa on se että he eivät edes maksa mitään. Jatkuvasti korotetaan hintoja, mutta toisilta ei oteta mitään. Vaikka he vievät kaikista suurimman tilan. Bussiin ei edes pitäisi saada tuoda rattaita eikä muitakaan ylimääräisiä asioita. Max yksi reppu/käsilaukku pitäisi olla sallittu. Bussit ovat muutenkin täynnä. Ilman että niitä kaytetään jonain rahtikuljetuksena.
mennä taksilla kun kerran käyt töissä.
Ei kai se ole äidin vika jos ei maksua pyydetä???
Ja jos maksu kuitenkin tulisi, käyttäisin silti bussia koska minulla ei ole ajokorttia.
Sellaiset jotka eivät osaa suhtautua kanssamatkustajiin pitäisi mennä taksilla. Onko työssäkäyvien pakko änkee just siihen viimeseen bussiin millä ehtii töihin. Vissiin, osan ainakin kun on niin vitun laiskoja ettei saa sitä persettä ylös aikaisemmin.
Jopa Joensuussa susirajalla on tosiaan kaupunkibusseissa tämä vapaamatkustusmahdollisuus vaunujen kanssa. Sieltä itsellekin kertyi kokemuksia näistä matkustajista.
Valtaosa äideistä oli hyviä kanssamatkustajia, tulivat reippaasti kyytiin ja kiittivät avusta kun autoin nostamalla rattaita sisään. Yhden kanssa oli joskus pientä flirttiäkin ;)
Mutta, mutta. On osittain totta se, mitä sanotaan näiden vaunujen hidastavasta vaikutuksesta. Muistan pari äippää, jotka kulkivat suunnilleen joka toinen päivä juuri ruuhkabusseissa rattaineen. Neljän bussit olivat täynnä myös Joensuussa, uskokaa tai älkää. Lisäksi siellä oli paikallisena ongelmana se, että niitä ei kulkenut kovin usein, yleensä 2-3 tunnissa. Joten voitte kuvitella että ne ruuhkavuorot olivat todella hitaita.
Kaiken huippu oli siis yksi ruuhkabusseissa matkustava äiti, joka kyllä ärsytti: hänellä oli tapana matkustaa vaunujen kanssa kaksi pysäkinväliä, noin 500-600 metriä. Ja usein juuri ruuhkassa. Eli hän kulki ostarilta ilmeisesti kotiinsa vaunujen kanssa, jossa hän kävi päivittäin tai lähes päivittäin iltapäivällä, jossa hän hengaili muutamien muiden mammojen kanssa. En tarkenna kaupunginosaa ym. koska muutoin saattaisi henkilö tunnistaa itsensä.
En nyt voi sanoa että olisin pelihousuja repinyt hänen takiaan, mutta usein kyllä ärsytti. Ja harmitti, kun ruuhkavuoroissa ihmisten täytyi survoutua tämän 500 m kävelyn takia toistensa varpaille täydessä bussissa.
Tässä on kyllä jo lastensuojeluilmoitukselle perusteet.Minkälainen äiti laittaa koululaisen rattaisiin ja lykkää bussiin? Apua=D