Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VÄITE: Suomalaiset naiset ovat koko maailman ikävämpiä, rumimpia, ja "epänaisellisimpia"

Vierailija
09.11.2012 |

Perustelut: Suomessa naisliike on ajanut itsensä liiaksi läpi. Naiset eivät saa olla enää naisellisia, tai muuten ovat "miehen alla, alistettuja". Naisella kuuluu olla ura, naisen täytyy olla itsenäinen, nainen ei saa olla pelkkä perheen yhdessä pitävä voima, vaan yksilö joka pitää itseään tärkeimpänä itselleen.

Sääli sinänsä. Etelä-Amerikassa, Aasiassa, Afrikassa ja etelä-Euroopassa naiset saavat olla hellan ääressä ja vauvoja hoitamassa, ilman että tuntevat olevansa alistettuja. Suomessa vaan läskit uranaiset painavat tiukkaa päivää naama norsunvitulla, puusukuttaen kuinka tärkeetä tasa-arvo ja itsenäisyys on, ymmärtämättä että joskus ne vanhanaikaiset syfämenasiat on yksinkertaisesti kaikille vaan parempia.

Jotkut naiset olis vaan niin paljon parempia jos osaisivat olla naisia eivätkä yrittäisi päteä suorittajina.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos hankkisit sen elämän etkä puuskuttaisi itse naama norsunvitulla :)

Vierailija
2/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan Etelä-Amerikkaan, Aasiaan, Afrikkaan tai Etelä-Eurooppaan töitä paiskimaan ja perhettä elättämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kauniiden naisten perässä?

Enkä nyt puhu vain köyhistä maista tulevia, jotka haluavat parempaa sosiaaliturvaa.

Hanki itsellesi itsetunto ja jonkinlainen selkäranka, hyväksy itsesi kauniina ihmisenä!

Vierailija
4/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomessa on taas se hyvä puoli, että voi itse valita, jääkö kotiin vai ei. Eikä kukaan kuitenkaan paheksu valintaa. Se on ihan, mikä jokaiselle perheelle ja pariskunnalle parhaiten sopii.

Ja kyllä naisen tulee olla itsenäinen eikä mikään miehessä/isässä/veljessä riippuva takiainen.

Vierailija
5/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mee sinne Afrikkaan tai Aasian sitte, hittojako täällä valitat :D Huono provo.

Vierailija
6/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä ole kyse siitä että haluaako nainen olla kotona. Kouluja käymättömänä muita vaihtoehto ei ehkä ole. Ja kouluja käyneet naiset luovat uraa sielläkin, erotuksena vaan että niillä on varaa kotiapulaiseen.

Missä sä muuten oot töissä, jos teillä on vaan läskejä uranaisia? Meillä on kauniita, hoikkia ja itsestään huolehtivia uranaisia, toki muutama paksumpikin mukaan mahtuu. Suomi on naiselle loistava paikka asua, onneksi on mahdollisuus olla itsenäinen eikä miehen tuloista riippuvainen.

Vierailija
7/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisella oli ennen maailmassa kaikkein eniten väliä.

Vierailija
8/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAA olla myös uraohjus jos siltä tuntuu. Suominainen voi ja SAA myös löhötä omilla rahoillaan ostamalla sohvalla lahnana verkkarihousuissa, eikä tarvi yrittää miellyttää ketään hipsimällä korkokengissä ja palvellen puolisoaan. Oma tupa, oma lupa. Oma koulutus, omat aivot, oma työ, oma raha, ihan oma lupa.

Naisellisuus, sen puute tai sen kokonaan piilottaminen ei monillekaan ole täysin oma valinta, Suomalainen nainen onneksi sen valinna saa tehdä itse.

Vierailija
9/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 70 vuotta sitten eivät naiset olisi olleet työihmisiä, mitenkähän tämänkin maapolon olisi käynyt? Ja se perintö istuu meissä lujassa, niin hyvässä kuin pahassa!

Vierailija
10/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne miehetkään niin hehkeitä ole :D

Vierailija
11/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne miehetkään niin hehkeitä ole :D

Suomessa on kyllä Euroopan rumimmat ja tylsimmät miehet. Koittakaa nyt hieman panostaa siihen ulkonäköönne ja sivistykseen. Jääkiekko ei ole ainoa kulttuurin muoto ;)

Ja käytöstavatkin olisi ihan kivat.

Vierailija
12/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että oot huomannut saman "pienen"poikkeavuuden suomalaisissa naisissa, kuin minäkin.

Jostain syystä täällä kauniista nuorista naisista kasvaa tasapaksuja tarjahalosia, jotka eivät osaa ajatella miestään tai perhettään ja mukavaa rauhallista elämää siinä kontekstissa.

Tärkeämpää on omien "etujen" jatkuva valvominen ja kinaaminen (milloin mies tekee samoin??? ainoastaa silloin kun anelee kotihirmulta piparia). Kaikilla muilla on aina kaikki paremmin ja kuka tahansa katupetteri on parempi kuin oma mies.

Ei ihme, että perhe arvona näivettyy.

Vierailija
13/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta sekä Etelä-Euroopassa että Suomessa naisena elämisestä.

Nykyaikana minusta kyllä oikeastaan on niin, että tarkkaan ottaen sekä Etelä-Euroopassa että Suomessa SAA olla miten vaan. Ei ole mitään tiukkoja sosiaalisia normeja saati lakeja tai uskonnollisia pakkoja jotka pakottaisivat kotiin, tai sitten töihin. Minäkin olen ollut Suomessa kotiäitinä vuosikausia, perinteisessä naisen asemassa. Kyse ei ole siitä mitä saa ja ei, koska saa mitä vaan, mutta arvostukset vaihtelevat. Täällä helposti kotiäiti saa laiskan vetelehtijän leiman - kuulin itsekin toisilta naisilta olevani epämiellyttävä "leipäsusi" joka vien miehen rahat kun velttona makaan kotona, vaikka mieheni arvosti kotiäitiyttäni. Etelä-Euroopassa taas kotiäitiys on täysin hyväksytty ratkaisu, jota moni haluaa mutta johon kaikilla läheskään ei ole varaa tosin. On sielläkin kyllä nykyisin myös naisen uran tavoittelu täysin hyväksyttyä, tosin uranaiset jäävät usein yleisemmin sinkuksi vaikka eivät itse edes haluaisi koska monet miehet heitä vähän vieroksuvat (enemmän kuin Suomessa).

Itse ymmärrän taustani takia kumpiakin kulttuureita ja pystyn näkemään hyviä puolia molemmissa. Tärkeimpänä pidän sitä, että sosiaalinen, uskonnollinen tai taloudellinen kontrolli ei pakottaisi kumpaankaan malliin vaan oikeasti ihmiset (perheet) voisivat valita sellaiset mallit joita he itse oikeasti arvostavat, ja mieluiten vielä joustavasti elämäntilanteiden mukaan. Esim. minusta oli ihanaa olla kotiäiti kun lapset oli pieniä. Mutta koska meillä ei ole maatilaa (kuten esim. vanhemmillani) jossa olisi minulle töitä kun lapset on koulussa, ja koska emme ole niin rikkaita että voisin viettää päiväni rikkaiden rouvien menoissa, olisi minusta ollut varsin pitkästyttävää olla vaan päivät kaikki kotona kaupunkiasunnossa kun lapset on jo koulussa. Niinpä valitsin koulutuksen hankkimisen ja työelämän siinä vaiheessa. Sitä voi siis hyvin olla sekä naisellinen kotiäiti että koulutettu uranainen samassa persoonassa, ehkä eri aikoina vaan.

Vierailija
14/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se uranainen joka nai prinssin saanut hermoromahduksen elämänmuutoksen vuoksi? Eivät kaikki ole valmiita olemaan vaan miehen varjoja Aasiassakaan.

Vierailija
15/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis se vaan hienoa saada olla presidentti ja vielä kaks kautta :)

Vierailija
16/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun kotiinjäävää halveksitaan. Ja auta armias, jos hoidat niitä lapsia kotona ja vielä elät miehesi palkalla, kuin se olisi omasi. Maineesi loisena olisi taattu.

Ei, Suomessa ei voi valita. Keski-Euroopassa voi.

Minusta Suomessa on taas se hyvä puoli, että voi itse valita, jääkö kotiin vai ei. Eikä kukaan kuitenkaan paheksu valintaa. Se on ihan, mikä jokaiselle perheelle ja pariskunnalle parhaiten sopii.

Ja kyllä naisen tulee olla itsenäinen eikä mikään miehessä/isässä/veljessä riippuva takiainen.

Vierailija
17/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut on tässä parissa päivässä ehditty touhuta monenmoista.

Koita keskittyä elämään hyvin omaa elämääsi, niin tällaset murheet väistyy taustalle

Vierailija
18/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun kotiinjäävää halveksitaan. Ja auta armias, jos hoidat niitä lapsia kotona ja vielä elät miehesi palkalla, kuin se olisi omasi. Maineesi loisena olisi taattu.

Ei, Suomessa ei voi valita. Keski-Euroopassa voi.

Keski- ja Etelä-Euroopassa voi valita, ilman sosiaalista paheksuntaa ratkaisusta, täällä ei oikein.

Vierailija
19/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että oot huomannut saman "pienen"poikkeavuuden suomalaisissa naisissa, kuin minäkin.

Jostain syystä täällä kauniista nuorista naisista kasvaa tasapaksuja tarjahalosia, jotka eivät osaa ajatella miestään tai perhettään

Vierailija
20/147 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä turhaan yritä saada mua soittamaan, kun leikkaa asiat irti kokonaisuudesta.....ja eihän sua oo näkyny sen jälkeen kun lakkasit imettämästä mua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan