Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette olleet hyviä opinnoissanne. Onko teitä syrjitty?

Vierailija
09.11.2012 |

Olen huomannut, että varsinkin aikuisopiskelijat syrjii ns. hyviä oppilaita. (Ainakin duunari puolella)

Olen saanut kuulla esim. että mitä minä tätä alaa opiskelen kun minun pitäisi alkaa kirjailijaksi. Kuulemma jaarittelen ja kirjoitan liian pitkiä esseitä.

Opettajalta tullut palaute on ihan päin vastaista ja saan hyviä numeroita koko ajan.

Ihmeellisen katkeraa porukkaa. Jos onnistuu, tai on hyvä jossain, niin potkitaan ryhmän ulkopuolelle.

Pitäisi näytellä tyhmää, että kuuluisi joukkoon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa ei enää juurikaan. Tai olihan sielläkin se jengi, joka vähän syrji, mutta oli siellä sitten muitakin, koiden joukkoon jo sopi.

Vierailija
2/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että varsinkin aikuisopiskelijat syrjii ns. hyviä oppilaita. (Ainakin duunari puolella)

Olen saanut kuulla esim. että mitä minä tätä alaa opiskelen kun minun pitäisi alkaa kirjailijaksi. Kuulemma jaarittelen ja kirjoitan liian pitkiä esseitä.

Opettajalta tullut palaute on ihan päin vastaista ja saan hyviä numeroita koko ajan.

Ihmeellisen katkeraa porukkaa. Jos onnistuu, tai on hyvä jossain, niin potkitaan ryhmän ulkopuolelle.

Pitäisi näytellä tyhmää, että kuuluisi joukkoon.

Lukio, amk ja yliopisto käyty huippuarvosanoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelivat minulle vielä, että jos tekisin vaatimattomampia töitä, niin hekin pääsisivät entistäkin helpommalla. Opettaja vaatii enemmän, kun yksikin osoittaa kykyä hallita laajempia tietokokonaisuuksia.

Vierailija
4/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelivat minulle vielä, että jos tekisin vaatimattomampia töitä, niin hekin pääsisivät entistäkin helpommalla. Opettaja vaatii enemmän, kun yksikin osoittaa kykyä hallita laajempia tietokokonaisuuksia.

otan osaa

Vierailija
5/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa

Vierailija
6/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa

Kuulin kerran kun jotkut valittivat, että se ja se on niin hyvä jne. blaa blaa. Sanoin, että varmaan opettajillakin on odotukset muidenkin suhteen korkealla kun yksi on niin hyvä.

Valitettavasti nämä räpätädit väänsivät sen niin, että kaikki heidän epäonnistumisensa on tämän yhden hyvän oppilaan syytä.

Vierailija
7/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala- ja yläasteella kyllä. Lukiossa en kokenut sitä, mutta AMK:ssa taas jonkiverran. Yliopistossa samaa ilmiötä ei ollut, ja koinkin sen tosi vapauttavana.

Vierailija
8/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei sinun kannaltasi vaan niiden typerien aikuisopiskelijoiden.

Hei, "aikuisopiskelija duunaripuolella" - no, siinä ei sinänsä mitään vikaa (olen itsekin ollut "aikuisopiskelija", ensin aikuislukiossa, sitten ihan normi ammattikorkeassa vähän valtaosaa vanhempana - mutta ihan hyvin olisin voinut mitä tahansa lukea aikuisena / voisin vieläkin) - mutta useinhan näillä aikuisopiskelijoilla on vähän se että eivät ole nuorena osanneet eikä pystyneet, eikä kyllä sen enempää sitten vieläkään.

Mutta tuollainen käytös heiltä on lapsellista ja alitajuisen kateuden aiheuttamaa. Heillä elämä jo puoliksi ohi ja luusereita ovat, sinulla edessä elämä ja pärjäät.

Aikuisopiskelijan nimenomaan pitäisi olla se joka kirjoittaa hyvät esseet jne., koska PITÄISI olla jo laaja-katseisuutta ja kokemusta.

Vierailija
9/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jopa aikuisopiskelijat. Juu olen kokenut samaa.

Kun saan nämä opinnut päätökseen, niin painunkin yliopistoon saman tien.

Vierailija
10/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jopa aikuisopiskelijat. Juu olen kokenut samaa.

Kun saan nämä opinnut päätökseen, niin painunkin yliopistoon saman tien.

Yliopistossa on ehkä älykkäitä ihmisiä n. keskimäärin, mutta tolloja saattavat olla silti samalla tavalla kuin muutkin.. Ainakin oma kokemus on se, ettei kannata hirveesti vauhkota hyvistä arvosanoistaan. Osa porukasta ei pääse tenteistä läpi ja jotkut ei kestä, että muut saavat parempia numeroita kuin he itse.

Vierailija
11/11 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet poikkeuksellisen nokkela, osaksi huomaat että ryhmätöissä ideasi kerrotaan toisen suulla omana ideanaan lopuille, eli ei muisteta edes läsnäollessasi mainita ettei ollut kertojan oma keksintö. Ei vaikka kääntää koko työn suunnan.

Mutta mitä pienistä. Sitten kun on kurssi jossa valitaan yksi työ kaikista ehdotuksista jonka kaikki yhdessä työstävät lopulta valmiiksi, parhaat kaverit tekevät kaikkensa ettet mahtuisi mukaan kurssille. Olisi kai liian selvää, kenen työtä todennäköisimmin jatkokehitettäisiin. Itse en osaisi noin ajatella, kaikki kunnia sille joka sattuisi keksimään enkä se välttämättä suinkaan olisi ollut minä. Mutta ihmisistä oppii ainakin aina jotakin uutta.

Poikkeavan lahjakasta potkitaan aina Suomessa mikä kyetään ja pokka antaa myöten. En jaksa uskoa että kaikissa kulttuureissa on näin, väittävät että monella suunnalla tuollaisessa ympäristössä sparrataan toinen toisiaan.