Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi YIT rakentaa Venäjälle tämän näköisiä taloja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan lisätä ihmisten onnellisuutta. En ymmärrä, miksi ei voitaisi rakentaa edes klassisesti pelkistettyjä taloja? Nyt nousee sellaisia betonihirviöitä, että aivan puistattaa. Juuri tuo YIT:n Suomen esimerkin talo on hyvä malliesimerkki siitä, minkälaisia rumiluksia joka paikkaan nousee. Tuollaisesta talosta ei varmasti pidä kuin korkeintaan 5 % ihmisistä, ehkä hekin ovat joitain arkkitehtejä tms.

Kauniita asuntoja, please!!!

Vierailija
2/9 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä oltiin pk-seudulla niin tarkkoja kaupungin taholta, että talon värikin määrättiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkään ihmetellyt tätä Suomen uusrakentamisen kammottavaa ankeutta. Ja nuo sun kuvat juurikin tiivistää sen, mikä mättää. Ei nykyinen rakentamistekniikka ollenkaan pakota tekemään elementtikuutioita vailla pyöreitä muotoja tai perinteistä kauneutta, ja sen osoittaa kuvat noista Venäjälle tulevista taloista.

Suomessa on vissiin arkkitehdit jotenkin ihastunut johonkin tietynlaiseen pelkistettyyn modernismiin, joka kuitenkin näyttää tosielämässä pelkästään ankealta, varsinkin kun jokaisesta lähiöstä viimeisen 10 vuoden aikana on tehty ihan saman tyylinen. Silti tavallisten ihmisten maku ei ole sellainen ollenkaan, vaan useimmat ihailee esim. Helsingin vanhojen kaupunginosien taloja, ja tykkäisivät enemmän noiden Venäjän talojen näköisestä kuin vaikka noiden Kalasatamaan tulevien uusien kuuutioiden.

Vierailija
4/9 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä oltiin pk-seudulla niin tarkkoja kaupungin taholta, että talon värikin määrättiin.

Esim. mä oon töissä Viikissä, ja olen kauhistellut miten epäsopivia taloja voidaan lyödä vierekkäin sinne tänne. Upea puukirkko on nyt jäänyt väreiltään yhteensopimattomien, räikeiden elementtikuutioiden varjoon. Osassa taloja arkkitehti on tainnut ottaa liikaa hallusinogeenisia sieniä suunnitellessaan, kun on kaikki ikkunatkin eri kokoisia ja ei mitenkään riveissä. Kai se on ollut muka uutta ja hienoa, mutta katukuvassa se näyttää vain levottomalta ja pahalta.

Vierailija
5/9 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen elementtiklimppi on paljon kustannustehokkaampi, kun yksityiskohtainen pikkuräpellelmä.

Venäjällä on niitä joilla on varaa ostaa, ja venäjällä on halpaa tehdä/teettää, esim. viranomaismääräyksen PAAAALJON löysempiä.

Toisakseen, kaavoitus määrää, minkälaisia taloja sopii tehdä. Tosin arkkitehteja ne kaavoitusarkkitehditkin on.

Vierailija
6/9 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mä oon töissä Viikissä, ja olen kauhistellut miten epäsopivia taloja voidaan lyödä vierekkäin sinne tänne. Upea puukirkko on nyt jäänyt väreiltään yhteensopimattomien, räikeiden elementtikuutioiden varjoon. Osassa taloja arkkitehti on tainnut ottaa liikaa hallusinogeenisia sieniä suunnitellessaan, kun on kaikki ikkunatkin eri kokoisia ja ei mitenkään riveissä. Kai se on ollut muka uutta ja hienoa, mutta katukuvassa se näyttää vain levottomalta ja pahalta.

ja sä oot sitä mieltä, että noin ei olisi määrätty tekemään? Miksi ei muka? Mä asun tavallisella omakotialueella eteläsuomessa, rakennusvaiheessa meidät pakotettiin vaihtelemaan ikkunoiden paikkoja siten, että julkkari on kuin haulikolla ammuttu.

Vierailija
7/9 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sä oot sitä mieltä, että noin ei olisi määrätty tekemään? Miksi ei muka? Mä asun tavallisella omakotialueella eteläsuomessa, rakennusvaiheessa meidät pakotettiin vaihtelemaan ikkunoiden paikkoja siten, että julkkari on kuin haulikolla ammuttu.

se on ihan fakta, milloin pitää olla kaikilla punainen tai musta katto, milloin vain tietyt valmistalomallit käy ja milloin mitäkin.

Mutta käytännössä nuo isot rakennuttajat saavat kyllä aika paljon enemmän vapauksia, mistä sitten tuloksena tuota mielenkiintoista sekasotkua joissa rakennetaan täysin erilaisia, yhteensopimattomia ja keskenään eri tavalla rumia elementtikuutioita vieri viereen.

Vierailija
8/9 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riemunkirjavia, ikkunat sojottavat sinne sun tänne. Rakennukset eivät sovi yhteen keskenään lainkaan, aivan kauhea sekametelisoppa.

Mielestäni kun uusia alueita suunnitellaan, olisi kaavoittajilla ja arkkitehdeillä oivallinen tilaisuus tehdä kauniita, asukkaidenkin mielestä kivoja taloja, joissa on kiva asua. Nyt tehdään rumilus-taloja, jotka ovat sairaan kalliita eivätkä asukkaat tule tuntemaan taloja viihtyisiksi. Enemmän selkeyttä, klassisuutta,kauneutta taloihin ja yhtenäisiä kortteleita, jotta ihmiset saavat kauneuden kokemusta ja voivat olla ylpeitä talostaan ja kodistaan!

Vierailija
9/9 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kaikki rakennetaan jotenkin koristeellisemmin. Kukaan ei tee moderneja taloja vaikka sisustus voisi ollakin ultramodernia.Esimerkiksi aidan tolpissa on aina hattu joka saa aidat näyttämään todella sieviltä.

Siellä kyllä julkisivulautakunta päättää aika tarkkaan asioista vaikka toisin luullaan. Vanhoja rakennuksia ei saa tuhota ja julkisivut pitää aina säilyttää koskemattomana toisin kuin Suomessa.

Toki hintakin ratkaisee ja Suomen lainsäädäntö sekä elementtirakentamisen korkea aste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä