mitä söit tänään? kommentoi edellinen!
mä söin
ap: omena
lounas: pieni salaatti raejuustolla, herneitä, vettä
päivällinen: salaatti mm. avokadolla, 5% polarilla, paprikalla ja pähkinöillä, jälkkäriksi maitorahkaa+maustamatonta jugurttia mansikoilla ja mustikkakeitolla, vettä
iltapala: kukkakaalia, paprikaa ja porkkanaa kevytkermaviiliin tehtyyn dippiin dipattuna, kohta ehkä vielä maitorahkaa ja omenaa
mitat 167/64, liikkunut en oo muuta kuin kävellyt noin 40min ja pyöräillyt 10min.
Kommentit (38)
mut siis syökö kaikki ihmiset näin vähän??
Mulla:
- aamupala: 2 ruisleipäsiivua margariinilla, juustolla ja suippopaprikalla + 2 kuppia maitokahvia
- lounas: kanasta, purjosta, kesäkurpitsasta, porkkanasta ja yrteistä tehty kastike ja tummaa makaronia sekä porkkanaraastetta + 2 lasia piimää
- välipala: ruisleipäsiivu paahdettuna margariinilla + 2 kuppia maitokahvia
- päivällinen: feta-oliivipiirasta iso palanen sekä omena + iso lasi vettä
-iltapala: pakasteesta mansikoita ja riisimuroja maidolla + iso lasi vettä
Kalorimäärä varmaan ihan ok. Näköjään kartat hiilareita?
Minä söin tänään aamulla:
kuppi yrttiteetä ja kaksi ruisleipää juustolla
lounaaksi (jäi väliin, eli): pulla ja kahvi
illalliseksi: salaattia ja lohta + lasi valkoviiniä
jälkiruoaksi: pieni pala puolukkapiirakkaa
(Hyvin hiilihydraattipitoista, paitsi illallinen, mutta oli vähän kiireinen päivä.)
Lisäys edelliseen: nuudelipussi menikin ihan ohi! Liikunnan kanssa varmaan silti ihan sopiva kalorimäärä. Tietenkin nuo rasvapommit voisi jättää pois :-)
Mielestäni olet syönyt muuten hyvältä kuulostavia ja monipuolisia ruokia, mutta määrällisesti liian vähän "oikeaa ruokaa" ja korvannut terveellisempiä välipaloja/aterioita makealla.
Minä söin tänään aamulla:
kuppi yrttiteetä ja kaksi ruisleipää juustollalounaaksi (jäi väliin, eli): pulla ja kahvi
illalliseksi: salaattia ja lohta + lasi valkoviiniä
jälkiruoaksi: pieni pala puolukkapiirakkaa
(Hyvin hiilihydraattipitoista, paitsi illallinen, mutta oli vähän kiireinen päivä.)
Minä olen syönyt aamupalaksi yhden ruisleivän ja yhden paahtoleivän sekä vettä
Aamupäivällä kupin teetä maidolla ja pullan
Lounaaksi pienen annoksen kinkkukiusausta, raejuustoa ja kurkkua sekä lasin maitoa.
Välipalaksi maustamatonta rasvatonta jogurttia, mansikoita ja mustikoita ja kupin teetä
Päivälliseksi lihapullia (ilman kastiketta), keittettyjä perunoita, salaattia ja lasin maitoa. Jälkiruoaksi vähän mansikoita.
Iltapalaksi riisipuuroa ja kaksi mandariinia ja mukillisen hunajavettä.
Mittani ovat 170/60. En laihduta ;)
Ysin ruuat ok mutta pullan ja viinin olisin jättänyt pois :)
Pullan tilalla vaikka keittoa, karjalanpiirakka, leipäjuusto?
Minulla
aamu
munakas juustolla, oliveilla ja salamilla ja kahvi
lounas
Tomaatti/chili/kanakeittoa ja maitoa
päivä
hampurilainen, lihapiirakka 3kpl pusuja
ilta
4 ruispalaa maksamakkaralla juutolla ja kurkulla +teetä
Minun syömiseni tänään:
"Aamupala": pari kuppia kahvia (jossa tilkka rasvatonta maitoa)
"Lounas": ehrmann-rahkaa + ananasmurskaa
"Välipala": ruisleivän pala, jossa kalkkunaleikkelettä ja tuorekurkkua, kuppi kahvia
"Illallinen": pieni annos "makaroni-jauhelihamössöä" (jossa täysjyvä-makaroonia, kevyt-jauhelihaa, sipulia) + raejuustoa, sekä tomaatti,kurkku,vihersalaatti
"Iltapala": ruisleivän pala, jossa kalkkunaleikkelettä ja tuorekurkkua, luonto+ jogurtti
Minun syömiseni tänään:
"Aamupala": pari kuppia kahvia (jossa tilkka rasvatonta maitoa)
"Lounas": ehrmann-rahkaa + ananasmurskaa
"Välipala": ruisleivän pala, jossa kalkkunaleikkelettä ja tuorekurkkua, kuppi kahvia
"Illallinen": pieni annos "makaroni-jauhelihamössöä" (jossa täysjyvä-makaroonia, kevyt-jauhelihaa, sipulia) + raejuustoa, sekä tomaatti,kurkku,vihersalaatti
"Iltapala": ruisleivän pala, jossa kalkkunaleikkelettä ja tuorekurkkua, luonto+ jogurtti
mittani 172/56, enkä pahastuisi vaikka pari kiloa lähtisikin.
Minä söin viisi palaa kauraleipää, muutaman tomaatin ja kaksi Kismettiä. Juomaksi teetä ja Pepsi Maxia. Ei mitään muuta.
ja aamiainen pelkkää light-limua...?
Itse olen syönyt
aamu: kulhollinen cheerios-tyyppisiä muroja, puoli mukia kahvia, tuoremehulasi
lounas: kulho hernekeittoa, kokojyväleipä, Keiju ja juustosiivu, lakupatukka, pari mandariinia ja luumua
välipala: kahvia ja muutama Geisha
illallinen: jauhelihakeittoa, 2 mandariinia
iltapala: teetä, 2 tortillaa jauhelihalla, 1 rivi suklaata
(oli fyysinen työpäivä ja hirmu nälkä illalla)
ja aamiainen pelkkää light-limua...?
Itse olen syönyt
aamu: kulhollinen cheerios-tyyppisiä muroja, puoli mukia kahvia, tuoremehulasi
lounas: kulho hernekeittoa, kokojyväleipä, Keiju ja juustosiivu, lakupatukka, pari mandariinia ja luumua
välipala: kahvia ja muutama Geisha
illallinen: jauhelihakeittoa, 2 mandariinia
iltapala: teetä, 2 tortillaa jauhelihalla, 1 rivi suklaata(oli fyysinen työpäivä ja hirmu nälkä illalla)
Aamupala: keitetty kananmuna ja manteleita
Lounas: kalkkunakastiketta, täysjyväriisiä, salaattia puoli lautasellista, maitoa
Päivällinen: salaattia, mandariini
Iltapala vieraiden kanssa: juustoja, pähkinöitä, suklaamanteleita, glögiä
ihan hyvältä, terveelliseltä ja kurinalaiselta. Ehkä energiamäärä jää aika pieneksi? Tai riippuu annoskoosta. Mulla: Aamupalaksi kiireessä Naturdiet -ateriajuoma töissä Muutama taffelin chilijuustopallero työkaverin pussista (ehkä 8 kpl) Fetasalaatti, noin 200 g Pussi nuudelia 10 kpl hot wingsejä aurajuustodipillä, porkkanatikkuja 1 ruisleipä kinkulla, salaatilla ja juustosiivulla Join kahvia maidolla, Pepsi maxia ja vettä. Oon 170 cm/78 kg ja koitan keventää...
salaatista tulee 100-150g eikä tossa sit muuta olekaan. ja päivällinen aika kuraa, kuten tiesitkin, mutta jos nyt et joka päivä noin syö niin mikä jottei. ihmettelen kyl aina näit mättölaihduttajia; ite syön mieluummin laadukasta ja erinomaista, jos päätän repsahtaa. esim juustoja, viiniä, kermaa, voita. ateriavälit on kohillaan jos oot jakanut nuo oikein.
mä söin
aamu: omena
lounas: tomaattikeittoa, juustoa
välipala: maitorahkaa ja marjoja, mangoa
päivällinen: avokado-kevytfetasalaattia, porkkanoita
iltapala: neljä väinämöisen palttoonnappia kevytjuustolla, porkkanoita, kaks palaa suklaata
mä söin
aamu: omena
lounas: tomaattikeittoa, juustoa
välipala: maitorahkaa ja marjoja, mangoa
päivällinen: avokado-kevytfetasalaattia, porkkanoita
iltapala: neljä väinämöisen palttoonnappia kevytjuustolla, porkkanoita, kaks palaa suklaata
Hienoa. Olet syönyt. Monipuolisesti, terveellisesti, harkiten. Kasvispitoisesti. Melko vähän, mutta enhän tiedä sinun energiantarpeestasi enkä ruuansulatuksestasi. Saati siitä mitä syöt pitemmällä aikavälillä.
Minä söin:
aamupala: kaura-sesam-pellava-auringonkukansiemenpuuroa + vadelmia + maitoa + 2 kuppia mustaa teetä hunajalla, d-vitamiinitabl
lounas: riisiä ja kasvissörsseliä (kookoskerma-linssi-papu-meininkiä), vettä
päivällinen: samaa riisiä ja kasvissörsseliä, savulohta
iltapala: porkkanoita, kukkakaalia, kurkkua, kermaviilidippiä.
yöpala: 5 lasia punaviiniä, viininlehtikääryleitä
hyvältä kuulosti yllä oleva, ehkä piiraan kanssa olisi voinut ottaa salaattia ja öljyä jotta varmistaa hyvät rasvat kun piirakassa kuitenkin on varmaan pohjassa kovaa rasvaa.
Omat eiliset syömiset (eikä todellakaan täydelliset):
aamiainen: 3 palaa jälkiuuni ruispala, runsaasti salaatinlehtiä, kurkkua, 3 ohuen ohutta siivua kalkkunafilettä, iso muki teetä hunajalla ja rasvattomalla maitotilkalla.
lounas: 2 pientä perunaa ja naudanlihakastiketta, 2 desiä vihreitä papuja, 1 porkkana raakana, vettä.
välipala: iso omena ja 1 porkkana
päivällinen: lohi-simpukka-katkarapu keitto (ei sis. perunaa, eikä pastaa), 2 palaa kovaa varrasleipää kevyt-becelillä ja 17% oltermannilla, vettä.
iltapala: päärynä ja omena, lasillinen kevyt-limsaa ja 9kpl:tta fazerin sininen konvehteja (auts!)
-aamiainen taisi olla kaurapuuroa, mandariinia, maitoa, kahvia
- lounaaksi salaattia , ja alkuun kaalisalaattia...pari säälittävää leipäpalaa
(hieno bistrotyyppimen ravintola, salaattiannokset tarjottiin syvästä kiposta ja ainekset mm. jonkunlainen savuliha oli pitkinä siivuina ja tosi vaikea syödä kun ei voinut leikata)
- sitten tulikin nälkä ja piti vetää välissä juustosämpylä banaania kaakaota ja pätkis
- kotiin mentyä aivan karsee nälkä kun lounas oli niin surkee...lihakeittoa ja puolison kanssa puoliksi purkki keskikaljaa, siis 1, 5 dl; ja keittoa lämmittäessä kourallinen pähkinöitä ja rusinoita (ei hyvä ei)
- vielä mansikoita pakkasesta ja ehkä desi mannapuuroa illalla, ei paljon
seli seli
etsin metsurin töitä
Pienet hemmottelutkin pitää sallia!
Minun:
Aamu: lautasellinen ohrapuuroa pakasteviinimajoilla, lasi uoremehua ja iso mukillinen kahvia rasvattomalla maidolla.
Lounas: eilistä makaronilaaikkoa, salaattia jossa salaattia, kurkkua, tomaattia, paahdettuja cashew-pähkinöitä ja tilkka sitruunamehua.
Välipala: kahvia maidolla ja veteen tehtyä pullaa.
Päivällinen: Burgundinpataa ja täysjyväriisiä, porkkana/lantturaastetta.
Iltapala: 2kpl ruispaloja margariinilla, 17%oltermannilla ja tomaatilla. 1 omena ja rooibos-teetä.
400g maksalaatikkoa rusinoilla
200g tonnikalaa vedessä
400g 0,2% raejuustoa
Muutamia laseja Pepsi Maxia
Vettä
Purukumia
400g maksalaatikkoa rusinoilla
200g tonnikalaa vedessä
400g 0,2% raejuustoa
Muutamia laseja Pepsi Maxia
Vettä
Purukumia
Tai ehkä et sittenkään, eiks maksalaatikossa ole riisiä. Maistuuko vesitonnikala muka miltään? Ilmeisesti yrität laihtua.
Aamupala: keitetty kananmuna ja kahvia kermalla
Lounas: jauheliha-kasviskeitto, ei perunaa, vichy, kahvia kermalla
Kun on näin pimeää ja ankeaa pitää ruuan mun mielestä olla täyteläisempää ja värikästä. Paljon erilaisia makuja, erilaista suutuntumaa samalla aterialla jne. Tuossa ei kerrota miten ateriat oli maustettu.
Minä:
aamulla espressoa paljaaltaan, paahdettu viipale maalaisleipää, jonka päällä oivariinia ja tomaattisiivuja. Tuoremehua, vitamiinipillereitä
Lounas: lautasellinen salaattia (eri salaattillajeja, tomaattia kurkkua) ravintolan oma kastike. Merimiespihviä. Lasi viiniä, kuppi espressoa.
Päivällinen: pastaa, johon sekoitettu suikaloituja, aurinkokuivattuja tomaatteja + vähän tomaattien öljyä, valkosipulia, yrttejä, parmesaania. Salaattia, sitruunanmeua, öljyä, mausteita. Vettä.
Myöhemmin ilalalla keitän vielä pienen pannullisen teetä jossa sitruuna ja hunajaa.