Legokakku?!
Lupasin pojalleni tehdä legokakun. Nyt oon muutaman päivän funtsannut ja en saa mitään ideaa päähän. Ideoita joo kyllä, mutta sellasta jonka voisin toteuttaa. Antakaa ideoita?? Hän tykkää leikkiä pikkulegoilla.
Kommentit (30)
Mä tekisin ihan kakkupohjia pellillä, leikkelisin niistä palikan "rungoksi" suorakaiteen muotoisia paloja, sitten jollain lasilla tai mukilla ottaisin ne "nupit", täyttäisin ja päällystäisin sokerimassalla.
onkin hyvä idea eli kääretorttupohjasta. Yksi iso legopalikka on hauskan näkönen. Siihen päällehän voisi vaikka laittaa pikkuisia legoukkeleita, ihan niitä oikeita. Koristeisiin en taivu.
Tein kakun kääretorttu pohjilla , muotoilin niistä eri kokoisia palikoita.Sokerimassa kuorrutus eri väreillä. Dominokeksit kuorrutin myös massalla josta tuli leegojen "nupit". Kannattaa tietysti huomioida kakun koko suhteessa domino keksiin tai käyttää tarvittaessa niitä pienempiä dominoita jos niitä vielä myynnissä.
sehän tulisi helposti oikea muoto legopalikkaan. Hieno idea! Lisää kiitos. Kohta jo uskon, että osaan minäkin leipoa!!
että normi pyöreä kakku, jonka reunat päällystin sekerimassalegopalikoilla. Niitä palikoita on tosi helppo myös itse muovailla. Rohkeasti vaan kokeilemaan, ei se niin vaikeaa ole!
ja laita se kermakakun päälle. Helppoa kuin heinänteko :)
kääretorttupohjaa ja siitä legopalikan ja nupit dominokekseistä. Ja kuorrutus sitten vaikka sokerimassalla. Kiitos ideoista kaikille!!
Itse toteutin lege star wars -kakun päällystämällä kakun pinnan hienoksi jauhetulla digestivemurskalla, jotta näytti aavikolta :) Päälle kyhäsin erilaisia suklaa/toffeekarkkeja hyväksi käyttäen oikeiden legoukkojen avulla "kuvaelman". Oli helppo ja päällinen oli herkkua!
vaihtaa marsipaa4iin saa paljon kauniimman,
marsipaania eikä kaupan tavallista sokerimassaa, ne saattavat hajota kuten hermot myös. Osta kunnon vaahtokarkkimassaa, helpompi muotoilla ja paremman makuistakin.
parhaimman näköiset koristeet, jos osaa ;)
tehä ite. Siitä tulee sellasta liisteriä, että viimestään menee into leipomiseen?! :D :D
Se ei repeile niin helposti ku sokerimassa.
kuorruttamassa massalla kakkua, niin en suosittele. Se ei ole ihan niin helppoa kuin kuvittelisi. Neliön mallinen leegopalikka on aika hankala. Kuorruta kermalla, saat nätimmän lopputuloksen.
pari vuotta sitten legokakun. Palikan muotoisen ja päällystin sen ruskealla voikreemillä. Nupit tein kekseistä. Tuli tosi hyvä!!