Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä näistä olet äitinä tehnyt?

Vierailija
08.11.2012 |

- Tehnyt vauvan soseet, ainakin lihasoseet, itse?

- Pysynyt poissa baareista ja ollut juomatta itseäsi humalaan vauvavuoden aikana?

- Pitänyt esikoisesi tai muut vanhemmat lapsesi kotona kun olet hoitanut vauvaa?

- Hankkinut virikkeet lapsillesi itse tai kerhosta?

- Täysimettänyt suositellut 6kk?

- Pitänyt vauvan kotona yöt ennen yhden vuoden ikää?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole soseita vääntänyt enkä täysimettänyt 6kk. Varsinkin kaksosten kanssa olen vain yrittänyt suoriutua kaikesta, en ole ottanut paineita mistään soseista, pääasia että ovat syöneet ja kasvaneet hyvin, kaupan soseet on kuitenkin tosi hyviä. Imetys ei ole koskaan onnistunut kauhean hyvin, ja kaksosten kanssa olen ylpeä että vaikka he olivat sairaalassa yli kuukauden, pumppasin heille maitoa monta kertaa päivässä ja vein sairaalaan ja pakastin kotona. Imetin vielä kotona yli kuukauden, mikä oli aivan hirveä työ. Olen itsestäni ylpeä että pystyin siihen.

Vierailija
22/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tehnyt vauvan soseet, ainakin lihasoseet, itse? Tein kaiken itse

- Pysynyt poissa baareista ja ollut juomatta itseäsi humalaan vauvavuoden aikana? Ainastaan sinä päivänä kun menimme naimisiin - lapsi oli 8 kk

- Pitänyt esikoisesi tai muut vanhemmat lapsesi kotona kun olet hoitanut vauvaa? ei kokemusta

- Hankkinut virikkeet lapsillesi itse tai kerhosta? tietenkin

- Täysimettänyt suositellut 6kk? kyllä

- Pitänyt vauvan kotona yöt ennen yhden vuoden ikää? kyllä paitsi silloin kun menin naimisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kaikki soseet itse tehnyt paitsi just hedelmäsoseita olen ostanut kaupasta. joskus myös lihasoseita (tosi harvoin). Lapsia 2kpl

-En käy ollenkaan baareissa, emme juo perheessä. Joskus grillatessa/ tietyssä tapahtumassa saatamme miehen kanssa ottaa siideriä/olutta. Olen ollut humalassa kerran elämässä.

-Meillä lapset edelleen kotona 1v. ja 3v. kolmevuotias tykkää jo olla joskus itsenäisesti ilman vanhempia mummolassa yötä, suon sen hänelle joskus. Teemme mielellämme kaiken perheenä yhdessä, joten ei ole hirveästi tarvetta hoitajille. Lapseni ovat helppoja, ei kuuntelemisessa tms... nukkumisessa ongelmaa. Omaa aikaa parisuhteelle on iltaisin riittämiin.

-Itse askarrellaan,retkeillään ja käydään kerhoissa 3-5krt/vko. Puistoillaan ja joskus notkutaan ostareilla/kahvilla/kylässä/himassa :)

-Imetys ei ihan luonnistunut niin kauan kun olisin halunnut. Imetin 2kk ja 4kk +osittain imetystä.

-esikoinen ekaa kertaa yötä 2,5v ja kuopus ei ole vielä yötänsä viettänyt muualla kuin kotona omassa sängyssään.

Lapsia 2kpl ikää nytten 25v.

Vierailija
24/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi en ole _täys_imettänyt 6 kk:n ikään asti, vaan 4-5 kk:n ikään asti. Olen kuitenkin imettänyt jokaista lasta yli 1 vuotiaaksi, ja yhtä lasta jopa yli 2 vuotiaaksi.

Tuota "pitänyt lasta kotona yöt ennen yhden vuoden ikää" en tosin ihan ymmärrä, että mitä se tarkoittaa. Siis toki olemme olleet vierailulla koko perhe mm. mummilassa, mutta vauva ei ole ollut ilman äitiä yökylässä alle 1 vuotiaana.

- Pysynyt poissa baareista ja ollut juomatta itseäsi humalaan vauvavuoden aikana?

- Pitänyt esikoisesi tai muut vanhemmat lapsesi kotona kun olet hoitanut vauvaa?

Vierailija
25/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla on kaksi lasta.

Vierailija
26/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tehnyt vauvan soseet, ainakin lihasoseet, itse? EN

- Pysynyt poissa baareista ja ollut juomatta itseäsi humalaan vauvavuoden aikana? OLEN OLLUT JUOMATTA 13V; SIITÄ ASTI KUN EKAN KERRAN TULIN RASKAAKSI

- Pitänyt esikoisesi tai muut vanhemmat lapsesi kotona kun olet hoitanut vauvaa? TIETYSTI

- Hankkinut virikkeet lapsillesi itse tai kerhosta? KYLLÄ

- Täysimettänyt suositellut 6kk? 2 EKAA LASTA EN MUT KAHTA SEURAAVAA OLEN

- Pitänyt vauvan kotona yöt ennen yhden vuoden ikää? LAPSENIOVAT OLLEET YÖKYLÄSSÄ EKAA KERTAA KOULUIÄSSÄ

Vierailija
27/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan olen normaalina asiana pitänyt.

Vierailija
28/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Olen pitänyt esikoisen ja muut lapset kotona vauvan synnyttyä.

-Oon hankkinut virikkeet itse tai kerhosta.

-Olen täysimettänyt yhtä lasta 6kk.

-Ja pitänyt vauvan kotona yöt ennen yhden vuoden ikää :)

Vierailija
29/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on ollut 7-15-vuotias kun olen saanut lapsia joten miten sitä olisi kotona voinut pitää? Ja lihasoseita meillä ei syönyt kukaan, siinä iässä syötiin jo oikeata ruokaa.

Mitkä virikkeet? Kotielämässä on aivan tarpeeksi virikkeitä alle päivähoitoikäiselle. Joo ja täysimettänyt en ole ketään 6kk, olisivat kuolleet nälkään.

Vierailija
30/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin ole tehnyt noista mitään, tosin se ei ole johtunut omasta haluttomuudesta, vaan siitä, että tietyt asiat vaan eivät onnistuneet.

Tehnyt vauvan soseet, ainakin lihasoseet, itse?

Yritin, mutta ei kelvannut kuin yksi Piltin lihasose.

- Pysynyt poissa baareista ja ollut juomatta itseäsi humalaan vauvavuoden aikana? Baarissa kävin kaksi kertaa, joista yksi oli omat polttarini.

- Pitänyt esikoisesi tai muut vanhemmat lapsesi kotona kun olet hoitanut vauvaa? Meillä ei ole kuin yksi lapsi, mutta hän jatkaa päiväkodissa kun pikkusisarus syntyy (pian). Esikoinen on 4 v.

- Hankkinut virikkeet lapsillesi itse tai kerhosta? En, esikoinen on päiväkodissa ja sen lisäksi ei tarvita hirveästi muita virkikkeitä, vaan pikemminkin rauhallista kotonaoloa.

- Täysimettänyt suositellut 6kk? Ei onnistunut vaikka kuinka yritin.

- Pitänyt vauvan kotona yöt ennen yhden vuoden ikää? En todellakaan, esikoinen oli ensimmäisen kerran yökylässä ollessaan 3-4kk ikäinen ja hyvin on mennyt. Nykyään on todella läheiset välit isovanhempiin (molempiin).

Eli Av-mittatikulla mitattuna olen suorastaan surkea äiti. Onneksi olen mieheni ja lähimpien silmissä varsin hyvä, ellei jopa loistava äiti.

Vierailija
31/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lihasoseita en ole ikinä tehnyt koska olemme kasvissyöjiä. Enkä muutenkaan tehnyt KAIKKIA soseita itse, yli puolet varmasti kumminkin.

-vanhempia lapsia en ole voinut pitää kotona kun sellaisia ei ole.

Lapsi nyt 5v., minä 27 v.

Vierailija
32/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paisti hedelmäsoseet ostin pääasiassa

En ole pysynyt poissa baareista taikka ollut juomatta. Lapset olleet silloin isänsä kanssa kotona.

Olen pitänyt kotona esikoisen.

itse hankkinut virikkeet ja kerhoon menneet 3vuoden iässä.

En kumpaakaan imettänyt 6kk vaan 3kk molempia.

Ovat molemmat olleet mummilla yötä jo ennen vuoden ikää.

Vierailija
33/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan kaikkia ja lihaa en ikinä, koska lapset eivät syöneet lihaa

Ei baareja ei humalaa

Esikoinen kotona kunnes kuntoutuksellisista syistä päiväkotiin, muut lapset kotona ja kerhossa ja hankin virikkeitä myös itse.

Ei onnistunut täysimetys, mutta 2/4 imetetty kolmevuotiaiksi ja neljäs jo kohta 2-vuotiaaksi.

Esikoinen oli yön poissa kotoa vasta sairaalassa leikkauksessa koululaisena ja toka 3. luokkalaisena yökylässä kaverin luona. Minneköhän ne lapset yöksi olisi voinut pistää? Ei tietoa.

Vierailija
34/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki, yli 30- vuotias ja 4 lasta saanut.

Vierailija
35/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/6

- Enimmäkseen kaupan soseita käyttänyt.

- Baarissa olen käynyt muutaman kerran, mutta humalaan en ole juonut.

- Esikoinen on ollut kotona.

- Virikkeet hankittu itse tai kerhosta.

- Esikoista täysimetin 5 kk, nuorempi on nyt 4 kk enkä vielä tiedä, täysimetänkö 6 kk asti. Ehkä.

- Ei ole kiire laittaa vauvoja mihinkään yöksi ennen vuoden ikää eikä sen jälkeenkään.

Vierailija
36/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä, mutta esikoista imetin vain osittain neljä kuukautta, kuopusta täysimetin 6kk. olen tehnyt soseita itse sekä syöttänyt lisäksi kaupan purkkiruokia.

En koe olevani mikään huippuhyvä äiti, vaan ihan tavallinen. Vauva-ja pikkulapsiaika on niin lyhyt, ettei minulla ole kiirettä jättää heitä esim mummolaan yökylään, ennen kuin he ovat siihen varmasti valmiita. Esikoinen jäi mummolaan ekan kerran yökylään 1v10kk iässä.

Vierailija
37/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun kuopukseni on jo 14. Tosin ei silloinkaan moni tehnyt soseita ja jotkut veivät isomman hoitoon (tosin ei kovin moni).

Vierailija
38/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun kuopukseni on jo 14. Tosin ei silloinkaan moni tehnyt soseita ja jotkut veivät isomman hoitoon (tosin ei kovin moni).

Vierailija
39/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaeväinä oli välillä valmissoseita. Imettäminen ei ensimmäisen lapsen kohdalla onnistunut kuin 3kk, toisen kohdalla sekin toteutui.

Vierailija
40/56 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soseet on ostettu kaupasta. On vain esikoinen, joten sisaruksille ei ole tehty sitä eikä tätä. Maito ei riittänyt, 4 kk iässä neuvola suositteli korviketta imetyksen lisäksi. Sen sijaan olen ollut juomatta itseäni humalaan koko ikäni eikä baareissakaan ole tarvinnut käydä 1,5-vuotiaan elinaikana, lapsi ei ole myöskään koskaan ollut yökylässä ilman minua. Ja kotona ollaan, että kai tuo on kuitenkin jotain virikkeitä saanut. Ja ei, en koe, että nuo tekemättä jääneet asiat olisivat tehneet minusta millään tavalla huonompaa äitiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi