Meneekö maksamaton kiinteistövero ulosottoon? Vai lähteekö veronpalautuksista?
Mietin vaan että tuleeko maksuhäiriömerkintä vai ottaako verottaja vaan sen suoraan niistä veronpalautuksista?
Kommentit (4)
Just soitin verotoimistoon ja veronpalautuksista on vähennetty nyt tuo maksamaton vero.
ap
Hyvä virkailija sattunut sulle. Mä olin maksanut 2 viikkoa etuajassa kiinteistöveron lapussa olleella viitenumerolla - palautunut tilille kuten kerroin ja karhulappu korotuksineen odotti, soitin verotoimistoon ja sain rautalangasta vääntää etten maksa ylimääräistä veroviraston virheestä johtuen. Mulla oli kuulemma maksulapussa vuoden 2009 viitenumero - miten on edes mahdollista? No sopimalla sekin lopulta selvisi maksoin ilman korotuksia heti uudelleen.
Virkailija vaan katsoi koneelta että joo,on vähennetty palautuksista.
Ulosottoon olisi mennyt jos veronpalautuksia ei ole tulossa eikä maksa kahdesta muistutuksesta huolimatta.
ap
verottaja ei ota omiaan veronpalautuksista. Ne on tuloveronpalautuksia ei kiinteistöstä olevia. tarkkoja ovat myös siitä että on oikealla viitenumerolla maksettu. Palautuu takaisin tilille jos viitetiedossa virhe. Veronmaksajan on itse tajuttava oikaista maksu. Minulle oli palautunut tilille ja soitin kun tuli karhukirje, en ollut edes huomannut palautusta. Sain veronkorotuksen peruttua ja maksoin uudella tilisiirrolla. Kumma juttu, kun verovirasto ei ota mitään vastuuta väärin painetusta viitenumerosta. Ja veronmaksaja on lähtökohtaisesti aina väärässä!