Äitiysavustus - hylätty ?!
Onko kenellekkään muulle ikinä käynyt näin? Sain tänään päätöksen äitiysavustuksesta, ja se oli hylätty, sen takia että en ole postittanut k. o. lappua 2kk ennen laskettua aikaa. Olen kyllä postittanut, mutta se ei ole vaan kelaan ehtinyt ennen tämän päivämäärän täyttämistä.
Nyt olen lähettänyt valituksen tästä päätöksestä, ja toivon että valitus menisi läpi ja saisin pakkauksen!
Olisi vain kiva tietää onko kenellekkään muulle käynyt näin+
Kommentit (33)
Olisit vaan ottanut sen edellisvuotisen pakkauksen.
on ulkomailla asuminen tai ettei ole käynyt neuvolassa silloin kun olisi pitänyt.
En jättänyt tahallani lappua postittamatta uuden pakkauksen toivossa. Olin laskenut että lappu ehtii kelaan muutaman päivän ennen tätä 2kk päättymistä, mutta ilmeisesti se ei sitten ehtinytkään, ja en tietenkään syytä tästä ketään muuta kun itseäni, olisi pitänyt postittaa aikaisemmin, mutta siksi kyselinkin että jos jollekkin muulle on käynyt näin, onko kyseinen ihminen silti saanut pakkauksen.
Tietysti soitin kelaan heti tänään aamulla kun sain hylätty-kirjeen heiltä, ja siellä sanottiin että pitää postittaa mahd pian valitus, missä tarkka selvitys miksi lappu on ollut myöhässä. Nyt valitus on postissa, ja toivon todella että se menisi läpi, koska pakkauksen haluaisin..
Silloin hakemus perillä samantien. Postiin ei kannata luottaa.
Kelle vaan voisi käydä noin ja ilmeisesti nyt syynä on ollut hidas posti. Täällä tehdään kyllä kärpäsestä härkänen- ihan joka asiasta. Eikö teillä oo muuta tekemistä?! Ap, toivottavasti valituksesi menee läpi ja onnea tulevasta vauvasta :)
Lähetin paperini kyllä ajoissa, mutta sain hylätyn päätöksen. Soitin Kelaan ja siellä sanottiin että hakemuksestani puuttui lääkärin todistus raskauden kestosta. Sanoin että olen ihan varma laittaneeni paperin hakemuksen mukana. Samoihin akoihin meidän lähin kelan toimisto oltiin sulkemassa ja toimintaa siirtämässä toisiin tiloihin. Hassua vaan miten olivat hukanneet vain toisen papereista ja odottivat sitten määräajan sulkeutumista ilman mitään erillistä ilmoitusta ennen kuin lähettivät hylkäävän päätöksen. Soitettuani kelaan asia kuitenkin selvisi, kävin neuvolan lääkärillä ja pyysin uuden todistuksen jonka lähetin heti kelaan ja sain avustuksen. Tässä oli tosin kyse heidän virheestään, ei omastani tai postin virheestä, mutta kannattaa soittaa ja selvittää asiaa!
Onko kenellekkään muulle ikinä käynyt näin? Sain tänään päätöksen äitiysavustuksesta, ja se oli hylätty, sen takia että en ole postittanut k. o. lappua 2kk ennen laskettua aikaa. Olen kyllä postittanut, mutta se ei ole vaan kelaan ehtinyt ennen tämän päivämäärän täyttämistä.
Nyt olen lähettänyt valituksen tästä päätöksestä, ja toivon että valitus menisi läpi ja saisin pakkauksen!
äitiysavustuksesta. Hakemukseni oli muka ollut myöhässä. Todellisuudessa hakemus oli ihan ajoissa, virkailija vaan oli katsonut jonkun päivämäärän väärin ja asia selvisi ihan kelalle soittamalla.
noi voi kaikki nykyään hakea netissä???
hyvä kysymys.
Mä jätin hakemuksen ja sain päätöksen alle kolmessa viikossa.MIten jollain voi mennä kuukausia.
Ai niin,mä hain ja sainkin sen vanhan paketin=D